Najnowowcześniejszy w Polsce szynobus pojedzie ze Szczecina do Świnoujścia. Tylko raz

mdrZaktualizowano 
Niestety, docelowo te szynobusy nie obsłużą zatłoczonych linii nad szczecińskie wybrzeże do Świnoujścia i Międzyzdrojów. Pojadą w koszalińskie. Taką decyzję podjął urząd marszałkowski.
Niestety, docelowo te szynobusy nie obsłużą zatłoczonych linii nad szczecińskie wybrzeże do Świnoujścia i Międzyzdrojów. Pojadą w koszalińskie. Taką decyzję podjął urząd marszałkowski.
Najnowsze szynobusy, dwie pierwsze sztuki, które zakupił urząd marszałkowski, wyruszą w najbliższą niedzielę na inauguracyjny kurs do Świnoujścia i Kołobrzegu. Mamy dla Czytelników ufundowane przez urząd marszałkowski darmowe bilety.

Jak zdobyć bilety do Świnoujścia lub Kołobrzegu na kurs w niedzielę (dojazd i powrót)? Bardzo prosto. Trzeba zadzwonić do redakcji w piątek pod nr 91 481-33-75 o godz. 12 i zgłosić się po odbiór do godz. 16 (Szczecin, ul. Nowy Rynek 3). W niedzielę na Dworcu Głównym osoba z biletem otrzyma dodatkowo (na rodzinę) parawan przed wiatrem. Odjazd w niedzielę ze Szczecina (PKP Dworzec Główny, peron 1, tor 3):
- do Świnoujścia o godz. 10.05, powrót o godz. 17.00
- do Kołobrzegu odjazd godz. 10.20, powrót godz. 18.57.

Zakupione składy reprezentują najwyższy poziom europejski. Posiadają po 157 miejsc siedzących i tyleż stojących. W środku klimatyzacja, nowoczesny system informacji dla podróżnych (dźwiękowej i wizualnej), możliwość oglądania filmów (wystarczy podłączyć własny notebook). Pomieszczenia dla rowerów oraz dla matek z dziećmi, które mogą tu je przewijać i karmić. Prócz zwykłych toalety także dla niepełnosprawnych. Pomieszczenie z uchwytami umożliwiającymi mocowanie wózka inwalidzkiego. Monitoring bezpieczeństwa itp. udogodnienia.

Wszystkie zakupiono w firmie PESA, która dotąd eksportowała je do krajów Europy Zachodniej. Na potrzeby zachodniopomorskiego są bardziej komfortowo niż tamte wyposażone. Na zakup 10 tych pociągów spalinowych typu Atribo wydane zostanie około 150 mln zł, z czego połowę pokryje Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.

Zła wiadomość dla mieszkańców regionu szczecińskiego jest taka, że te superpociągi nie będą obsługiwać najbardziej uczęszczanych tras w rejonie szczecińskim (w tym do Świnoujścia i Międzyzdrojów). Do końca roku wszystkie 10 ma już być w dyspozycji województwa. Obsługiwać mają trasy Szczecin - Kołobrzeg, Szczecin - Szczecinek, Szczecin - Kalisz Pomorski i Szczecinek - Kołobrzeg.

Urząd marszałkowski podjęcie takiej decyzji tłumaczy tym, że na powyższych trasach kursują pociągi stare i wysłużone. W tym 6 niemieckich, 40-letnich już składów spalinowych oraz 4 polskie.

- Dwa z nich będziemy chcieli już wycofywać - zdradza wicemarszałek Wojciech Drożdż. - Jeden dostanie Muzeum Kolejnictwa w Gryficach, drugi Muzeum Techniki w Szczecinie.

Czytaj e-wydanie »

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 25

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

h
hn
Z tego co mowili w kronice wynika ze jeden bedzie obslugiwal trase Szczecin - kolobrzeg a drugi Szczecin Świnoujscie (choc rzeczywiscie pierwotnie obydwa mialy isc na kolobrzeg).
Gdzie mozna sie dowiedziec w jakich godzinach bedzie jezdzil ten do swinoujscia?
jak znam zycie to pewnie aza go na te najmniej oblegane godziny (czyli poza sczytem aby sie nie zniszczyl za szybko)...

to spalinowki, nie beda jezdzic do swinoujscia tylko tam, gdzie napisane w artykule.
s
szczecinianin

Z tego co mowili w kronice wynika ze jeden bedzie obslugiwal trase Szczecin - kolobrzeg a drugi Szczecin Świnoujscie (choc rzeczywiscie pierwotnie obydwa mialy isc na kolobrzeg).
Gdzie mozna sie dowiedziec w jakich godzinach bedzie jezdzil ten do swinoujscia?
jak znam zycie to pewnie aza go na te najmniej oblegane godziny (czyli poza sczytem aby sie nie zniszczyl za szybko)...

d
din
W dniu 25.06.2010 o 08:21, inmotion napisał:

Bo za Stargardem wjeżdża na trasę niezelektryfikowaną mędrcze.Przede wszystkim brawo dla dziennikarza za indolencję: nie kuma, dlaczego spalinowy skład ma jeździć po niezelektryfikowanej linii (nawet słowa wyjaśnienia), na forum już jak widać deb***e zrobili z tego powodu ferment (co świadczy o kondycji ich mózgów). Dać Polakom zabawkę, to się pozabijają.



MĄDRALA! (bezmózgi) się odezwał tylko umiesz każdego obrażać i poprawiać.Komentarze chyba są po to, aby wyrażać swoje zdanie anie poprawiać innych i patrzeć co piszą.
p
pit

Ludzie ja to wiem ale tylko zwracałem uwage na komentarz (gość) i dobrze wiem że np.jedzie taki czerwony do szczecinka!

Q
Q
W dniu 25.06.2010 o 10:43, igor napisał:

NO TAK, TAK, NA TRASIE SZCZECIN-ŚWINOUJŚCIE TO JEŻDŻĄ TAKIE SUPER NOWOCZESNE POCIĄGI, ŻE ZMIANY SĄ ZBĘDNE!!!ŚMIECHU WARTE.


A ktoś gdzieś napisał, że zmiany są zbędne? Nie wymieni się całego taboru od razu. Niemieckie szynobusy z lat 60. wymagają zastąpienia czymś nowym, ale to nie znaczy, że kolejnym krokiem nie będzie zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych.
i
igor

NO TAK, TAK, NA TRASIE SZCZECIN-ŚWINOUJŚCIE TO JEŻDŻĄ TAKIE SUPER NOWOCZESNE POCIĄGI, ŻE ZMIANY SĄ ZBĘDNE!!!
ŚMIECHU WARTE.

i
irokalisz

Inmotion sorki to miało być do PITa.

i
irokalisz

cas przejazdu się nie skróci bo to zależy od stanu torowisk. W tym roku zostaną zmodernizowane Stargard - Kalisz - Pomorski - Wałcz - Piła i Goleniów - Kołobrzeg.

Panie inmotion - dlatego bo kursuje w relacji Szczecin - Stargard - Kalisz Pomorski Miasto - a tuz za Stargardem w Ulikowie linia do Kalisza jest niezelektryfikowana .

A na takie komentarze jak napisała Ona to po prostu brak słów...Zanim cos napiszesz to pomysl 2 razy...

m
mms

Czy w związku z nowymi pojazdami zwiększy się liczba połaczeń albo skróci czas przejazdu?

i
inmotion
W dniu 25.06.2010 o 08:08, pit napisał:

To dlaczego niby inny czerwony szynobus jeździ na trasie szczecin-Stargard A ta trasa jest zelektryfikowana!!!



Bo za Stargardem wjeżdża na trasę niezelektryfikowaną mędrcze.

Przede wszystkim brawo dla dziennikarza za indolencję: nie kuma, dlaczego spalinowy skład ma jeździć po niezelektryfikowanej linii (nawet słowa wyjaśnienia), na forum już jak widać deb***e zrobili z tego powodu ferment (co świadczy o kondycji ich mózgów).

Dać Polakom zabawkę, to się pozabijają.
p
pit
W dniu 24.06.2010 o 23:35, Gość napisał:

ona może byś najpierw sprawdziła, nim zaczniesz o czymś pisać. To są szynobusy... Spalinowe, zakupione, aby jeździć na trasach, na których nie ma sieci trakcyjnej. Czyli trasy do Kołobrzegu, Szczecinka, Kalisza. Na zwykłą trasę nie wyjdzie, bo to jest zbyt duży koszt. Wiadomo jaka jest cena prądu, a jaka paliwa. Na trasy elektryczne jest pełno składów, fakt że rozpadających się, ale jeżdżą i jest ich sporo. Na te nieelektryczne jest ich za mało. Dla przykładu pociąg do Kołobrzegu w piątkowe popołudnie, podjeżdża mały szynobus, mieści się ze 150 osób, a kolejne 200 zostaje na peronie... Bo następny pociąg za 4 godziny.Nie da się wszystkim dogodzić. Brakuje pociągów na te trasy, to kupują. Niestety żeby kupić elektryczne, żeby chociaż jeden na danej trasie jechał, to trzeba by już pewnie miliardów... No ale przecież zwykły pasażer i tak będzie uważał, że wydają pieniądze na złe pociągi, bo nie na te, którymi akurat dany pasażer jedzie.



To dlaczego niby inny czerwony szynobus jeździ na trasie szczecin-Stargard A ta trasa jest zelektryfikowana!!!
B
Bzdury

A dla czego mieli by wysłać np do Świnoujścia? Przecież jest to linia zelektryfikowana więc po jakiego grzyba pchać tam spalinowy szynobus? Te pojazdy Pesy są przeznaczone na linie niezelektryfikowane.

~Tomek~

Niech puszczą te cacuszko na trasę Szczecin - Świnoujście w szczycie sezonu. I niech ustalą czas przejazdu na jakieś 3 - 4 godziny...

G
Gość

ona może byś najpierw sprawdziła, nim zaczniesz o czymś pisać. To są szynobusy... Spalinowe, zakupione, aby jeździć na trasach, na których nie ma sieci trakcyjnej. Czyli trasy do Kołobrzegu, Szczecinka, Kalisza. Na zwykłą trasę nie wyjdzie, bo to jest zbyt duży koszt. Wiadomo jaka jest cena prądu, a jaka paliwa. Na trasy elektryczne jest pełno składów, fakt że rozpadających się, ale jeżdżą i jest ich sporo. Na te nieelektryczne jest ich za mało. Dla przykładu pociąg do Kołobrzegu w piątkowe popołudnie, podjeżdża mały szynobus, mieści się ze 150 osób, a kolejne 200 zostaje na peronie... Bo następny pociąg za 4 godziny.
Nie da się wszystkim dogodzić. Brakuje pociągów na te trasy, to kupują. Niestety żeby kupić elektryczne, żeby chociaż jeden na danej trasie jechał, to trzeba by już pewnie miliardów... No ale przecież zwykły pasażer i tak będzie uważał, że wydają pieniądze na złe pociągi, bo nie na te, którymi akurat dany pasażer jedzie.

~ona~

Uważam, że to dyskryminacja dawnego woj. szczecińskiego na korzyść koszalińskiego. Te nowe szynobusy maja obsługiwać tamtą część woj. a co ze Świnoujściem? Zasługuje żeby tam jeździł skład o europejskim standardzie. Przecież to nasze oko na świat, tam mamy już U-bahn niemiecki a naprzeciw nasze , stare, brudne i pomazane wagony. Kołobrzeg tak ale Szczecinek aż dwa razy- to pachnie układami.
Argumentacja wicemarszałka z Koszalina zaskakująca-jak tam mają takie stare składy to po jakich szynach jeżdżą? Czy te nowe składy mogą po nich się poruszać? Tamtym mieszkańcom też można polepszyć komfort jazdy dając nowsze ale używane, np. te z linii Szczecin-Świnoujście.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3