Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podróżni chcą dużych zegarów na Dworcu Centralnym

Marek Rudnicki [email protected]
Z dworca zniknęły stare, duże, okrągłe i dobrze widoczne zegary, ale są w zamian elektroniczne na tablicach z rozkładami jazdy pociągów.
Z dworca zniknęły stare, duże, okrągłe i dobrze widoczne zegary, ale są w zamian elektroniczne na tablicach z rozkładami jazdy pociągów. Fot. Marcin Bielecki
Dworzec Główny - przyzwyczailiśmy się do starych zegarów, które niestety zniknęły. W zamian pojawiły się elektroniczne. Okazuje się, że nie dla każdego widoczne.

Do uwag Czytelników na temat czystości i punktualności kursowania pociągów już przyzwyczailiśmy się. Okazuje się jednak, że podróżujący zwracają uwagę również na zegary.

- Przez kilka lat czytaliśmy w prasie o konieczności remontu dworca głównego w Szczecinie - napisał do nas jeden ze szczecińskich profesorów prosząc jednak o zachowanie anonimowości. - Od roku budynek jest pobielony, ale za to znikły wszystkie zegary. Czy o taki remont chodziło? Nigdy nie widziałem najmniejszego dworca bez zegara.

Pojechaliśmy na dworzec sprawdzić te informacje. Okazało się, że zegary istnieją, tyle że inne, elektroniczne i mniej widoczne. Przynajmniej dla tych osób, które przyzwyczaiły się do starych ze wskazówkami.

- Zegary jako takie nadal istnieją i nie były likwidowane - mówi Henryk Klimaszewski, reprezentujący poznańską spółkę, która opiekuje się dworcami. - Nie mamy jednak wpływu na to, co z nimi się dzieje, tj., czy były remontowane, chwilowo zatrzymywane. Podlegają bowiem Telekomunikacji Kolejowej.

- Wszystkie zegary są i działają - zapewnia Eugeniusz Wachowski z Telekomunikacji Kolejowej. - Jedynie na pierwszym peronie, pod tzw. wiatami niższymi, nadal ich nie ma i stad być może wrażenie waszego Czytelnika, że zegary zniknęły. Nie możemy ich zainstalować, bo Polskie Linie Kolejowe opóźnia się z ułożeniem instalacji wewnętrznej.

- Tam roboty ciągle trwają - zapewnia nas dyrektor Polskich Linii Kolejowych, Ryszard Stachowicz. - Kłopoty rzeczywiście były, gdyż nie wszystko ujęto w projekcie inwestycyjnym. Teraz jednak prace są na ukończeniu i wkrótce Telekomunikacja Kolejowa będzie mogła przystąpić do prac związanych z zegarami.

Nasz Czytelnik w swoim liście podnosił również kwestię zablokowania bezpośredniego wyjścia z budynku dworca na perony przez ulokowanie tu Centrum Obsługi Klienta IC. Jego zdaniem stare wyjście na perony było wygodne dla podróżnych.

- Nie trzeba wiele szukać - wyjaśnia Henryk Klimaszewski. - Na peron pierwszy znajduje się wejście tuż obok Centrum, z poczekalni. Wiem, że podróżni przyzwyczaili się do starych rozwiązań, ale również na dworce musi wchodzić nowe. Ci co korzystają częściej z kolei, nie mają już kłopotu z odnalezieniem wyjścia na perony.

Bądź na bieżąco - zasubskrybuj news'y ze Szczecina

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński