MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Łasztowni. Projekt inwestycji jest aktualizowany

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Na Rondzie Portowców jest rozeta rozjazdów tramwajowych, w tym fragment torowiska w kierunku ulicy Władysława IV.
Na Rondzie Portowców jest rozeta rozjazdów tramwajowych, w tym fragment torowiska w kierunku ulicy Władysława IV. Andrzej Szkocki
To będzie ważna, chociaż krótka linia tramwajowa. Jej budowa jest związana z powstaniem nowej przeprawy przez Odrę w Szczecinie.

- Trasa linii tramwajowej przebiegać będzie od Ronda Portowców ulicą Władysława IV przez Most Kłodny do włączenia w ulicę Nabrzeże Wieleckie. Projekt jest powiązany z budową Mostu Kłodnego - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji. - Na dzisiaj nie ma konkretnych ram czasowych. Realizacja inwestycji jest uzależniona od pozyskania dofinansowania. Projekt inwestycji przechodzi aktualizację.

Linia tramwajowa przez Łasztownię ma ten plus, że w przypadku generalnego remontu Mostu Długiego i zamknięcia na nim ruchu alternatywna linia przez wyspę rozładuje ewentualne kłopoty transportowe. Wiadomo, że w ramach inwestycji powstanie nowy przystanek w rejonie skrzyżowania ul. Władysława IV i ulicy Spichrzowej.

Tramwaj miałby pojechać po nowej przeprawie - Moście Kłodnym, który realizowany będzie w ramach "Modernizacji dostępu drogowego do Portu w Szczecinie: przebudowa układu drogowego w rejonie Międzyodrza część mostowa". Inwestycja została zaplanowana do realizacji na lata 2024-2027. W czwartym kwartale tego roku planowany jest odbiór kompletnej zaktualizowanej dokumentacji do tego zadania.

Na Rondzie Portowców jest rozeta rozjazdów tramwajowych, w tym fragment torowiska w kierunku ulicy Władysława IV.
Na Rondzie Portowców jest rozeta rozjazdów tramwajowych, w tym fragment torowiska w kierunku ulicy Władysława IV. mat. prasowe

Aktualizacja ma dotyczyć głównie uzgodnień i rozwiązań w zakresie prac sieciowych.

- Planowane nakłady na całą inwestycją wynoszą 352 mln 636 tys. 911 zł, przy czym realizacja prac budowlanych uzależniona jest od pozyskania dofinansowania zewnętrznego - dodaje Zieliński.

Według władz miasta Szczecin nie stoi na straconej pozycji i ma duże szanse na finansowe wsparcie. Nasze atuty to już wydana decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych, wydane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) i własność gruntów pod inwestycję.

Jak będzie wyglądała nowa przeprawa?

Most Kłodny będzie mostem wantowym, co oznacza konstrukcję podwieszoną za pomocą stalowych lin do wysokiego pylona. Projekt zakłada, że przy Trasie Zamkowej stanie ogromny, ponadstumetrowy pylon, który 24 stalowymi linami będzie podtrzymywać pomost. Długość przeprawy wyniesie 150 metrów. Oprócz pasów ruchu dla pojazdów i torowiska tramwajowego będzie tu dwukierunkowa droga dla rowerzystów oraz szeroki chodnik.

Dodajmy, że dawnym Mostem Kłodnym - do 1945 roku - kursowała linia tramwajowa, a bieg kończyła niedaleko, bo ledwie kilkaset metrów od mostu, za starą rzeźnią przy kanale Duńczyca.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Grosicki kończy karierę, Polacy przed Francją czyli STUDIO EURO odc.5

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński