- Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk uzgodnił aneks do Programu Inwestycji dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi S6. Dokument ten zwiększa przyznane w 2018 roku finansowanie na prace przygotowawcze z 14,6 mln do 24,5 mln złotych – wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Dodatkowe dziesięć milionów złotych pozwoli dokończyć prace projektowe i badania podłoża zgodnie z optymalnymi rozwiązaniami technicznymi, które zakładają wydłużenie tunelu pod Odrą z trzech i pół do pięciu kilometrów.
Przyznane finansowanie pozwoli na zawarcie aneksu do umowy z wykonawcą dokumentacji i badań podłoża. Realizacja inwestycji przewidziana jest w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Zgodnie z decyzją środowiskową, długość tunelu pod Odrą w ciągu Zachodniej Obwodnicy Szczecina określono na minimum trzy i pół kilometra.
CZYTAJ TEŻ:
W toku prowadzonych prac nad Koncepcją Programową wraz z badaniami podłoża została dokładnie przeanalizowana kwestia kolizji z infrastrukturą przemysłową, drogami i liniami kolejowymi w rejonie Polic.
Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie od północy i zachodu omijać aglomerację szczecińską, przechodząc pod Odrą tunelem w rejonie Polic (na północ od Portu Morskiego). Trasa będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6. Poprawi skomunikowanie Polic i całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg ekspresowych i autostrad. Będzie miała długość 51,6 km.
Pojedziemy dwoma jezdniami z dwoma pasami ruchu. Jezdnie będą miały pas awaryjny. Pomkniemy z prędkością 110 kilometrów na godzinę.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Obwodnica ma przebiegać od autostrady A6 w Kołbaskowie (jej początek stanowić będzie fragment obwodnicy Warzymic i Przecławia, która powstanie do 2021 roku) przez Police, tunel pod Odrą aż do węzła drogowego w pobliżu Goleniowa, gdzie krzyżują się drogi S3 i S6.
Dlaczego zdecydowano się na dłuższy tunel?
- Po rozważeniu wielu wariantów i możliwości technicznych zadecydowano o wydłużeniu tunelu drążonego, po to aby przejść obwodnicą pod poziomem terenu, nie ingerując tym samym w istniejące zagospodarowanie. Zgodnie z wybranym rozwiązaniem tunel będzie się rozpoczynał zaraz za węzłem Police, który zlokalizowany będzie w rejonie przecięcia ulic Piotra i Pawła oraz Kuźnickiej przy zakładach chemicznych w Policach - informuje Mateusz Grzeszczuk. - Tunel będzie przechodził pod infrastrukturą przemysłową, linią kolejową, drogą wojewódzką nr 114 i rzeką Odrą, wychodząc po drugiej stronie rzeki w rejonie miejscowości Święta.
CZYTAJ TEŻ:
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?