Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reanimacja tablic Systemu Zarządzania Ruchem w Szczecinie. Znów będą działać?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Tablice zarządzania ruchem w Szczecinie
Tablice zarządzania ruchem w Szczecinie Sebastian Wołosz
Warty siedem milionów złotych system zostanie naprawiony za niemal 1 milion złotych. Chodzi o tablice, które mają podawać natężenie ruchu na ulicach wjazdowych do centrum Szczecina.

Zmotoryzowani narzekali, że informacje wyświetlane na tablicach wprowadzają w błąd.

- Powodem, dla którego na tablicach nie były wyświetlane pełne informacje jest nieprawidłowe działanie aplikacji zainstalowanej na serwerze, która to przekazuje do tablic komunikaty, jakie mają być wyświetlane. Częstą przyczyną niedziałania tablic są również okresowe zaniki napięcia spowodowane brakiem zasilania - informował jesienią ubiegłego roku Michał Przepiera, zastępca prezydenta miasta.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: System Zarządzania Ruchem w Szczecinie. Blackout tablic. Warty siedem milionów system zostanie wyłączony.

System Zarządzania Ruchem w Szczecinie

System Zarządzania Ruchem w Szczecinie. Blackout tablic. War...

Teraz system ma wrócić do czasu sprzed awarii. Na efekt końcowy poczekamy do końca roku.

- To oznacza powrót do pełnej funkcjonalności - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Zanim to nastąpi tablice mogą wyświetlać różne informacje.

Szczeciński system działa od listopada 2012 roku. Za pośrednictwem tablic kierowcy otrzymywali dwie informacje. Pierwsza mówiła o faktycznym czasie przejazdu pomiędzy punktem, w którym znajdują się tablice a punktem docelowym – czyli Most Długi, Trasa Zamkowa czy Rondo Uniwersyteckie (w kierunku wjazdu do centrum) oraz autostrady A6 w przypadku wyjazdu z miasta, a także pomiędzy punktami kontrolnymi np. pomiędzy Szosą Stargardzką a skrzyżowaniem ul. Struga z Gryfińską. Czas podawany na tablicach był czasem rzeczywistym odczytanym z tablic rejestracyjnych przejeżdżających samochodów za pomocą kamer.

Druga informacja dla kierowców, przekazywana za pośrednictwem kolorów, mówiła o płynności ruchu na danych odcinkach. Kolor czerwony oznaczał przejazd z prędkością mniejszą niż 20 kilometrów na godzinę. Pomarańczowy - 20 - 40 kilometrów na godzinę i zielony „bez utrudnień".

ZOBACZ WIĘCEJ:

Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską w Szczecinie

Centralny System Zarządzania Komunikacją Miejską w Szczecinie

WIDEO:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński