W Newagu powstają pociągi o napędzie hybrydowym dla woj. zachodniopomorskiego. Kiedy przyjadą?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
W nowosądeckim Newagu powstają dwa składy spalinowo-elektryczne dla naszego regionu. Prace idą zgodnie z harmonogramem. Producent ma dostarczyć pociągi jeszcze w tym roku.

- Wyglądają jeszcze na dość surowe, ale mamy zapewnienie, że oba wjadą na nasze zachodniopomorskie tory jeszcze w tym roku! - poinformował Tomasz Sobieraj, wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego, który był z wizytą w Newagu.

Nasz region jako pierwszy w Polsce będzie używał takich składów. Łączny koszt zakupu dwóch pojazdów to 49,2 mln zł. Każdy z nich jest wyposażony w 150 miejsc. Pojazdy dwunapędowe łączą najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych, czyli wysokie przyspieszania i brak emisji spalin oraz pojazdów spalinowych wyposażonych w przekładnię elektryczną, jaką jest możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych.

CZYTAJ TEŻ: Hybrydowe pociągi dla Pomorza Zachodniego! Umowa podpisana. Jesteśmy liderem w kraju

Pociągi będą wyróżniać się nie tylko z powodu napędu.

- Oba pojazdy będą wyróżniały się na trasach, bo ich kolorystyka będzie odmienna od pozostałych pojazdów należących do województwa. Jeden z nich będzie nawiązywał do „zielonego regionu”, jakim jest Pomorze Zachodnie – zarówno jeśli chodzi o dużą powierzchnię lasów czy pól, jak i o świadome, ekologiczne podejście samorządu i mieszkańców. To na Pomorzu Zachodnim wytwarza się najwięcej w Polsce energii pochodzącej z alternatywnych, „zielonych” źródeł - wyjaśnia Marek Mucha z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego.

Dysponowanie takimi pojazdami pozwoli na stworzenie lepszej oferty rozkładu jazdy poprzez wprowadzenie bezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. - Kołobrzeg - Koszalin. Trasa licząca 177 km łączący dwa największe miasta Pomorza Zachodniego. Na ponad stukilometrowym odcinku Kołobrzeg - Goleniów jest niezelektryfikowana. Nowe pociągi stworzą też nowe możliwości obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek - Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. - Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.

Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w ostatnich 10 latach wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

CZYTAJ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:

Na dworcu w Stargardzie i w podstargardzkich miejscowościach...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie