Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najnowowcześniejszy w Polsce szynobus pojedzie ze Szczecina do Świnoujścia. Tylko raz

mdr
Niestety, docelowo te szynobusy nie obsłużą zatłoczonych linii nad szczecińskie wybrzeże do Świnoujścia i Międzyzdrojów. Pojadą w koszalińskie. Taką decyzję podjął urząd marszałkowski.
Niestety, docelowo te szynobusy nie obsłużą zatłoczonych linii nad szczecińskie wybrzeże do Świnoujścia i Międzyzdrojów. Pojadą w koszalińskie. Taką decyzję podjął urząd marszałkowski.
Najnowsze szynobusy, dwie pierwsze sztuki, które zakupił urząd marszałkowski, wyruszą w najbliższą niedzielę na inauguracyjny kurs do Świnoujścia i Kołobrzegu. Mamy dla Czytelników ufundowane przez urząd marszałkowski darmowe bilety.

Jak zdobyć bilety do Świnoujścia lub Kołobrzegu na kurs w niedzielę (dojazd i powrót)? Bardzo prosto. Trzeba zadzwonić do redakcji w piątek pod nr 91 481-33-75 o godz. 12 i zgłosić się po odbiór do godz. 16 (Szczecin, ul. Nowy Rynek 3). W niedzielę na Dworcu Głównym osoba z biletem otrzyma dodatkowo (na rodzinę) parawan przed wiatrem. Odjazd w niedzielę ze Szczecina (PKP Dworzec Główny, peron 1, tor 3):
- do Świnoujścia o godz. 10.05, powrót o godz. 17.00
- do Kołobrzegu odjazd godz. 10.20, powrót godz. 18.57.

Zakupione składy reprezentują najwyższy poziom europejski. Posiadają po 157 miejsc siedzących i tyleż stojących. W środku klimatyzacja, nowoczesny system informacji dla podróżnych (dźwiękowej i wizualnej), możliwość oglądania filmów (wystarczy podłączyć własny notebook). Pomieszczenia dla rowerów oraz dla matek z dziećmi, które mogą tu je przewijać i karmić. Prócz zwykłych toalety także dla niepełnosprawnych. Pomieszczenie z uchwytami umożliwiającymi mocowanie wózka inwalidzkiego. Monitoring bezpieczeństwa itp. udogodnienia.

Wszystkie zakupiono w firmie PESA, która dotąd eksportowała je do krajów Europy Zachodniej. Na potrzeby zachodniopomorskiego są bardziej komfortowo niż tamte wyposażone. Na zakup 10 tych pociągów spalinowych typu Atribo wydane zostanie około 150 mln zł, z czego połowę pokryje Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.

Zła wiadomość dla mieszkańców regionu szczecińskiego jest taka, że te superpociągi nie będą obsługiwać najbardziej uczęszczanych tras w rejonie szczecińskim (w tym do Świnoujścia i Międzyzdrojów). Do końca roku wszystkie 10 ma już być w dyspozycji województwa. Obsługiwać mają trasy Szczecin - Kołobrzeg, Szczecin - Szczecinek, Szczecin - Kalisz Pomorski i Szczecinek - Kołobrzeg.

Urząd marszałkowski podjęcie takiej decyzji tłumaczy tym, że na powyższych trasach kursują pociągi stare i wysłużone. W tym 6 niemieckich, 40-letnich już składów spalinowych oraz 4 polskie.

- Dwa z nich będziemy chcieli już wycofywać - zdradza wicemarszałek Wojciech Drożdż. - Jeden dostanie Muzeum Kolejnictwa w Gryficach, drugi Muzeum Techniki w Szczecinie.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński