Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin potrzebuje uchwały krajobrazowej. Nowa Lewica mówi o korzyściach

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Kandydaci zapewnili, że będą głosować za wprowadzeniem uchwały krajobrazowej, która ma wprowadzić podstawowe reguły dotyczące ujednolicenia formatów tablic i urządzeń reklamowych. Dokument ma ukrócić reklamową samowolę.
Kandydaci zapewnili, że będą głosować za wprowadzeniem uchwały krajobrazowej, która ma wprowadzić podstawowe reguły dotyczące ujednolicenia formatów tablic i urządzeń reklamowych. Dokument ma ukrócić reklamową samowolę. Andrzej Szkocki
Kandydaci Koalicyjnego Komitetu Wyborczego Lewicy startujący w wyborach samorządowych rozmawiali o uchwale krajobrazowej dla Szczecina.

Kandydaci zapewnili, że będą głosować za wprowadzeniem uchwały krajobrazowej, która ma wprowadzić podstawowe reguły dotyczące ujednolicenia formatów tablic i urządzeń reklamowych. Dokument ma ukrócić reklamową samowolę.

- Jako kandydat na prezydenta wraz z zebranymi tutaj osobami kandydującymi do rady miasta deklaruję, że uchwała krajobrazowa dla miasta Szczecin, która uporządkuje chaos, będzie przyjęta przez nas, deklarujemy wolę polityczną - zapewnia Bogdan Jaroszewicz, kandydat Lewicy na prezydenta Szczecina.

Marcin Chruślinski, kandydat na radnego, przedstawił argumenty za wdrożeniem uchwały krajobrazowej.

- Chodzi o ład przestrzenny, który nie jest tylko kwestią estetyczną. Nie chodzi tylko o estetykę, ale też o nasze samopoczucie. Kiedy z każdej strony atakują nas krzykliwe informacje, obrazy na ulicy, to czujemy się gorzej i uchwała Krajobrazowa może ten problem rozwiązać, a jeżeli ktoś wątpi w to, że ład przestrzenny wpływa na nasze samopoczucie, to zachęcam przejść się wieczorem po placu Rodła albo przy Hanza Tower, gdzie ekrany jaskrawym światłem biją po prostu po oknach mieszkańców, czyli nieład przestrzenny wchodzi też do naszych mieszkań - argumentuje Marcin Chruśliński. - Drugim takim argumentem przemawiającym za wprowadzeniem uchwały krajobrazowej jest po prostu szacunek do Szczecina i do jego historii. Śródmieście Szczecina to jest wyjątkowy układ urbanistyczny. Mamy wiele przykładów niesamowitych budynków przedwojennych, ale też powojennych, które są w tej chwili zasłaniane reklamami, albo to reklamy odwracają naszą uwagę od tego, na co faktycznie powinniśmy zwracać uwagę, czyli na detale. Ostatnim argumentem, który chciałbym przedstawić, jest to, że mamy XXI wiek. Nie trzeba zaklejać całej swojej witryny, żeby dotrzeć ze swoją ofertą do klienta.

Maria Serafinowicz, kandydatka na radną z Pogodna, uważa, że nie trzeba chować Szczecina za reklamami.

- Uważam też, że wprowadzenie uchwały krajobrazowej sprawi, że więcej turystów będzie widziało Szczecin jako piękne miasto, do którego warto wracać - mówi Maria Serafinowicz.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński