Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Unity Line - szczeciński armator z misją

Piotr Jasina
Mostek kapitański Polonii, promu który jest wizytówką Unity Line.
Mostek kapitański Polonii, promu który jest wizytówką Unity Line. Fot. Piotr Jasina
Misja spółki Unity Line jest wymowna. Chce być najlepszym operatorem promowym na Bałtyku. I konsekwentnie dąży do realizacji założonego celu. Z roku na rok zwiększa przewozy towarów i pasażerów.

UNITY LINE

UNITY LINE

Spółka założona w maju 1994 roku jest jedną z największych firm armatorskich działających na rynku bałtyckich przewozów promowych. W ramach prowadzonej działalności firma zajmuje się zarządzaniem promami morskimi oraz działalnością turystyczną i transportową.Jako największy przewoźnik w korytarzu z Polski do Skandynawii, w segmencie cargo Unity Line obsługuje całość przewozów kolejowych między Polską a Szwecją
oraz blisko 62 proc. rynku transportu samochodów ciężarowych. Obecnie promy goszczą rocznie ponad 300 tysięcy pasażerów i ponad 186 000 kierowców ciężarówek. Liczba ta wzrasta z każdym rokiem.

W przewozach towarowych między Polską a Szwecją Unity Line w ubiegłym roku miała 67-procentowy udział. Konkurenci wypadli znacznie gorzej. Udział Stena Line wyniósł 34, a Polferries - 18 proc. W przewozach pasażerskich udziały w rynku są bardziej wyrównane. Chociaż i tutaj liderem jest Unity Line z 37- procentowym udziałem. Stena Line swoimi promami w ubiegłym roku przewiozła 34 proc. pasażerów miedzy Polską a Szwecją, a promy Polferries - 30 proc. Szczeciński armator przewozów promowych przejął cały transport kolejowy na wspomnianej trasie. Szczecińska spółka działa ponad 15 lat.

- W tej chwili eksploatujemy 7 promów na liniach Świnoujście Ystad i Świnoujście Trelleborg - przypomina Jarosław Kotarski, prezes Unity Line. - Zapewniamy kompleksową obsługę spedytorów i przewoźników drogowych, kolejowych oraz ruchu pasażerskiego.

Prezes podkreśla, że mimo kryzysu, który dotknął również armatorów promowych, spółka nie wycofała z eksploatacji żadnej jednostki. I konsekwentnie działa, by zrealizować misję: być najlepszym operatorem promowym na Bałtyku. Do celu dąży krok po kroku. W 1995 roku promy zarządzane przez szczecińskiego armatora przewiozły 63 362 pasażerów. W roku 2000 - już ponad 220 tysięcy, a w roku ubiegłym - ponad 306 tysięcy pasażerów.

Jeśli chodzi o przewozy samochodów osobowych, to w 1995 roku Unity Line przewiozła ich 21 738, w 2000 roku 47 342 auta natomiast w minionym roku - ponad 103 tys. samochodów. Wzrost obserwujemy również w przewozach ciężarówek. W pierwszym pełnym roku działalności armator przewiózł 30 652 ciężarówki, w roku 2000 już blisko 86 tysięcy, a w roku 2009 ponad 181 tysięcy ciężarówek.

Unity Line w Szczecinie i Świnoujściu zatrudnia ponad 90 osób. Zarządza czterema promami należącymi do PŻM: Polonia, Skania, Gryf i Wolin oraz trzema jednostkami Euroafriki: Jan Śniadecki, Kopernik i Galileusz. Tylko na promach PŻM pracuje 500 osób.

Dodajmy, że w minionym roku na Scanii znalazł się 3- milionowy pasażer przewieziony przez szczecińskiego armatora.

Bądź na bieżąco - zasubskrybuj news'y ze Szczecina

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński