Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Gryfina mają problem z powrotem do domów

Marek Jaszczyński [email protected]
Uruchomienie dodatkowego połączenia ze Szczecina do Gryfina to roczny koszt 57 200 złotych. Urząd Marszałkowski nie przewiduje takich zmian, bierze pod uwagę niską frekwencję
Uruchomienie dodatkowego połączenia ze Szczecina do Gryfina to roczny koszt 57 200 złotych. Urząd Marszałkowski nie przewiduje takich zmian, bierze pod uwagę niską frekwencję Sebastian Wołosz
Brak pociągów na trasie Szczecin - Gryfino doskwiera szczególnie w niedzielę. Urząd Marszałkowski tłumaczy, że ważna jest liczba pasażerów, a tych w dni wolne brakuje.

- Bardzo irytuje mnie problem dojazdu pociągiem z Gryfina do stacji Szczecin Główny w niedzielne dni - mówi Krzysztof Kopczyński, czytelnik z Gryfina. - Od godziny 10:30 jest przerwa w kursowaniu pociągów aż do godziny 17:59. Sprawa ta bardzo mnie dotknęła, gdyż w dniach nauki szkolnej mieszkam w internacie i jestem zmuszony jechać autobusem. Czas jazdy autobusem jest o wiele dłuższy niż pociągiem. Przed zmianą rozkładu jazdy pociągi bardzo mi pasowały.

Zdaniem czytelnika przewoźnik powinien przywrócić chociażby jeden kurs po południowy z Gryfina.

Sugestię pana Krzysztofa skierowaliśmy do Urzędu Marszałkowskiego, który jest organizatorem przewozów na terenie województwa. Usłyszeliśmy, że liczba uruchamianych pociągów dostosowuje się do natężenia ruchu, tj. potrzeb przewozowych weryfikowanych badaniami liczby podróżnych korzystających z danej relacji.

- Ponieważ w dni ustawowo wolne od pracy oraz w wakacje i ferie spada zapotrzebowanie na przewozy osób dojeżdżających do szkół. Rozkład jazdy dostosowany jest do rzeczywistych potrzeb przewozowych - tłumaczy Maria T. Markiewicz z Biura Informacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. - Wiąże się to głównie z racjonalnym gospodarowaniem pieniędzmi publicznymi, dzięki którym publiczny transport zbiorowy może funkcjonować.

Województwo jako organizator publicznego transportu zbiorowego ma obowiązek finansować usługi przewozowe na terenie całego województwa, każdorazowe uruchomienie dodatkowych pociągów musi być poprzedzone rachunkiem ekonomicznym.

Koszt uruchomienia jednego pociągokilometra na wskazanej przez Czytelnika trasie to ok. 24,92 zł. Stacja Gryfino jest stacją pośrednią, aby uruchomić pociąg relacji Gryfino - Szczecin, należy najpierw uruchomić pociąg Szczecin - Gryfino. Łączna długość trasy to 44 km. Tak więc koszt uruchomienia tego połączenia wyniósłby 1100 zł dziennie, co w skali roku daje 57 200 zł.

Przychód z jednego pełnopłatnego biletu na tej trasie wynosi 5 zł. Biorąc pod uwagę potrzeby wszystkich mieszkańców, województwo nie jest w stanie zaspokoić indywidualnych potrzeb Czytelnika.

- Nie bez znaczenia jest fakt, że w tym czasie równolegle funkcjonuje komunikacja autobusowa - dodaje Maria T. Markiewicz. - Tak więc Czytelnik nie jest pozbawiony możliwości dojazdu do Szczecina.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński