- Na razie trwa formalna ocena wniosków nie możemy podać nazw firm - mówi Krystyna Gawrońska, dyrektor działu inwestycji spółki Tramwaje Szczecińskie.
Portal "Rynek Kolejowy" podał, że wśród firm, które chcą wziąć udział w przetargu są: bydgoska Pesa (swingi z Bydgoszczy jeżdżą po Szczecinie), Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania (stolica Wielkopolski zamówiła na lata 2013 i 2014 10 wagonów solaris tramino tej firmy) oraz czeska Skoda (48 składów skody 16 T i 19T jeździ po Wrocławiu).
Jeżeli wnioski spełnią wymogi formalne, do wykonawców zostanie przesłana specyfikacja taboru, jaki chcą zamówić Tramwaje Szczecińskie.
W pierwszej fazie oceniona będzie m.in. zdolność finansowa i doświadczenie w produkcji tramwajów (oferenci mają wykazać się doświadczeniem w wyprodukowaniu 10 pojazdów). Następnie firmy przedstawią swoje oferty, a przewoźnik wybierze najkorzystniejszą według znanych już kryteriów - ceny (70% oceny) i czasu dostawy (30% oceny).
Tramwaje, które zamówi szczecińska spółka mają być jednoprzestrzenne i całkowicie niskopodłogowe. Długość wagonu powinna wynosić maksymalnie do 32 m, szerokość od 2,3 do 2,4 metra, a całkowita pojemność jednego tramwaju musi wynosić minimum 200 osób, przy co najmniej 40 stałych miejscach siedzących. Pierwszy tramwaj ma przybyć do Szczecina 30 września przyszłego roku, a ostatni - nie później niż 30 kwietnia 2014 roku.
- Absolutną nowością w pojazdach ma być bezprzewodowy internet - mówi Dariusz Wołoszczuk z biura promocji i informacji urzędu miasta.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?