Większe koła i brak stacji. Jest przetarg na Bike_S IV generacji.

OPRAC.:
Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Rowery dostępne cały rok, zamiast stacji z zamkami strefy postoju, nowy cennik, wypożyczenia i zwroty tylko przez aplikację. NiOL ogłosił przetarg na jednoślady miejskie nowej generacji.

Spółka NiOL ogłosiła przetarg na stworzenie nowego systemu wypożyczalni rowerów miejskich Bike_S. Zamówienie obejmuję dostawę 800 rowerów w trzech etapach: 400, 200 i 200. Będą to rowery IV generacji wyposażone w GPS i urządzenia zabezpieczające przed nieuprawnionym wypożyczeniem.

Operator będzie mógł dowolnie ukształtować obszar funkcjonowania BikeS.

- Jego ostateczny kształt zostanie określony po konsultacjach ze środowiskami rowerowymi i użytkownikami BikeS. Prezentowane mapki mają charakter poglądowy. Ponieważ rowery będą wyposażone w autonomiczne blokady, stare stacje z zamkami odchodzą w przeszłość. Zastąpią je widoczne w aplikacji strefy postoju, to jest miejsca ze stojakami. Strefy postoju zostaną zlokalizowane na miejscu starych stacji. Rowery będzie można wypożyczać i zdawać w całym obszarze funkcjonowania BikeS, ale za zwrot roweru poza strefą postoju trzeba będzie zapłacić dodatkowo 10 zł. Z kolei po odstawieniu pozostawionego poza strefą postoju roweru do strefy postoju na konto użytkownika wpłynie 5 zł extra - wyjaśnia Wojciech Jachim, rzecznik NiOL.

Zamówienie przewiduje wirtualne strefy postoju, które operator będzie tworzyć czasowo przy okazji wydarzeń generujących większy ruch w konkretnym miejscu. Np. nad Odrą podczas The Tall Ships Races.

ZOBACZ TEŻ:

Rower na większych kołach

Nowe rowery będą miały 28-calowe koła (dotychczas 26 cali). Pozostałe elementy wyposażenia analogiczne do obecnych: piasta tylna – trzybiegowa z zintegrowanym nożnym hamulcem typu torpedo. Piasta przednia – z hamulcem bębnowym, zintegrowana z prądnicą. Bagażnik (koszyk) – metalowy, na kierownicy, umożliwiający przewóz przedmiotów o pojemności 4-6 litrów i masie do 10kg.

Warunki przetargu

ZOBACZ TEŻ:

Realizacja zamówienia podzielona została na trzy etapy. W pierwszym wykonawca w ciągu maks. 60 dni dostarczy 400 rowerów, przygotuje aplikację i oprogramowanie niezbędne do działania systemu. W drugim (10 do 30 dni od zakończenia etapu pierwszego) przekaże 200 kolejnych rowerów, w trzecim (w czasie od 10 do 30 dni) - pozostałe 200 sztuk.

Wykonawca udzieli gwarancji na rowery, sprzęt, wyposażenie do 31 grudnia 2023 r., a na oprogramowanie do końca 2026 r.

Wybór oferty najkorzystniejszej zostanie dokonany według następujących kryteriów:

  • Kryterium I – waga 80% – cena oferty;
  • Kryterium II – waga 10% – termin realizacji etapu II;
  • Kryterium III – waga 10% – termin realizacji etapu III.

Termin składania ofert: 6 maja 2021.

Zdajesz na Kartę Rowerową? Sprawdź, czy znasz te zasady poruszania się rowerem!

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Materiał oryginalny: Większe koła i brak stacji. Jest przetarg na Bike_S IV generacji. - Głos Szczeciński

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Alfred

Jeżeli nie będzie stacji zwrotu to te złomy będą się walały po całym mieście.Ktoś zostawi na chodniku,ktoś inny nie będzie mógł przejść i skopie go na jezdnię i tragedia gotowa.I kto za to zapłaci.

Dodaj ogłoszenie