Tunel na obwodnicy drogowej Szczecina i Polic będzie dłuższy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Będzie miał nie trzy i pół kilometra, a pięć kilometrów. Kierowcy pojadą pod linią kolejową, drogą wojewódzką nr 114 i Odrą, wychodząc po drugiej stronie rzeki w rejonie miejscowości Święta.

- Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk uzgodnił aneks do Programu Inwestycji dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi S6. Dokument ten zwiększa przyznane w 2018 roku finansowanie na prace przygotowawcze z 14,6 mln do 24,5 mln złotych – wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Dodatkowe dziesięć milionów złotych pozwoli dokończyć prace projektowe i badania podłoża zgodnie z optymalnymi rozwiązaniami technicznymi, które zakładają wydłużenie tunelu pod Odrą z trzech i pół do pięciu kilometrów.

Przyznane finansowanie pozwoli na zawarcie aneksu do umowy z wykonawcą dokumentacji i badań podłoża. Realizacja inwestycji przewidziana jest w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Zgodnie z decyzją środowiskową, długość tunelu pod Odrą w ciągu Zachodniej Obwodnicy Szczecina określono na minimum trzy i pół kilometra.

CZYTAJ TEŻ:

W toku prowadzonych prac nad Koncepcją Programową wraz z badaniami podłoża została dokładnie przeanalizowana kwestia kolizji z infrastrukturą przemysłową, drogami i liniami kolejowymi w rejonie Polic.

Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie od północy i zachodu omijać aglomerację szczecińską, przechodząc pod Odrą tunelem w rejonie Polic (na północ od Portu Morskiego). Trasa będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6. Poprawi skomunikowanie Polic i całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg ekspresowych i autostrad. Będzie miała długość 51,6 km.

Pojedziemy dwoma jezdniami z dwoma pasami ruchu. Jezdnie będą miały pas awaryjny. Pomkniemy z prędkością 110 kilometrów na godzinę.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Umowa dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina na badania i dokumentację

Obwodnica ma przebiegać od autostrady A6 w Kołbaskowie (jej początek stanowić będzie fragment obwodnicy Warzymic i Przecławia, która powstanie do 2021 roku) przez Police, tunel pod Odrą aż do węzła drogowego w pobliżu Goleniowa, gdzie krzyżują się drogi S3 i S6.

Dlaczego zdecydowano się na dłuższy tunel?

- Po rozważeniu wielu wariantów i możliwości technicznych zadecydowano o wydłużeniu tunelu drążonego, po to aby przejść obwodnicą pod poziomem terenu, nie ingerując tym samym w istniejące zagospodarowanie. Zgodnie z wybranym rozwiązaniem tunel będzie się rozpoczynał zaraz za węzłem Police, który zlokalizowany będzie w rejonie przecięcia ulic Piotra i Pawła oraz Kuźnickiej przy zakładach chemicznych w Policach - informuje Mateusz Grzeszczuk. - Tunel będzie przechodził pod infrastrukturą przemysłową, linią kolejową, drogą wojewódzką nr 114 i rzeką Odrą, wychodząc po drugiej stronie rzeki w rejonie miejscowości Święta.

CZYTAJ TEŻ:

Wideo

Materiał oryginalny: Tunel na obwodnicy drogowej Szczecina i Polic będzie dłuższy - Głos Szczeciński

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Transport kolowy mozna wyprowadzi nawet jutro ZCH Police maja 2 Porty Barkowy i Morski podstawic barki ktore zabiora do swoich ladowni od 500 do 2000 ton bylo by to duze zdciazenie

G
Gość
24 marca, 9:52, Gość:

Zobaczymy, jak świnia niebo

Dokładnie , aż prawie zajadów ze śmiechu dostałem jak przeczytałem ten artykuł

G
Gość

Na razie to tylko plany ...Jak wyznaczą termin rozpoczęcia realizacji tego zadania, koszt budowy i skąd na to będą pieniądze to wtedy będzie można mówić o małym sukcesie ...Bo potem cała masa papierkowej roboty i wyłonienie w przetargu wykonawcy . Minie jeszcze wiele czasu

G
Gość

Zobaczymy, jak świnia niebo

z
zibi

Mysle ze nie bedzie tunelu.Wobecnej sytuacji beda ogromne ciecia wydatkow i przekazanie na inwestycje pierwszej potrzeby i ratowanie gospodarki.Obym sie mylil.

M
Miś III

Myślę ,że jest jeszcze czas aby pomyśleć nad wyprowadzeniem niebezpiecznych ładunków kolejowych ze Szczecina , które transportuje się do Polic i z Polic . Trzeba tylko wybudować 2 tunel kolejowy i połączenie z Goleniowem . To są koszty , które trzeba ponieść dla bezpieczeństwa 400 tys ludzi w Szczecinie .

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3