Pociągi będą nowocześniejsze. Rozpoczyna się modernizacja taboru

Sebastian Wołosz
To najdłużej produkowany pojazd szynowy na świecie. Przez miłośnikówkolei i kolejarzy seria EN57 nazywana jest "kiblem” lub "jednostką”. Pojazdy były eksportowane do Jugosławii, nosiły tam przezwisko "gomulka”, pochodzące od nazwiska Władysława Gomułki, za którego czasów składy trafiły na Bałkany.
To najdłużej produkowany pojazd szynowy na świecie. Przez miłośnikówkolei i kolejarzy seria EN57 nazywana jest "kiblem” lub "jednostką”. Pojazdy były eksportowane do Jugosławii, nosiły tam przezwisko "gomulka”, pochodzące od nazwiska Władysława Gomułki, za którego czasów składy trafiły na Bałkany. Sebastian Wołosz
Województwo inwestuje w modernizację taboru. Rozpisano przetarg na remont siedmiu starych jednostek EN57, czyli najbardziej popularnych składów elektrycznych w kraju.

Zamówienie dotyczy modernizacji siedmiu EN57, czterech pojazdów do końca tego roku, a pozostałych trzech - do połowy przyszłego roku. Projekt ma być współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego województwa.

Oferty można składać do 22 maja. W zakresie remontu znajduje się m.in. wymiana zestawów kołowych, uszkodzonych podłóg, malowanie w barwach marki województwa zachodniopomorskiego, wykonanie ekologicznej toalety dostosowanej do osób niepełnosprawnych z miejscem do przewijania niemowląt.

Zamawiający przewiduje także zamontowanie dwóch pochylni dla osób poruszających się na wózkach. Głównym kryterium przetargu jest cena (90 procent) i skrócenie terminu wykonania modernizacji czterech pierwszych pociągów (10 procent).

Województwo zaznaczyło, że zaproponowane terminy nie mogą być krótsze niż 90 dni. EN57 to normalnotorowy, trójwagonowy niskoperonowy elektryczny zespół trakcyjny, wyprodukowany w zakładach PaFaWag we Wrocławiu w latach 1962- 1994 w liczbie ponad 1412 sztuk. Jest to najdłużej produkowany pojazd szynowy na świecie.

Przez miłośników kolei i kolejarzy seria EN57 nazywana jest "kiblem" lub "jednostką". Jednostki były eksportowane do Jugosławii, nosiły tam przezwisko "gomulka", pochodzące od nazwiska Władysława Gomułki, za którego czasów składy trafiły na Bałkany.

Według stanu na koniec zeszłego roku, Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych wykorzystywał 68 tych pojazdów. Średnia ich wieku wynosi około 38 lat.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
robak
problemem w tych pociagach nie jest ich wnetrze lecz to że jak przychodzi zima to sią notorycznie psują. Szczególnie przetwornice. I nic nie pomorze malowanie ich nawet na metalic, lecz trzeba kupic nowe składy jak robi cała Polska. A u nas- złom pomaluja i niech plebs jeździ.
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie