Ze Stargardu do Szczecina 160 km/h? To będzie możliwe

Grzegorz Drążek
Grzegorz Drążek
Kosztem 600 milionów złotych przebudowana zostanie trasa kolejowa Stargard - Szczecin Dąbie. Skorzystają na tej inwestycji stacje kolejowe w Stargardzie, Grzędzicach i Miedwiecku. W Stargardzie, Reptowie i Szczecinie Zdunowie zrobione zostaną przejścia podziemne.

O podpisaniu umowy w tej sprawie poinformowały dzisiaj PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Modernizacja odcinka Stargard - Szczecin Dąbie to część większej modernizacji trasy kolejowej Szczecin - Poznań.

W ramach inwestycji na odcinku Stargard - Szczecin Dąbie tory przygotowane zostaną do jazdy pociągów z prędkością 160 kilometrów na godzinę. Wymienionych zostanie 48 km torów i 64 km sieci trakcyjnej.

Remontowane będą także perony na stacjach kolejowych:

  • w Stargardzie,
  • Grzędzicach
  • i Miedwiecku.

W Stargardzie, Reptowie i Szczecinie Zdunowie zostaną zrobione przejścia pod torami.

ZOBACZ TEŻ: Wybierasz się w podróż pociągiem? Sprawdź, czy jest punktualny! Mamy raport o punktualności na kolei!

Wybierasz się w podróż pociągiem? Sprawdź, czy jest punktual...

Informacja prasowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:

Wygodne stacje z udogodnieniami dla osób o ograniczonej mobilności, tory przygotowane do jazdy 160 km/h oraz wyższy poziom bezpieczeństwa za prawie 600 mln zł. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują odcinek między Stargardem a Szczecinem Dąbiem. To kolejny etap prac niezbędnych dla dobrych podróży z Poznania do Szczecina.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś (4 lipca) umowę za blisko 600 mln zł na modernizację trasy między Stargardem a Szczecinem Dąbie. To kolejny projekt do realizacji na ważnej trasie z Wielkopolski na Pomorze Zachodnie. Pracami na tym odcinku zajmą się: Trakcja PRKiI S.A. (Lider), SCHWEERBAU GmbH & Co. KG Bauunternehmen, "SBM" Sp. z o.o. sp.k. Projekt współfinansowany z instrumentu CEF "Łącząc Europę".

- Inwestycja lepiej skomunikuje dwa województwa - Wielkopolskę i Pomorze Zachodnie. To niezwykle ważne dla zwiększania konkurencyjności ekonomicznej tych regionów. Zyskają nie tylko mieszkańcy, którzy wybierają kolej w codziennych podróżach, ale także przewoźnicy towarowi, którzy szybciej dowiozą ładunki do portów w Szczecinie i Świnoujściu - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

- Remont linii kolejowej z Poznania do Szczecina to jeden z większych projektów inwestycyjnych realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowa S.A. w obecnej unijnej perspektywie finansowej w ramach instrumentu CEF i kluczowy projekt europejskiego korytarza transportowego Bałtyk Adriatyk o wartości około 2,7 mld zł. Po ukończeniu inwestycji zwiększy się nie tylko komfort jazdy pasażerów, ale dzięki nowym torom skróci się czas przejazdu - Małgorzata Zielińska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.

ZOBACZ TEŻ: Nowy rozkład jazdy PKP od 9 czerwca 2019. Odjazdy i przyjazdy ze Szczecina - plakatowy rozkład jazdy

Nowy rozkład jazdy PKP od 9 czerwca 2019. Odjazdy i przyjazd...

Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów

Na odcinku Stargard Szczecin Dąbie zmodernizowanych zostanie 11 peronów między innymi w Stargardzie, Grzędzicach, Miedwiecku. Stacje i przystanki będą dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych, w tym tych z ograniczoną mobilnością. Pojawią się nowe wiaty, funkcjonalne oświetlenie, system informacji pasażerskiej. W Stargardzie, Reptowie, Szczecinie Zdunowie zostanie wybudowane przejście pod torami z pochylniami dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

- Konsekwentnie realizujemy kolejne etapy modernizacji linii Poznań - Szczecin i dziś podpisujemy umowę na remont zachodniopomorskiego odcinka między Stargardem a Szczecinem Dąbie. Dwa tygodnie temu podpisaliśmy umowę na przebudowę odcinka Słonice - Choszczno. To projekt istotny dla dobrych połączeń regionalnych i międzyregionalnych. Po zakończeniu wszystkich prac przejazd najszybszych składów między Poznaniem a Szczecinem skróci się nawet o około 50 min., a podróżni zyskają wyższy komfort obsługi na kilkudziesięciu stacjach i przystankach mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Szybciej i bezpieczniej także dla zwierząt

Między Stargardem a Szczecinem Dąbie wymienionych zostanie 48 km torów i 64 km sieci trakcyjnej. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h. Zmodernizowane zostaną 4 przejazdy kolejowe, na których zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Na trasie przebudowanych zostanie 6 mostów i wiaduktów. PLK pamiętają także o ochronie środowiska w ramach inwestycji zaplanowano bezpieczne przejścia dla zwierząt.

Rozpoczęcie prac na odcinku Słonice Szczecin Dąbie zaplanowano na początek III kwartału br. a ich zakończenie w IV kw. 2020 r.

Posłuchaj co mówił prezydent Stargardu Rafał Zając o przebudowie wiaduktów w Stargardzie i budowie przejścia podziemnego łączącego dworzec kolejowy i centrum przesiadkowe:

Stargard: Ruszyło centrum przesiadkowe. Pasażerowie MPK się ...

W tych dużych miastach w Polsce nie ma kolei. Tysiące mieszk...

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stettiner

Czy nie lepiej wybidowac nowe tory o razu dla kolei duzych predkosci (350 km/h) wzdluz drogi S3 z odgalezieniem na Berlin w ok Gorzowa Dotychczasowa lubie zostawic do komunikacji lokalnej

j
jurand
sama krytyka....no ale za to bolszewicy w Polsce budowali...dlatego jest jak jest...w waszych pustych glowach tez
z
zgr-edo
już widzę te 160 km, zwłaszcza na odcinku od Dąbia na Główny. Do Gryfina ze Szczecina zrobili modernizację torów, czas przejazdu skrócił się o połowę /20 minut/, ale peronów nie zrobili i trzeba się wspinać do wagonu tak samo jak w XIX w.
G
Gregory
Prace ukończone do końca 2020 r. Jezu!!! czy naprawdę są jeszcze na tym świecie tacy naiwni ludzie???
C
Chwilkowski
A wiadukt na pomorskiej zostanie bo przepisy do 160km/h tego nie wymagają. PIS łatwo daje się wciągnąć cwaniakom
C
Chwilkowski
160km/h nie powoduje likwidacji przejazdów kolejowych a o to chodzi. Gdańsk ma połączenie z Warszawą powyżej 160km/h i tam zlikwidowano wszystkie przejazdy
G
Gość
2019-07-04T17:50:33 02:00, CK:

Mnie interesuje średnia prędkość przejazdu ze Szczecina do Stargardu to znaczy za ile minut od wejścia do pociągu wysiade w drugim mieście.

Mysle ze impuls jak pocisnie to 4 min do dabia zaoszczedzi dalej po staremu wiec zamiast ok.38min pojedziesz 34min.rewelka poprostu.zamiast budowac na 200 km my robimy male kroczki.impuls pojechal chyba 211km/h na torze w zmigrodzie.homologacja na 200 i fejsbunia by nieprzejrzal i szcz.glowny za oknem by byl.swiat idzie do przodu a my 160...

G
Gość
2019-07-04T16:31:59 02:00, SimoN:

Wspaniała inwestycja , zwłaszcza w Reptowie ! Miejscowość rozdzielona na dwie połówki i zamiast 300m. do szlabanu to 5km. do przejazdu nie uczęszczanego od wojny ! Ale za to przejście podziemne i windy ; dla kogo ???

Co mi po przebudowie jak pocigów jest jak na lekarstwo i nie ma czym do jechać do pracy.

C
CK
Mnie interesuje średnia prędkość przejazdu ze Szczecina do Stargardu to znaczy za ile minut od wejścia do pociągu wysiade w drugim mieście.
G
Gość
160 km/h to ja moim golfem 3 jadę ze Stargardu
S
SimoN
Wspaniała inwestycja , zwłaszcza w Reptowie ! Miejscowość rozdzielona na dwie połówki i zamiast 300m. do szlabanu to 5km. do przejazdu nie uczęszczanego od wojny ! Ale za to przejście podziemne i windy ; dla kogo ???
i
inż
JAK ZWYKLE PISZĄ PÓŁPRAWDY.ŻEBY NA CAŁEJ TRASIE WPROWADZIĆ TAKĄ PRĘDKOŚĆ TRZEBA POPRAWIĆ PROMIENIE ŁUKÓW I UKŁADY GEOMETRYCZNE TORÓW . A W NIEKTÓRYCH MIJSCACH NIE JEST TO MOŻLIWE.
Dodaj ogłoszenie