Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oszuści podmieniają rachunki w skrzynkach. Sprawdź numer konta!

Marek Jaszczyński
Oszuści wykradają rachunki ze skrzynek i podkładają fałszywe.
Oszuści wykradają rachunki ze skrzynek i podkładają fałszywe. Archiwum
ENEA ostrzega klientów przed oszustami, którzy podmieniają faktury. To już druga firma, która ujawniła proceder, podobny problem mają klienci Multimedia Polska.

Oszuści wykradają korespondencję, która już trafiła do skrzynek pocztowych. Po kilku dniach faktury trafiają z powrotem do skrzynek, ale różnią się numerem konta. Do takich przypadków doszło na terenie Szczecina i Polic.

- Klienci realizując opłatę za prąd, zasilają konta, które nie należą do sprzedawcy prądu, a do oszustów - mówi Luiza Trocka z Biura Prasowego ENEA S.A. - Do firmy trafiły sygnały związane z tym nieuczciwym procederem. Klientów z Polic oraz Szczecina prosimy o szczególną ostrożność i sprawdzanie numerów kont na rachunkach przez porównanie ze starymi fakturami.

Numer konta można również sprawdzić dzwoniąc do Call Center 91 813 56 80 lub w Biurach Obsługi Klienta.

Do podobnych zdarzeń doszło na Osiedlu Przyjaźni, gdzie ktoś podmienił faktury do zapłaty dla firmy "Multimedia".

- Chciałbym ostrzec mieszkańców osiedla Przyjaźni przed fałszywymi rachunkami za usługi Multimedia S.A. - zaalarmował nas pan Piotr, który jest mieszkańcem Osiedla Przyjaźni. - Rachunki są kradzione ze skrzynek pocztowych, skanowane, podmieniany jest numer rachunku bankowego a następnie w oryginalnej kopercie wracają do skrzynek pocztowych.

Jak zauważył pan Piotr jest to robione dość nieudolnie, bo jest to wyblakły wydruk i bardzo wyraźnie widać, że numer rachunku został "zakryty" tym słusznym; w dość nieudolny sposób.

Tak wygląda jego faktura za luty.

- Obcięty jest tekst numeru rachunku odbiorcy a sam numer konta jest na wydruku zdecydowanie ciemniejszą czcionką niż pozostała część rachunku - informuje pan Piotr. - Po telefonie do Multimedii dowiedziałem się, że żadne numery rachunków nie były zmienione a każdy klient ma własne subkonto. Także nie dajcie się oszukać.

Pan Piotr nie dał się nabrać, bo rachunek opłaty za usługi telekomunikacyjne ma zdefiniowany w internetowym koncie, dlatego od razu wykrył oszustwo.

Firma Multimedia przyznała, że po raz pierwszy ma do czynienia z takim działaniem.

- Z naszych informacji wynika, że tylko jedna osoba dokonała wpłaty na nie nasze konto - mówi Kazimiera Kanownik, rzecznik prasowy Multimedia Polska S.A. - Nasi pracownicy cały czas monitorują sytuację. Gdy ktoś opóźnia płatność kontaktujemy się z nim i upewniamy, czy ma właściwe konto.

Przydarzyła ci się podobna sytuacja? Napisz do nas na [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński