Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi od 10 grudnia pojadą nowym mostem w Podjuchach

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Nowy most w Podjuchach: wybudowano 2 nowe tory dla prędkości ponad 100 km/h. Obiekt o łącznej długości 276 m i wysokości ponad wysoki poziom wody żeglownej 6,2 m umożliwi swobodny przepływ jednostkom pływającym, w tym zlokalizowanym w pobliskiej bazie lodołamaczom. W zakres inwestycji wchodzi również przebudowa 12 km torów i budowa nowego peronu na stacji Szczecin Podjuchy.
Nowy most w Podjuchach: wybudowano 2 nowe tory dla prędkości ponad 100 km/h. Obiekt o łącznej długości 276 m i wysokości ponad wysoki poziom wody żeglownej 6,2 m umożliwi swobodny przepływ jednostkom pływającym, w tym zlokalizowanym w pobliskiej bazie lodołamaczom. W zakres inwestycji wchodzi również przebudowa 12 km torów i budowa nowego peronu na stacji Szczecin Podjuchy. Budimex SA
Pasażerowie jadący koleją z Gryfina skrócą podróż. Od 10 grudnia, czyli od zmiany rozkładu jazdy, pociągi pojadą po nowym moście nad Regalicą.

To dobra wiadomość dla podróżnych z południa regionu, bo skróci się podróż pociągiem. Przez most prowadzi linia kolejowa nr 273 Wrocław Główny - Szczecin Główny. Pasażerowie jadący z Gryfina, Kostrzyna i Zielonej Góry nie pojadą objazdem przez Szczecin Dąbie.

- Od 10 grudnia pociągi pojadą nowym mostem - mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP PLK. - Dla podróżnych z Gryfina oznacza to, że podróż dla pasażerów z Gryfina skróci się dwukrotnie. Pociągi jadące "nadodrzanką" do Świnoujścia znowu będą jechać przez stację Szczecin Główny, do tej pory jechały tylko przez Szczecin Dąbie.

Przypomnijmy, że prace przy budowie nowej przeprawy rozpoczęły się z końcem 2021 roku, w styczniu 2022 roku wykonawca zaczął pracować w nurcie Odry Wschodniej. Nowy most ma trzy przęsła, najdłuższe z nich mierzy 114 metrów. Całkowita długość mostu to 306 metrów. Poszczególne części mostu powstały na południu Polski, wykonał je Mostostal Kraków. Do Szczecina dotarły drogą lądową. Nowy most łączący oba brzegi Regalicy to ponad 2800 ton stali i 10 000 elementów.

ZOBACZ TEŻ:

Na budowie realizowanej wspólnie przez budownictwo infrastrukturalne, budownictwo kolejowe Budimex SA oraz Mostostal Kraków zaangażowanych było ponad 2000 osób. Inwestycja zwiększy swobodę żeglugi śródlądowej oraz zapewni bezproblemowy ruch kolejowy, w tym Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Stara przeprawa została rozebrana. Pozostawiono tylko część zwodzoną starego mostu, która jest zabytkiem techniki.

Inwestycja to efekt współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. z Przedsiębiorstwem Państwowym Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Prace zostały zrealizowane w ramach rządowego Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły. Wartość inwestycji to ok. 300 mln zł, z czego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na przedsięwzięcie ok. 140 mln zł.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński