To kolejny etap zmian na szczecińskiej starówce. Wcześniej m.in. powstała Strefa Zamieszkania Stare Miasto, ograniczono ruch na placu Orła Białego i ujednolicono zasady płatnego parkowania.
- Ostatnie miesiące przyniosły wiele ważnych zmian w otoczeniu placu Orła Białego: uporządkowanie parkowania i nowa organizacja ruchu, której celem jest zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim osobom korzystającym z przestrzeni publicznej Starego Miasta. Z tego powodu część ulic została przekształcona w tzw. strefę zamieszkania. Teraz czas na kolejne, które objęte zostaną strefą tempo 30 - wyjaśnia Paulina Łątka ze szczecińskiego magistratu.
Na ulicach Korsarzy, Farnej, Sołtysiej i Grodzkiej wprowadzono elementy zwiększające bezpieczeństwo i spowalniających ruch: dodatkowe oznakowanie poziome, skrzyżowania równorzędne i strefy przekraczania jezdni. Uporządkowano i wyznaczono miejsca parkingowe. Dodatkowo płynność ruchu ma zapewnić powstałe kilka dni temu minirondo na skrzyżowaniu ulic: Farnej, Sołtysiej i Grodzkiej. Cały obszar będzie też objęty zakazem wjazdu pojazdów ciężarowych.
- Wdrażanie przywołanej organizacji ruchu potrwa jeszcze kilka dni i będzie uzależnione od warunków atmosferycznych. Prosimy o uwagę i ostrożność! - dodaje Paulina Łątka.
ZOBACZ TEŻ:
Skąd te zmiany?
Jak tłumaczy miasto, są wynikiem konsekwentnie prowadzonych działań na podstawie i w oparciu o zebrane dane i wypracowany z mieszkańcami koordynacyjny projekt urbanistyczny pn. „Cztery Place Starego Miasta”, którego częścią jest również realizowane obecnie wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Rewaloryzacja placu Orła Białego i fragmentu ulicy Koński Kierat pomiędzy ulicami Staromłyńską i Mariacką w Szczecinie”.
Projekt ma zostać wykonany w oparciu o obszerny i szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, który został stworzony na podstawie wniosków płynących z prototypowania.
Proces prototypowania przeprowadzony w 2019 roku jasno wskazał oczekiwany przez mieszkańców kierunek zmian na placu Orła Białego i w jego otoczeniu oraz rzeczywiste problemy i potrzeby tego obszaru.
Głównymi elementami przemiany, wynikającej z testowania rozwiązań tymczasowych i licznych spotkań, są więc m.in.:
- likwidacja dawnego parkingu poprzez znaczące zwiększenie powierzchni terenu zieleni,
- podniesienie bezpieczeństwa dzięki wprowadzeniu projektu uspokojenia ruchu (strefy zamieszkania i strefa tempo 30),
- a także wyłączenie części dróg Starego Miasta z kategorii publicznej i jednoczesne wdrożenie nowych zasad postoju, które pozwalają mieszkańcom na znalezienie miejsca parkingowego w okolicy swoich domów, a jednocześnie wymuszają rotację pojazdów docierających do dzielnicy z zewnątrz.
ZOBACZ TEŻ:
Parkowanie na Starym Mieście w Szczecinie. Uwaga kierowcy, d...
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Garmin Venu Sq 2 Music Brzoskwiniowy (100270011)
NADGARSTKOWY CZUJNIK TĘTNA Zegarek stale mierzy tę…
kup teraz

Huawei Watch GT3 Pro Elite 46mm Srebrny
Wysokowydajny inteligentny zegarek z tytanowym kor…
kup teraz

Apple Watch 8 Cellular 41mm Grafitowy z opaską sportową w kolorze...
apple watch series 8 olśniewa dużym niegasnącym wy…
kup teraz

Huawei Watch GT 3 46 mm Active Czarny
Zachwyca designem i klasyczną estetyką, zapewniają…
kup teraz

Amazfit GTS 4 mini Czarny
Amazfit GTS 4 Mini Kompaktowy i pełen mocy Ultra p…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 1-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …