Władze lotniska w Goleniowie przekonują LOT, aby uruchomił te dwa nowe połączenia. Być może na nowe trasy wkroczy też Ryanair. Preferowanym przewoźnikiem jest jednak narodowy przewoźnik, choć kilka miesięcy temu zainteresowanie jednym z takich połączeń wyrażał mocno Ryanair.
Według badań preferencji pasażerów coraz więcej mieszkańców regionu korzysta z lotniska Chopina w Warszawie, aby stąd dostać się dalej, na południe kraju. Tylko w I półroczu w ten sposób między Szczecinem a Rzeszowem podróżowało 2,5 tys. pasażerów, a ze Szczecina do Krakowa – niemal 5 tysięcy.
Lotnisko w Goleniowie bada preferencje pasażerów już od dłuższego czasu.
Przypomnijmy, że trasy na południe to nie nowość dla Goleniowa. Kilka lat temu takie połączenia funkcjonowały: z Goleniowa do Poznania i Krakowa. Ówczesny wicemarszałek Wojciech Drożdż zachwalał inicjatywę lotniska i przewoźnika.
– Dziś najkrótsze połączenie kolejowe Intercity przez Warszawę z Krakowem zajmuje ponad 8 godzin – mówił. – Ze Szczecina trwa to jeszcze dłużej. Decydując się na samolot, zajmie nam to tylko 2 godziny i 10 minut. Samoloty będą odlatywały dwa razy dziennie; podobnie powrót, tj. w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki.
Tamto połączenie sprzed lat obsługiwane było przez wchodzącego na nasz rynek przewoźnika lotniczego Jet Air. Prezes tej firmy, Krzysztof Wicherek, argumentował wówczas:
Obsługujemy w Polsce wiele połączeń, a na Szczecin zdecydowaliśmy się, bo według badań rocznie do Krakowa jeździ kilkadziesiąt tysięcy osób.
Zobacz też:
Ryanair odwołał ponad 2 tys. lotów. Tysiące osób mogą starać się o odszkodowanie
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?