Remont dworca PKP w Szczecinie. Gdzie będą znajdowały się kasy?

Marek Jaszczyński, marek.jaszczynski@mediaregionalne.pl
W tym budynku będzie tymczasowy dworzec. Pasażerowie będą z niego korzystać po 1 listopada.
W tym budynku będzie tymczasowy dworzec. Pasażerowie będą z niego korzystać po 1 listopada. Andrzej Szkocki
Tymczasowy dworzec będzie działał przy ulicy Kolumba, naprzeciw dotychczasowego dworca. Trwają przygotowania do jego uruchomienia.

- Dworzec tymczasowy będzie gotowy jeszcze w tym miesiącu, jednak w związku ze wzmożonym ruchem pasażerskim w okresie 1 listopada, przeniesienie obsługi na teren dworca planowane jest kilka dni po Wszystkich Świętych. Obecnie trwają prace, mające na celu przygotowanie obiektu - mówi Aleksandra Dąbek z Biura Prasowego Departament Marketingu Polskie Koleje Państwowe S.A. - Tymczasowy dworzec będzie w dawnej zajezdni tramwajowej (ulica Kolumba 86 - 89, na przeciw kładki dworcowej), a obecnej siedzibie Szczecińskiego Centrum Przedsiębiorczości.

Nadal nie wiadomo czy na przejściu między dotychczasowym dworcem a nowym będzie sygnalizacja. Kolej powiadomiła nas, że trwają ustalenia z właściwymi służbami.

- Projektant dopiero w przyszłym tygodniu przedstawić propozycje rozwiązań - mówi Marcin Charęza, szef zespołu do spraw organizacji ruchu szczecińskiego magistratu. - Za wcześnie mówić o tym, czy w tym miejscu będzie działać sygnalizacja świetlna.

Przebudowę dworca wraz z infrastrukturą torowo-peronową przeprowadzi konsorcjum firm: Winnicki oraz Maxto z Sochaczewa. Termin realizacji inwestycji ustalono na koniec października przyszłego roku.

Remont obejmie przebudowę budynku dworca, wejścia do schronu z tunelu, wymiana nawierzchni na peronie 1. i 4., wymiana wiaty na peronie 4. oraz budowa nowej kładki z ul. Owocowej.

Część prac, stanowiąca około 15 procent wartości zamówienia i zakresu projektu, została przesunięta na nową perspektywę finansową. To przebudowa peronu 2 i 3, wiaty nad peronami 1,2,3 oraz remont starej kładki.

Zobacz również:

Remont dworca PKP w Szczecinie spowoduje paraliż?

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Aygon

Następny racjonalizator co by chciał wszystko poburzyć. Pewnie tak łatwiej i taniej ale niegdzie na świecie nie burzy się 100 letnich dworców tylko remontuje i przerabia pod nowe potrzeby. Nie trzeba nam kolejnej budy ze szkła i aluminium.

B
Bartolski

Ciekaw jestem gdzie będą parkowały samochody, bo od strony peronów juz parkowanie zabronione, a  w budynku jest sporo firm. Poza tym jak zrobią sygnalizację świetlną, to korki będą w obie strony przez cały dzień, nie tylko w godzinach szczytu. W ogóle nieprzemyślane działanie, ale u nas, to standard.

M
Michał

Kiedyś pamietam projekt nowego dworca w miejscu Szczecin Port Centralny, a druga opcja to w miescu tego ale to konkretnie wyburzenie starego dworca tych szpecących kamienic i budowa nowoczesnego

G
Gość

U w a g a  -  nie zapomnijcie przy okazji, że pociągami jeżdżą często ludzie mający problem z poruszaniem się, a szczególnie z taszczeniem walizek. Niekoniecznie muszą to być inwalidzi na wózkach lub o kulach. Dworzec szczeciński, a i całe miasto zresztą nie jest im przyjazne.

e
ewa35

ubogo wyglada ta cala przebudowa I trwac bedzie za dlugo  Ten nasz  Szczecin nie ma szczescia do powaznego traktowania 

Dodaj ogłoszenie