Nasza Loteria

Hybrydowe pociągi dla Pomorza Zachodniego! Umowa podpisana. Jesteśmy liderem w kraju

Oskar Masternak
Oskar Masternak
Mat. Urzędu Marszałkowskiego w Szczecinie
Jeszcze w tym roku pasażerowie zachodniopomorskich kolei będą mogli wsiąść do jednego z pierwszych w naszym kraju pociągu hybrydowego.

Pociągi hybrydowe dla Pomorza Zachodniego

Hybrydowe pociągi, które wyprodukuje NEWAG S.A., są wyposażone w standardowy silnik elektryczny oraz w spalinowy silnik Diesla. Na początek planowanej rewolucji - w czwartek - podpisano umowę na zakup dwóch pojazdów, które ułatwią podróżowanie m.in. na trasie Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin.

Łączny koszt zakupu dwóch pojazdów to 49,2 mln zł. Każdy z nich jest wyposażony w 150 miejsc.

- Chcemy żyć na Pomorzu Zachodnim zgodnie z naturą. Zakup hybryd wpisuje się w tę strategię. Dzięki nim zadbamy o środowisko i ograniczymy koszty. Przede wszystkim pojazdy zapewnią większy komfort podróży. Na Pomorzu Zachodnim mamy ok. 40 proc. niezelektryfikowanych linii kolejowych.- mówił marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Dzięki ostatnim inwestycjom Pomorze Zachodnie jest liderem w kraju pod względem nowoczesnego taboru. W 2013 roku przeprowadzona została modernizacje pociągów. Następnie zakupiono nowe pojazdy elektryczne i spalinowe. Podpisanie umowy na pojazdy hybrydowe to kolejny ważny krok inwestycyjny na Pomorzu.

Pojazdy dwunapędowe łączą najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych, czyli wysokie przyspieszania i brak emisji spalin oraz pojazdów spalinowych wyposażonych w przekładnię elektryczną, jaką jest możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych.

CZYTAJ TEŻ:

Pociągi hybrydowe. Kiedy wyjadą na zachodniopomorskie tory?

Zgodnie z umową, mają pojawić się na torach nie później niż do końca 2021 r., ale prezes zarządu NEWAG S.A Zbigniew Konieczek zadeklarował, że pociągi trafią na Pomorze Zachodnie jeszcze w tym roku.

- Składając ofertę rozpoczęliśmy negocjacje z naszymi dostawcami, żeby wszystkie podzespoły były dostępne – mówił prezes NEWAG i dodawał: – Gratuluję odważnych decyzji. Nadal będziecie numerem 1 w Polsce.

Dysponowanie takimi pojazdami pozwoli na stworzenie lepszej oferty rozkładu jazdy poprzez wprowadzenie bezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Trasa licząca 177 km łączy dwa największe miasta Pomorza Zachodniego. Na ponad stukilometrowym odcinku Kołobrzeg – Goleniów jest niezelektryfikowana.

Nowe pociągi stworzą też nowe możliwości obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców i ani jednego pociągu dojeżdżającego do miasta. Wstyd! Zobacz największe polskie miejscowości bez dostępu do kolei.

W tych dużych miastach w Polsce nie ma kolei. Tysiące mieszk...

CZYTAJ TAKŻE:

Dworzec w Dąbiu.

Zmieni się wygląd dworca w Dąbiu w Szczecinie. Kiedy finał p...

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński