Po pierwsze proponują podwyżkę dla kierowców i motorniczych o 750 złotych brutto od 2023 roku. Szacuje się, że kosztowałoby to około 6,5 mln złotych. Gdzie znaleźć pieniądze?
- To szukanie oszczędności w rozrywce, zoptymalizowanie kosztów, nie wyjdzie tak dużo - mówi Maciej Sikorski, radny osiedla Śródmieście Zachód.
Kolejny punkt to zbudowanie nowej siatki połączeń.
- Potrzeby komunikacyjne są inne niż kilka lat temu i trzeba zbudować siatkę od zera i wdrożyć priorytety dla komunikacji miejskiej - proponuje Sikorski.
Zieloni proponują zmiany w polityce biletowej miasta: wprowadzenie biletu metropolitalnego, żeby umożliwić korzystanie mieszkańcom ościennych gmin z kolei i komunikacji miejskiej w Szczecinie. Kolejny pomysł to wprowadzenie rocznej sieciówki za 500 złotych i likwidacja droższej, pospiesznej taryfy.
Konieczna jest także wymiana taboru.
- Nowe tramwaje są o 30 procent bardziej oszczędne. Dalsze odkładanie wymiany uważam za szkodliwe - mówi radny Sikorski.
Zieloni uważają także, że Szczecin powinien poszukiwać własnych źródeł energii.
- Możemy postawić na fotowoltaikę, na przykład place parkingowe w Krakowie pokryte są panelami słonecznymi - tłumaczy Maciej Sikorski.
Miasto powinno również poszukać miejsc, gdzie można byłoby postawić farmy wiatrowe.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?