Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ruszyły (aż cztery) maszyny po torach. Widowiskowe próby na nowym moście na Regalicy [WIDEO]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Prace przy budowie nowej przeprawy rozpoczęły się z końcem 2021 roku, w styczniu 2022 roku wykonawca zaczął pracować w nurcie Odry Wschodniej. Powstający most ma trzy przęsła, najdłuższe z nich mierzy 114 metrów. Całkowita długość mostu to 306 metrów. Poszczególne części mostu powstały na południu Polski, wykonał je Mostostal Kraków. Do Szczecina dotarły drogą lądową
Prace przy budowie nowej przeprawy rozpoczęły się z końcem 2021 roku, w styczniu 2022 roku wykonawca zaczął pracować w nurcie Odry Wschodniej. Powstający most ma trzy przęsła, najdłuższe z nich mierzy 114 metrów. Całkowita długość mostu to 306 metrów. Poszczególne części mostu powstały na południu Polski, wykonał je Mostostal Kraków. Do Szczecina dotarły drogą lądową Budimex SA
Pomyślnie zakończyły się próbne obciążenia na wiadukcie i moście kolejowym na Regalicy w Szczecinie.

W trakcie przeprowadzonych prób obciążeniowych wykorzystano cztery lokomotywy o łącznej masie 480 ton do obciążeń statycznych oraz lokomotywę o masie 120 ton do próby dynamicznej. Prędkość pojazdów w próbach została stopniowo zwiększana od 10 km/h do ponad 100 km/h, osiągając maksymalną prędkość eksploatacyjną.

- Zbliżamy się do końca naszej inwestycji. Nowy most łączący oba brzegi Regalicy to ponad 2800 ton stali i 10 000 elementów. Stary most został rozebrany i nie stanowi już przeszkody w żegludze. Wybudowano 2 nowe tory dla prędkości ponad 100 km/h. Obiekt o łącznej długości 276 m i wysokości ponad wysoki poziom wody żeglownej 6,2 m umożliwi swobodny przepływ jednostkom pływającym, w tym zlokalizowanym w pobliskiej bazie lodołamaczom. W zakres inwestycji wchodzi również przebudowa 12 km torów i budowa nowego peronu. Na budowie realizowanej wspólnie przez budownictwo infrastrukturalne, budownictwo kolejowe Budimex SA oraz Mostostal Kraków zaangażowanych było ponad 2000 osób – mówi Sławomir Krekora, Dyrektor Kontraktu Budimex SA.

Polskie Linie Kolejowe PKP wskazały konkretną datę otwarcia przeprawy nad Regalicą. Ma to związek z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy.

- Wykonawca deklaruje zakończenie prac w listopadzie, a później odbędą się odbiory techniczne - mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Jeżeli odbiory zakończą się pozytywnie, to zakładamy, że ruch pociągów wróci od 10 grudnia, czyli od planowanej zmiany rozkładu jazdy 2023/2024.

To dobra wiadomość dla podróżnych z południa regionu, bo skróci się podróż pociągiem. Przez most prowadzi linia kolejowa nr 273 Wrocław Główny - Szczecin Główny. Pasażerowie jadący z Gryfina, Kostrzyna i Zielonej Góry jadą objazdem przez Szczecin Dąbie. Przejazd pociągiem z Gryfina trwa obecnie 50 minut, zamiast 25 minut.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński