MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pilna ewakuacja uczniów. Ryzyko zatrucia? Na miejscu pracują strażacy, pogotowie i policja. Kiedy trzeba zamknąć placówkę i wezwać pomoc?

OPRAC.:
Redakcja Strefy Edukacji
Redakcja Strefy Edukacji
PAP
PAP
Pilna ewakuacja uczniów i pracowników. Trwają poszukiwania źródła zagrożenia
Pilna ewakuacja uczniów i pracowników. Trwają poszukiwania źródła zagrożenia Arkadiusz Gola /Polska Press
W jednej ze szkół podstawowych w Zakopanem nauczyciele zgłosili niebezpieczną sytuację. Dyrekcja natychmiast zdecydowała o ewakuacji dzieci i pracowników, którzy prawdopodobnie byli narażeni na zatrucie. Szkoła została zamknięta jeszcze przed godziną 8, dlatego w placówce była tylko część uczniów. Na miejsce wezwano strażaków. Co jest przyczyną akcji?

Spis treści

Niebezpieczna sytuacja w szkole w Zakopanym

Dyrekcja szkoły już przed godziną 8 poinformowała o odwołaniu lekcji z powodu alarmu. Rzecznik Zakopiańskiej straży pożarnej Andrzej Król-Łęgowski, kilkoro uczniów, którzy wcześniej byli już w szkole zostali ewakuowani na zewnątrz budynku. Według doniesień prasowych przed rozpoczęciem lekcji w szkole było 11 osób, w tym 6 uczniów.

Ewakuowane osoby zostały objęte opieką medyczną przybyłego na miejsce pogotowia.

Co było przyczyną ewakuacji?

Nauczyciele zgłosili podejrzenie rozprzestrzeniania się w budynku szkoły drażniącej substancji.

Przy pomocy mierników stwierdziliśmy, że nie jest to gaz ziemny, a takie było podejrzenie z uwagi na ogrzewanie szkoły właśnie gazem ziemnym. Na miejsce została wezwana grupa z Krakowa, którzy specjalistycznymi miernikami mają stwierdzić co to za drażniąca substancja jest w budynku szkoły" - przekazał rzecznik straży pożarnej.

Trwają prace chemików nad ustalenie rodzaju i źródła niebezpiecznej substancji. Na miejscu pojawiła się także policja, która dba o bezpieczeństwo i pilnuje, aby nikt nie wszedł do budynku.

Kiedy trzeba ewakuować szkołę? Kto o tym decyduje?

To nie jedyna sytuacja, w której dyrekcja musi zawsze i szybko zareagować. Szkołę należy zamknąć a dzieci i nauczycieli ewakuować też w innych przypadkach. W przypadku ewakuacji szkoły podlegają ustawie o ochronie przeciwpożarowej oraz odpowiednim rozporządzeniom.

Za decyzję i przeprowadzenie ewakuacji w szkole odpowiada dyrektor. Nakazuje ogłoszenie alarmu i powiadomienie specjalistycznych służb ratowniczych. A także organizuje i kieruje akcją ratowniczą (ewakuacją), określa miejsce ewakuacji ludzi i ewakuowanego mienia.
To dyrektor także wprowadza zakaz wejścia i wjazdu na teren szkoły, czy nakazuje uruchomienie elementów zabezpieczenia procesu ewakuacji, w szczególności: otwarcie wyjść ewakuacyjnych, ochronę dokumentacji szkoły, wyłączenie zasilania instalacji elektrycznej.

Źródło:

od 7 lat
Wideo

Dr hab. n. med. Jakub Żołnierek - Debata, nowotwory męskie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Pilna ewakuacja uczniów. Ryzyko zatrucia? Na miejscu pracują strażacy, pogotowie i policja. Kiedy trzeba zamknąć placówkę i wezwać pomoc? - Strefa Edukacji

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński