Szczecin rekomenduje wariant obwodnicy Polic. Wielu mieszkańców może się zdziwić

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Władzom Szczecina zależy na dobrym skomunikowaniu terenów przemysłowych z północnych osiedli
Władzom Szczecina zależy na dobrym skomunikowaniu terenów przemysłowych z północnych osiedli Andrzej Szkocki
Stanowisko władz Szczecina może zdziwić wielu mieszkańców Polic, którzy są zwolennikami obwodnicy poprowadzonej od strony Przęsocina. Zastępca prezydenta Szczecina uważa za najlepszy wariant od strony Skolwina.

Podstawą do takiej opinii jest opracowanie sprzed 23 lat "Aktualizacja drogowego obejścia zachodniego Szczecina".

- Miasto Szczecin rekomenduje wariant "żółty" z wprowadzoną modyfikacją - uzupełnieniem o odcinek łączący ulicę Przęsocińską z ulicą Nadbrzeżną - informuje Daniel Wacinkiewicz, zastępca prezydenta Szczecina w odpowiedzi na interpelację Łukasza Kadłubowskiego, radnego KO. - Rozwiązanie to uwzględnia najbardziej funkcjonalny przebieg dróg, niezbędny do wykształcenia w możliwie najkrótszym czasie, ciągu komunikacyjnego, umożliwiającego obsługę tarasu dolnego Szczecina - terenów przemysłowych, zlokalizowanych w rejonie ciągu ulic: Nad Odrą - Stołczyńska, z ominięciem silnie zurbanizowanych terenów mieszkaniowych zarówno w Policach, jak i w Szczecinie.

Wariant żółty zakłada budowę drogi jednojezdniowej i rozpoczyna się od ulicy Nadbrzeżnej, tuż przy wjeździe do Polic od strony Skolwina, stąd wiedzie pod linią kolejową nr 406 i dochodzi do ul. Przęsocińskiej w pobliżu "Miasteczka Rzemieślniczego". Dalszy przebieg zaplanowano przez park leśny Mścięcino, tuż obok Rodzinnych Ogrodów Działkowych "Nad Grzepnicą". W rejonie Siedlic obwodnica pokrywa się z dłuższym wariantem niebieskim, kieruje się na północ i dociera do drogi wojewódzkiej nr 114, między Trzeszczynem a Policami. Stąd ma prowadzić do "Węzła Police" na planowanej Zachodniej Obwodnicy Szczecina.

Dodajmy, że już wcześniej Szczecin sygnalizował, że nie będzie kontynuacji budowy Trasy Północnej, a tym samym nie będzie połączenia z wariantem "niebieskim", który omija Przęsocin.

- Na dzień dzisiejszy nie ma jednak żadnych dofinansowań czy to krajowych w ramach KPO, czy przede wszystkim, klasycznych Unijnych. Bez porozumienia Rządu z Unią Europejską nie można mówić o realizacji inwestycji, ponieważ nie ma na ten moment wsparcia finansowego - mówił Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

iPolitycznie - Czy słowa Stefańczuka o Wołyniu to przełom?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Chwilkowska
TRASA PÓŁNOCNA jest konieczna co najmniej do ul. Zagórskiego bo tam połączy się z obwodnicą Polic . Szczecin rozwija się na północ.
C
Chwilkowski
KRZYSTKOPODOBNI z cynizmu powinni przejść na stronę dobra miasta i aglomeracji. Połączenie Polic z ul. Zagórskiego drogą Główną Przyspieszona jest słuszne, bo rozumiem z ul. Podbórzanską nie jest łatwe do zaakceptowania.
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie