- Harmonogram jest na bieżąco aktualizowany. Były problemy związane z pandemią, teraz sytuacja geopolityczna powoduje utrudnienia w dostawie materiałach. Są przesunięcia na niektórych etapach, ale na ten moment w kontekście terminu końcowego nie ma żadnych zmian w umowie - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.
Spis treści
ZOBACZ TEŻ:
Co zmieni się po Torowej Rewolucji w Szczecinie?
Pojazdy indywidualne nie będą mogły korzystać z pasów autobusowo - tramwajowych, co umożliwi nadanie priorytetu przejazdu komunikacji miejskiej. Powstaną nowe relacje tramwajowe na placu Rodła: od Placu Grunwaldzkiego w kierunku Placu Żołnierza Polskiego i od ul. Matejki w kierunku Niebuszewa. Na placu Żołnierza Polskiego będą nowe rozjazdy w relacji od Trasy Zamkowej w kierunku Placu Rodła, co w połączeniu tworzy tzw. pętlę uliczną, która w przypadku zdarzeń losowych (np. kolizja na torowisku, awaria tramwaju, autobusu, itp.) umożliwi funkcjonowanie komunikacji bez większych utrudnień.
Natomiast na ulicy Roosevelta zaprojektowano stanowiska odstawcze dla autobusów. Na skrzyżowaniach al. Wyzwolenia - Mazowiecka i Matejki - Mazowiecka - Roosevelta bezkolizyjne - z komunikacją indywidualną - wjazdy dla autobusów na torowiska tramwajowe. Na tych skrzyżowaniach zaprojektowano sygnalizacje świetlne.
Dworzec Niebuszewo w Szczecinie po nowemu
W ciągu ulicy Kołłątaja wyznaczone zostaną dodatkowo pasy rowerowe, torowisko tramwajowe zostanie wydzielone organizacją ruchu i przeznaczone do poruszania się po nim jedynie pojazdom komunikacji miejskiej oraz pojazdom uprzywilejowanym. Obok torowiska wyznaczone zostaną w ramach jezdni pasy rowerowe oraz stanowiska postojowe wzdłuż krawędzi jezdni dla samochodów osobowych. W rejonach skrzyżowań przekrój jezdni zostanie zawężony w celu skrócenia przejść dla pieszych.
Priorytet dla komunikacji i przystanki wiedeńskie
W ramach inwestycji zostanie nadany priorytet dla komunikacji miejskiej na całym wspomnianym odcinku, poprzez wykonanie pasów autobusowo-tramwajowych. Pasażerowie będą mogli korzystać z przystanków tzw. wiedeńskich (znanych już z ul. Arkońskiej), umożliwiających łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju.
Przypominamy, że w Szczecinie realizowane są jednocześnie dwa ogromne zadania związane z przebudową torowisk. Umowa na „Przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego — ul. Matejki — ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)” to blisko 8 km toru pojedynczego w raz z infrastrukturą towarzyszącą za kwotę 174 429 663,24 zł. „Przebudowa torowiska z trakcją w ul.: Nabrzeże Wieleckie, Nowa, Dworcowa, Kolumba, Chmielewskiego, Smolańska, al. Powstańców Wlkp. z rozbudową pętli Pomorzany w Szczecinie” to projekt, dzięki któremu w ciągu dwóch lat wyremontowanych zostanie ponad 12 kilometrów toru pojedynczego, infrastruktura sieciowa chodniki, jezdnie oraz przystanki. Kontrakt na realizację zadania wartego 262 milionów złotych także podpisała firma ZUE.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?