Pociągi hybrydowe dla Pomorza Zachodniego
Hybrydowe pociągi, które wyprodukuje NEWAG S.A., są wyposażone w standardowy silnik elektryczny oraz w spalinowy silnik Diesla. Na początek planowanej rewolucji - w czwartek - podpisano umowę na zakup dwóch pojazdów, które ułatwią podróżowanie m.in. na trasie Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin.
Łączny koszt zakupu dwóch pojazdów to 49,2 mln zł. Każdy z nich jest wyposażony w 150 miejsc.
- Chcemy żyć na Pomorzu Zachodnim zgodnie z naturą. Zakup hybryd wpisuje się w tę strategię. Dzięki nim zadbamy o środowisko i ograniczymy koszty. Przede wszystkim pojazdy zapewnią większy komfort podróży. Na Pomorzu Zachodnim mamy ok. 40 proc. niezelektryfikowanych linii kolejowych.- mówił marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Dzięki ostatnim inwestycjom Pomorze Zachodnie jest liderem w kraju pod względem nowoczesnego taboru. W 2013 roku przeprowadzona została modernizacje pociągów. Następnie zakupiono nowe pojazdy elektryczne i spalinowe. Podpisanie umowy na pojazdy hybrydowe to kolejny ważny krok inwestycyjny na Pomorzu.
Pojazdy dwunapędowe łączą najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych, czyli wysokie przyspieszania i brak emisji spalin oraz pojazdów spalinowych wyposażonych w przekładnię elektryczną, jaką jest możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych.
CZYTAJ TEŻ:
Pociągi hybrydowe. Kiedy wyjadą na zachodniopomorskie tory?
Zgodnie z umową, mają pojawić się na torach nie później niż do końca 2021 r., ale prezes zarządu NEWAG S.A Zbigniew Konieczek zadeklarował, że pociągi trafią na Pomorze Zachodnie jeszcze w tym roku.
- Składając ofertę rozpoczęliśmy negocjacje z naszymi dostawcami, żeby wszystkie podzespoły były dostępne – mówił prezes NEWAG i dodawał: – Gratuluję odważnych decyzji. Nadal będziecie numerem 1 w Polsce.
Dysponowanie takimi pojazdami pozwoli na stworzenie lepszej oferty rozkładu jazdy poprzez wprowadzenie bezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Trasa licząca 177 km łączy dwa największe miasta Pomorza Zachodniego. Na ponad stukilometrowym odcinku Kołobrzeg – Goleniów jest niezelektryfikowana.
Nowe pociągi stworzą też nowe możliwości obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
CZYTAJ TAKŻE:
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?