Siła własnej marki

Materiał informacyjny GRUPA KING
Nowy rok to motywacja do zmian. W tym roku warto pomyśleć o sobie… jak o marce. O tym, jak pomóc sobie w realizacji celów i marzeń, rozmawiamy z ekspertem od marek Krystianem Królem, zajmującym się strategią marek dla firm oraz osób.

Krystian, na początku najważniejsze pytanie. Kto powinien zadbać o swoją markę? Czy tylko firmy i osoby publiczne?

Odpowiedź jest krótka – każdy. Niezależnie czy jesteś uczniem, studentem, szarym pracownikiem, czy masz własny biznes. Tak naprawdę czy chcemy, czy nie, każdy z nas jest marką. Często słyszymy „ten jest leniuchem”, „ten to złota rączka od komputerów”, a ktoś inny jeszcze ma żyłkę do interesów. Nad każdym z nas wisi taki niewidoczny szyld. Im wcześniej zdamy sobie sprawę, że mamy wpływ na swoją markę oraz jakie daje nam to możliwości, tym łatwiej będzie nam realizować nasze cele i marzenia.

Mówisz o celach i marzeniach. W czym dokładnie pomoże nam budowanie marki? Czy chodzi tutaj tylko o życie zawodowe, czy również prywatne?

Nowe relacje, znalezienie odpowiedniej partnerki lub partnera, wolność od strachu, poczucie własnej wartości, przewaga w rekrutacji do nowej pracy, rozwój zawodowy, przynależność do środowiska oraz możliwość wpływania na nie czy samorealizacja. To tylko niektóre z korzyści, jakie daje myślenie o sobie jak o marce. Wierzę w to, że każdy z nas jest marką i gdy zaczniemy tak o sobie myśleć oraz świadomie ją budować, będziemy mogli cieszyć się z naszego procesu samorealizacji. Kto pamięta, ten wie, że samorealizacja jest na szczycie piramidy potrzeb człowieka stworzonej przez Maslowa. Jednak jeżeli nie zadbamy o niższe szczeble piramidy, nie jesteśmy w stanie zdobyć kolejnych.

Na czym polega budowanie marki osobistej? Co musimy zmienić w swoim życiu?

Przede wszystkim musimy uświadomić sobie, jaka ona jest i zacząć świadomie nią zarządzać. W budowaniu marki osobistej nie chodzi, żebyśmy się zmieniali i kreowali na wymyśloną przez nas postać. Musimy być sobą, znać swoje cele, mocne i słabe strony oraz myśleć o tym, czy to, co teraz chcemy zrobić lub robimy, pomaga nam w budowaniu naszej marki, czy nie. Ustawienie na Facebooku w polu zatrudnienie – Szlachta nie pracuje może być przejawem naszego niesamowitego poczucia humoru i dystansu. Jednak czy zrozumie to rekruter, analizując nasze CV. Pytanie też, co pomyśli osoba, o którą zabiegamy. Jaki obraz, czyli jaką markę w jej oczach budujemy.

Od czego zacząć budowanie marki?

Jak mówiłem, czy tego chcemy, czy nie już jakąś markę mamy. Jeżeli chcemy zacząć świadomie ją budować i jesteśmy np. studentem, to na początku wyznaczmy cel - chcemy dostać się do dobrej firmy. Podczas swojego studenckiego życia z pewnością zaangażujemy się w jakieś ciekawe zadania czy projekty. Zadbajmy o to, żeby się pochwalić osiągnięciami. Udokumentujmy je, poprośmy o zaświadczenia, rekomendacje, mówmy o swoich sukcesach głośno, nie wstydźmy się. Możemy założyć konto na LinkedIn i już tam, prezentując się jako student, pokazywać nasze osiągnięcia, udzielać się na forach i poznawać ludzi z branży. Podczas rekrutacji do pracy z jednej strony ocenią nas po świadectwach. Z drugiej strony, mając nawet słabsze oceny, ale chwaląc się tym, co robiliśmy, prezentujemy naszą chęć rozwoju i wiele umiejętności, których oceny nie są w stanie pokazać. Co mi z pracownika, który ma świetne oceny, ale brak mu zaangażowania, nie umie zgrać się z zespołem i nie zna branży. Tak samo oceniają nas inni. Jeżeli jesteśmy spójni w tym, co robimy, przyciągniemy do siebie osoby, które do nas pasują. Dzięki temu z pewnością będziemy czuli się dobrze ze sobą, da nam to szczęście, spokój, motywację do kolejnych działań, nowe możliwości i możliwość spełnienia.

Jak widać, budowanie marki osobistej to również ciężka praca nad sobą, co zresztą w wypowiedziach podkreślasz. Wiemy też, że udzielasz się w projektach skierowanych do osób, które mają problemy z poczuciem własnej wartości.

Zdecydowanie tak. Budowanie marki osobistej w porównaniu do firm czy osób publicznych jest jeszcze trudniejsze, bo często polega na akceptacji siebie, pracy nad naszymi blokadami. Dobrze zbudowana marka pomoże nam być pewnym siebie, czuć się ze sobą dobrze. Sam wiem, jak świadome budowanie marki pomogło mi w życiu, dlatego pomagam ludziom w budowaniu własnej marki i dążeniu do samorealizacji. Od 2022 roku jestem zaangażowany w Akademię Przyszłości, która wspiera dzieci z niską samooceną i prowadzi działania, dzięki którym mogą iść w przyszłość z podniesioną głową i angażuję się w wiele podobnych akcji.

Może któryś z naszych czytelników zainteresował się budowaniem marki osobistej albo ma firmę i chciałby dowiedzieć się, jakie możliwości daje strategia marki. Powiedź nam, gdzie ciebie szukać?

Serdecznie zapraszam na moją stronę www.krystiankrol.pl, gdzie znajdują się wszystkie dane kontaktowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński