Celem stworzenia klasy tabletowej jest realizacja innowacji pedagogicznej pn. „Mój szkolny, codzienny, cyfrowy świat”. Jej głównym zadaniem jest nauka ukierunkowanego, rozumnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami. W praktyce dzieci wykorzystywać będą elektroniczne narzędzia połączone z Internetem podczas różnych zajęć, między innymi poprzez korzystanie z portali edukacyjnych i prezentacji interaktywnych.
- Podstawowe założenie klasy tabletowej jest takie, że obecnie nie można w naturalny sposób oddzielić „świata dzieci” od technologii i cyfryzacji. To, co do niedawna było nowinką techniczną stało się codziennością - mówi Iwona Górska, dyrektor SP 48. - Myślę, że 5-latki i 6-latki mogą się zacząć uczyć nowych technologii i wcale nie jest dla nich za wcześnie.
52 tablety używane przez dzieci podczas lekcji zostały zakupione z pieniędzy Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Szczecin. Od lutego tego roku korzystają z nich (na wybranych zajęciach), uczniowie zerówki, klasy 2d (tzw. klasa tabletowa). Trwają również przymiarki do wprowadzenia tabletów na lekcjach dla piątoklasistów.
- Na zajęciach nauczyłem się wchodzić i opisywać Filipa, bohatera jednej z naszych szkolnych lektur - mówi Krzysztof Urbala, uczeń klasy II d. - Na zajęcia przynosimy zeszyty i książki, ale korzystamy też z tabletów. I jedno i drugie wcale nie jest trudne.
Polecamy na gs24.pl:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?