Ze Stargardu do Szczecina 160 km/h? To będzie możliwe

Grzegorz Drążek
Grzegorz Drążek
Kosztem 600 milionów złotych przebudowana zostanie trasa kolejowa Stargard - Szczecin Dąbie. Skorzystają na tej inwestycji stacje kolejowe w Stargardzie, Grzędzicach i Miedwiecku. W Stargardzie, Reptowie i Szczecinie Zdunowie zrobione zostaną przejścia podziemne.

O podpisaniu umowy w tej sprawie poinformowały dzisiaj PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Modernizacja odcinka Stargard - Szczecin Dąbie to część większej modernizacji trasy kolejowej Szczecin - Poznań.

W ramach inwestycji na odcinku Stargard - Szczecin Dąbie tory przygotowane zostaną do jazdy pociągów z prędkością 160 kilometrów na godzinę. Wymienionych zostanie 48 km torów i 64 km sieci trakcyjnej.

Remontowane będą także perony na stacjach kolejowych:

  • w Stargardzie,
  • Grzędzicach
  • i Miedwiecku.

W Stargardzie, Reptowie i Szczecinie Zdunowie zostaną zrobione przejścia pod torami.

ZOBACZ TEŻ: Wybierasz się w podróż pociągiem? Sprawdź, czy jest punktualny! Mamy raport o punktualności na kolei!

Jak punktualne były pociągi w II kwartale 2018? Mamy dane, sprawdź!

Wybierasz się w podróż pociągiem? Sprawdź, czy jest punktual...

Informacja prasowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:

Wygodne stacje z udogodnieniami dla osób o ograniczonej mobilności, tory przygotowane do jazdy 160 km/h oraz wyższy poziom bezpieczeństwa za prawie 600 mln zł. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują odcinek między Stargardem a Szczecinem Dąbiem. To kolejny etap prac niezbędnych dla dobrych podróży z Poznania do Szczecina.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś (4 lipca) umowę za blisko 600 mln zł na modernizację trasy między Stargardem a Szczecinem Dąbie. To kolejny projekt do realizacji na ważnej trasie z Wielkopolski na Pomorze Zachodnie. Pracami na tym odcinku zajmą się: Trakcja PRKiI S.A. (Lider), SCHWEERBAU GmbH & Co. KG Bauunternehmen, "SBM" Sp. z o.o. sp.k. Projekt współfinansowany z instrumentu CEF "Łącząc Europę".

- Inwestycja lepiej skomunikuje dwa województwa - Wielkopolskę i Pomorze Zachodnie. To niezwykle ważne dla zwiększania konkurencyjności ekonomicznej tych regionów. Zyskają nie tylko mieszkańcy, którzy wybierają kolej w codziennych podróżach, ale także przewoźnicy towarowi, którzy szybciej dowiozą ładunki do portów w Szczecinie i Świnoujściu - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

- Remont linii kolejowej z Poznania do Szczecina to jeden z większych projektów inwestycyjnych realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowa S.A. w obecnej unijnej perspektywie finansowej w ramach instrumentu CEF i kluczowy projekt europejskiego korytarza transportowego Bałtyk Adriatyk o wartości około 2,7 mld zł. Po ukończeniu inwestycji zwiększy się nie tylko komfort jazdy pasażerów, ale dzięki nowym torom skróci się czas przejazdu - Małgorzata Zielińska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.

ZOBACZ TEŻ: Nowy rozkład jazdy PKP od 9 czerwca 2019. Odjazdy i przyjazdy ze Szczecina - plakatowy rozkład jazdy

9 czerwca 2019 roku zmienia się rozkład jazdy pociągów. Zobacz, plakatowy rozkład na kolejnych podstronach!

Nowy rozkład jazdy PKP od 9 czerwca 2019. Odjazdy i przyjazd...

Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów

Na odcinku Stargard Szczecin Dąbie zmodernizowanych zostanie 11 peronów między innymi w Stargardzie, Grzędzicach, Miedwiecku. Stacje i przystanki będą dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych, w tym tych z ograniczoną mobilnością. Pojawią się nowe wiaty, funkcjonalne oświetlenie, system informacji pasażerskiej. W Stargardzie, Reptowie, Szczecinie Zdunowie zostanie wybudowane przejście pod torami z pochylniami dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

- Konsekwentnie realizujemy kolejne etapy modernizacji linii Poznań - Szczecin i dziś podpisujemy umowę na remont zachodniopomorskiego odcinka między Stargardem a Szczecinem Dąbie. Dwa tygodnie temu podpisaliśmy umowę na przebudowę odcinka Słonice - Choszczno. To projekt istotny dla dobrych połączeń regionalnych i międzyregionalnych. Po zakończeniu wszystkich prac przejazd najszybszych składów między Poznaniem a Szczecinem skróci się nawet o około 50 min., a podróżni zyskają wyższy komfort obsługi na kilkudziesięciu stacjach i przystankach mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Szybciej i bezpieczniej także dla zwierząt

Między Stargardem a Szczecinem Dąbie wymienionych zostanie 48 km torów i 64 km sieci trakcyjnej. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h. Zmodernizowane zostaną 4 przejazdy kolejowe, na których zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Na trasie przebudowanych zostanie 6 mostów i wiaduktów. PLK pamiętają także o ochronie środowiska w ramach inwestycji zaplanowano bezpieczne przejścia dla zwierząt.

Rozpoczęcie prac na odcinku Słonice Szczecin Dąbie zaplanowano na początek III kwartału br. a ich zakończenie w IV kw. 2020 r.

Posłuchaj co mówił prezydent Stargardu Rafał Zając o przebudowie wiaduktów w Stargardzie i budowie przejścia podziemnego łączącego dworzec kolejowy i centrum przesiadkowe:

Stargard: Ruszyło centrum przesiadkowe. Pasażerowie MPK się ...

Kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców i ani jednego pociągu dojeżdżającego do miasta. Wstyd! Zobacz największe polskie miejscowości bez dostępu do kolei.

W tych dużych miastach w Polsce nie ma kolei. Tysiące mieszk...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stettiner

Czy nie lepiej wybidowac nowe tory o razu dla kolei duzych predkosci (350 km/h) wzdluz drogi S3 z odgalezieniem na Berlin w ok Gorzowa Dotychczasowa lubie zostawic do komunikacji lokalnej

j
jurand
sama krytyka....no ale za to bolszewicy w Polsce budowali...dlatego jest jak jest...w waszych pustych glowach tez
z
zgr-edo
już widzę te 160 km, zwłaszcza na odcinku od Dąbia na Główny. Do Gryfina ze Szczecina zrobili modernizację torów, czas przejazdu skrócił się o połowę /20 minut/, ale peronów nie zrobili i trzeba się wspinać do wagonu tak samo jak w XIX w.
G
Gregory
Prace ukończone do końca 2020 r. Jezu!!! czy naprawdę są jeszcze na tym świecie tacy naiwni ludzie???
C
Chwilkowski
A wiadukt na pomorskiej zostanie bo przepisy do 160km/h tego nie wymagają. PIS łatwo daje się wciągnąć cwaniakom
C
Chwilkowski
160km/h nie powoduje likwidacji przejazdów kolejowych a o to chodzi. Gdańsk ma połączenie z Warszawą powyżej 160km/h i tam zlikwidowano wszystkie przejazdy
G
Gość
2019-07-04T17:50:33 02:00, CK:

Mnie interesuje średnia prędkość przejazdu ze Szczecina do Stargardu to znaczy za ile minut od wejścia do pociągu wysiade w drugim mieście.

Mysle ze impuls jak pocisnie to 4 min do dabia zaoszczedzi dalej po staremu wiec zamiast ok.38min pojedziesz 34min.rewelka poprostu.zamiast budowac na 200 km my robimy male kroczki.impuls pojechal chyba 211km/h na torze w zmigrodzie.homologacja na 200 i fejsbunia by nieprzejrzal i szcz.glowny za oknem by byl.swiat idzie do przodu a my 160...

G
Gość
2019-07-04T16:31:59 02:00, SimoN:

Wspaniała inwestycja , zwłaszcza w Reptowie ! Miejscowość rozdzielona na dwie połówki i zamiast 300m. do szlabanu to 5km. do przejazdu nie uczęszczanego od wojny ! Ale za to przejście podziemne i windy ; dla kogo ???

Co mi po przebudowie jak pocigów jest jak na lekarstwo i nie ma czym do jechać do pracy.

C
CK
Mnie interesuje średnia prędkość przejazdu ze Szczecina do Stargardu to znaczy za ile minut od wejścia do pociągu wysiade w drugim mieście.
G
Gość
160 km/h to ja moim golfem 3 jadę ze Stargardu
S
SimoN
Wspaniała inwestycja , zwłaszcza w Reptowie ! Miejscowość rozdzielona na dwie połówki i zamiast 300m. do szlabanu to 5km. do przejazdu nie uczęszczanego od wojny ! Ale za to przejście podziemne i windy ; dla kogo ???
i
inż
JAK ZWYKLE PISZĄ PÓŁPRAWDY.ŻEBY NA CAŁEJ TRASIE WPROWADZIĆ TAKĄ PRĘDKOŚĆ TRZEBA POPRAWIĆ PROMIENIE ŁUKÓW I UKŁADY GEOMETRYCZNE TORÓW . A W NIEKTÓRYCH MIJSCACH NIE JEST TO MOŻLIWE.
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie