Spis treści
Globalna sprzedaż wyniosła około 670 000 sztuk, co daje niemieckiemu producentowi najwyższą liczbę rejestracji od czterech lat.
Opel zamknął 2023 rok udziałem na rodzimym, niemieckim rynku na poziomie około 5,3 procent. W Wielkiej Brytanii marka Vauxhall odnotowała sześcioprocentowy udział w rynku. Opel odnosi również sukcesy w Turcji, z udziałem w rynku wynoszącym sześć procent.
„Rok 2023 był dla nas bardzo udany. Marka Opel odnotowała znaczący wzrost sprzedaży. Osiągnęliśmy znaczące wzrosty, zwłaszcza z tytułu sprzedaży samochodów elektrycznych, w segmencie C i lekkich pojazdów użytkowych. Udało nam się także znacznie rozszerzyć naszą działalność międzynarodową. To jednoznacznie dowodzi, że nasza strategia działa” – powiedział dyrektor generalny marki Opel, Florian Huettl.
Opel. Wysoki udział samochodów elektrycznych
Samochody elektryczne (BEV) zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów. Około 90 000 sprzedanych pojazdów BEV oznacza znaczący wzrost o 22 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. W imponujący sposób pokazuje to sukces ofensywy Opla w zakresie elektryfikacji.
Opel. Wzrost o 62 procent poza Europą
Opel odnotował w ubiegłym roku znaczny wzrost poza rynkami UE 29 i zwiększył sprzedaż o około 62 procent, osiągając łączną liczbę 101 000 sprzedanych pojazdów. Odpowiada to 15 procentom całkowitej sprzedaży marki.
Opel. Znaczny wzrost sprzedaży lekkich pojazdów użytkowych
Łącznie Opel i Vauxhall były w stanie sprzedać na całym świecie 125 000 sztuk lekkich samochodów dostawczych, co oznacza wzrost o 26 procent w porównaniu z 2022 rokiem. Marki zapewniły sobie wiodącą pozycję wśród elektrycznych samochodów dostawczych, sprzedając na rynku europejskim (UE 29) około 17 000 sztuk samochodów Combo Electric, Vivaro Electric i Movano Electric.
Opel. Wzrost sprzedaż Astry i Grandlanda o 57 procent
Opel cały czas rozwijał się także w wysoce konkurencyjnym segmencie C. W 2023 r. Astra była w stanie podwoić swoją sprzedaż w Europie (UE 29) w zakresie każdej wersji napędu. W Niemczech Astra zajęła piąte miejsce w swoim segmencie. Patrząc całościowo, Opel odnotował znaczny wzrost w segmencie C na całym świecie. W porównaniu z poprzednim rokiem marka sprzedała o około 57 procent więcej egzemplarzy Astry i Grandlanda.
Opel. Modele Corsa i Mokka nadal odnoszą sukcesy w całej Europie
Corsa po raz kolejny okazała się bestsellerem ubiegłego roku. Na dwóch największych rynkach firmy, w Niemczech i Wielkiej Brytanii, był to najpopularniejszy wybór w segmencie B. W Grecji Opel Corsa był nawet najlepiej sprzedającym się samochodem w całym kraju. Oprócz wiodącej pozycji lidera w Niemczech i Wielkiej Brytanii, Corsa Electric zajęła drugie miejsce w statystykach rejestracji w swoim segmencie we Włoszech, Holandii, Portugalii i Austrii. Mokka Electric była najpopularniejszym SUV-em typu B w Wielkiej Brytanii i zajęła drugie miejsce w Niemczech, Hiszpanii, Polsce i Belgii.