Leszek Miller w Szczecinie: Dobrze o naszej akcji "S6", krytycznie o rządzie [wideo]

Rozmawiał: Marek Rudnicki
Leszek Miller, przewodniczący Sojuszu Lewicy Demokratycznej z wizytą w Szczecinie
Leszek Miller, przewodniczący Sojuszu Lewicy Demokratycznej z wizytą w Szczecinie Sebastian Wołosz
Trzy pytania do Leszka Millera, przewodniczącego Sojuszu Lewicy Demokratycznej, który dzisiaj gościł w Szczecinie.

- Pana opinia na temat akcji Głosu, lobbującego za realizacją trasy szybkiego ruchu S6 ze Szczecina do Gdańska. **
-
Widziałem zdjęcie ministra Sławomira Nowaka, trzymającego w ręku przylepkę "Chcemy ekspresowej drogi S6"** z podpisem "Głos Szczeciński". Czytałem, że obiecał jej realizację. To bardzo dobra akcja. S6 to jest interes zarówno dla mieszkańców Szczecina, jak i Gdyni, Gdańska i całego polskiego wybrzeża. Być może minister Nowak będzie chciał pochwalić się przed mieszkańcami jego okręgu wyborczego czyli Gdańska, że taką inwestycję dokończył. To jednak nie jest istotne, a fakt, że taka droga jest bardzo potrzebna polskiemu wybrzeżu, tak turystycznie, jak i gospodarczo. Liczę więc na to, że pan minister Nowak nie zapomni swojej obietnicy, a my, posłowie tej ziemi, będziemy mu o tym cały czas przypominali.

- W tym rozdaniu finansowym funduszy europejskich świnoujski tunel nie znalazł się na liście planowanych inwestycji. Co robi SLD w tej sprawie?
- Bardziej tu chodzi o powody techniczne, niż finansowe. Po rozmowach, jakie przeprowadziłem, mogę stwierdzić, że Unia Europejska byłaby gotowa w dużej części sfinansować to przedsięwzięcie. Jest jednak problem: tunel czy most, który jest przedsięwzięciem tańszym. Nie ma ostatecznego rozstrzygnięcia, która z tych wersji powinna być zrealizowana. Rozmawiałem też z działaczami w Świnoujściu i oni również dostrzegają ten problem. Powiem tak - bez akceptacji rządu i tak nic się tu nie da zrobić. Warto więc, aby rząd wreszcie się określił. Skoro próbuje to czynić w sprawie przekopu na Mierzei Wiślanej, powinien to także uczynić w sprawie Świnoujścia. Utrzymywanie nadal przeprawy promowej jest być może jakąś atrakcją dla turystów, ale nie dla tych, którzy czekają w kolejkach na prom, którzy pracują i dla których czas jest istotny. Powiem tak - rządzie, określ się wreszcie.

- Rząd blokuje od wielu miesięcy ustanowienie specjalnej strefy ekonomicznej na wyspie Gryfia w Szczecinie, co blokuje m.in. realizację inwestycji planowanej przez Konsorcjum KSO.
- Za naszych czasów takie strefy dynamicznie się rozwijały. Ja osobiście uważam, że strefa jest dobrym pomysłem, bo stanowi szansę na aktywizację różnych lokalnych społeczności. Problem leży w ministrze finansów. Patrzy na strefy ekonomiczne jak na tereny, gdzie można uzyskać ulgi podatkowe, a jemu to się nie podoba. Myśli zbyt globalnie, nie biorąc pod uwagę interesów lokalnych i regionalnych, które finalnie ten "global" tworzą.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

X
XXXY

"Niech ta czerwona lajza powie ile komuchy drog zbudowaly przez 40 lat."

 

Musisz jednak pamiętać, że po wojnie cała nasza Polska była doszczętnie zrujnowana.  Krajom zachodnim  bardzo pomagała Ameryka dlatego np. Niemcy dość szybko podniosły się gospodarczo.  A nam pomagał ZSRR  przysyłając nam najnowsze wydania Dzieł Lenina.  Odbudowa więc całego przemysłu i sieci dróg zależała tylko od rąk naszych robotników.  Nikt nam nie pomógł.  Trzeba też przyznać, że tamtejsze odbudowywane drogi były lepiej wykonywane (mimo braku takiego sprzętu jaki mamy obecnie i starych technologii)  niż nasze obecne rozsypujące się i na dodatek płatne autostrady. 

 

Q
Quasimodoxxl

""Dobrze o naszej akcji "S6", krytycznie o rządzie""

 

Są jeszcze ludzie, którzy wierzą w cuda.  Przecież nie mógł powiedzieć źle o akcji "S6",  bo by go wygwizdali, a jemu przecież chodzi o zyskanie elektoratu a nie tracenie go.   Opowiada więc różne bajeczki tylko po to aby zyskać a nie stracić. Zresztą jego byłe już premierostwo możecie sami ocenić.  Miał swoje "5 minut", i mógł je sensownie wykorzystać.  Teraz bajeczki niech opowiada wnukom.

A to, że mówi krytycznie o rządzie, to przecież normalne.  Mówi to co ludzie chcą usłyszeć.  Dziwię się, że jeszcze są tacy, którzy mu jeszcze wierzą.  Inna sprawa, że nie znam polityka, któremu można by było uwierzyć choćby odrobinkę.

 

j
jb

Niech ta czerwona lajza powie ile komuchy drog zbudowaly przez 40 lat.

p
patriota

ocenzurowali moja poprzednia wypowiedz

 

a ja tylko dziekuje temu panu, jak i calemu

"czerownemu" sld i po

 

DO REFERENDOW POLACY !

j
jonatan cd...

A odnośnie mostu nad Świnną to niech ten pan się nie kompromituje. Już dowiedziono w specjalnych ekspertyzach, że most ze względu na tor wodny prowadzący do portu w Szczecinie nie może być w ogóle rozważany. Bredzi facet o braku koncepcji, czy tunel czy most, a pojęcia  nie ma.

j
jonatan

Pan Miller przyczynił się do upadku stoczni (przez jej nacjonalizację), a kierownictwo holdingu stoczniowego za jego rządów niesłusznie wsadzono do więzienia (obecnie wyrok uniewinniający). Jego rząd

uwalił projekt gazociągu z Norwegii  i ma jeszcze tupet tutaj przyjeżdżać? Przecież to wszystko my tutaj w Szczecinie pamiętamy. Trzeba mieć tupet i być jak condom nieprzemakalny, jak ten pan.

n
nie dla S6 przez Kołobrzeg

Kiedy w końcu napiszecie w prasie prawdę, że wybudowanie wydłużonego rzekomo tylko o 10 km drogi ekspresowej do Kołobrzegu to rząd pieniędzy, które wystarczyłyby na kilkadziesiąt kilometrów drogi krajowej w dowolnym miejscu kraju. Kto powiedział, że Kołobrzeg ma mieć kolejną drogę szybkiego ruchu S-11, łączącą go z Koszalinem. Przecież obecnie jest krajowa "11" dopiero co po remoncie. Może jeszcze autostrady Wam potrzeba wzdłuż plaż??? Proszę nie robić ludziom wody z mózgu. Kołobrzeg jest już wystarczająco skomunikowany z drogami krajowymi, więc po co znowu droga szybkiego ruchu i to z dwoma węzłami?????????????????????.
Droga S6, o ile znajdzie finansowanie winna przebiegać jak najkrótszą drogą a nie, w nieznanym celu, zbaczać kilkadziesiąt kilometrów do Kołobrzegu, czego nie ma w stosunku innego miasta na jej planowanej trasie. Kołobrzeg to uzdrowisko i tu fabryk budować się nie będzie, tak więc argument, że S6 będzie szansą dla rozwoju inwestycji jest też chybiony. W pobliżu przebiega krajowa "6" a przez miasto "11". biegną też wojewódzkie 162 i 163. Co Wy chcecie zrobić z tego pięknego UZDROWISKA i kto ma w tym jaki interes ??????????????????????????? Dlaczego forowany jest najdroższy wariant przebiegu nowej S6, a nie niemal połowę tańszy wariant przebiegający po trasie starej DK "6" ?????????????????????????
Zwracam się więc do Kołobrzeżan, by przejrzeli na oczy i zaprotestowali gremialnie przeciw projektowi i budowie drogi S6 przez ich miasto. Nie dajmy się zwariować. Uważam, że głosy przeciwników też dotrą do decydentów i polityków podejmujących ostateczne decyzje w sprawie przebiegu drogi S6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dlaczego obecnie jest takie parcie na media w sprawie zdobycia finansowania, a wcześniej nikt nic na ten temat nie mówił i nie pisał. Nikt nawet nie pytał mieszkańców Kołobrzegu, czy mają jakieś uwagi do jej projektowanego przebiegu. Wówczas wszystko robiono po cichu, a teraz, kiedy decyduje się program budowy dróg na lata 2014-2020, to nagle szum, a ludziom wmawia się, że to dla ich dobra. Mam nadzieję, że rząd nie da się zwariować i zreflektuje się nie przyznając finansowania na ten poroniony pomysł "pewnej grupy zainteresowanych". Może warto czasami pochylić się nad opiniami zwykłych obywateli oraz spojrzeć na problem w kontekście problemów drogowych całej Polski, gdzie drogi są zdecydowanie bardziej potrzebne, niż ta droga S6, szczególnie z "dziwnym" przebiegiem przez Kołobrzeg. Nakręcający tę medialną nagonkę i rzekome lobbowanie za pilną budowę S6 w najdroższym wariancie i to skręcającym do Kołobrzegu, powodują nieodparte odczucie, że to typowy "skok na kasę" polskiego i unijnego społeczeństwa.Opamiętajcie się !!!!

 

d
dość obłudzie Lobby za S6

Robienie wody z mózgu mieszkańcom zachodniopomorskiego osiąga apogeum. Ciekawe kto ma w tym interes, by tak bezczelnie forować budowę S6 w wariancie kołobrzeskim. Ktoś chyba dobrze chce na tym zarobić. Nie bierze się pod uwagę kosztów dla Polaków, a jedynie interes lobby niewielkiej grupy zainteresowanych "bisnesmenów". Co tam, reszta się nie liczy. Realnie projekt ten jest najgorszym i najdroższym projektem z kilku proponowanych przez planistów. Mam nadzieję, że w Ministerstwie Transportu nie dadzą się zmanipulować i rozsądek oraz zimna kalkulacja wezmą górę nad poronionymi pomysłami budowy S6 przez Kołobrzeg. Panie Ministrze, proszę nie ulegać naciskom i twardo trzymać się dotychczasowego planu budowy dróg, gdzie S6 nie ma w najbliższym budżecie unijnym. W Polsce jest co robić i gdzie wkładać pieniądze. Pozdrawiam

 

j
jk

Nikt go tutaj w Szczecinie nie chce, po co on się tu wogóle pokazuje, ogólnie to już pokazał na co go stać, jedno wielkie zero, a pcha się do koryta jak nikt a za nim banda cwaniaków Szczecińskich!

-GN-

Nie wierzę zasadniczo politykom jak obcemu psu a tym bardziej z SLD i PO.

 

Jedna banda SLD z PO. PRZYKRĘCACZE. Czyż nie ludzie z PO i SLD dogadali się przy okrągłym stole. TAK właśnie oni 

 

Czyli SB-cja z SB-cją . Wy nas nie ruszycie w zamian oddamy wam władzę. A to że większość z ówczesnego rządu i ówczesnej Solidarności było agentami SB znajduje odzwierciedlenie w dokumentach.

w
w-zetka

Leszk miller musiał przyjechac z suflerem, dlaczego gazeta o tym milczy.

Dodaj ogłoszenie