Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejne problemy podróżnych PKP. Tym razem z biletami miesięcznymi

Marek Jaszczyński, [email protected]
- Nie rozumiem tego, że przewoźnicy nie potrafią się dogadać, to niepoważne podejście do pasażera - uważa Kamila Nowakowska z Łobza, którą spotkaliśmy na dworcu Szczecin Główny.
- Nie rozumiem tego, że przewoźnicy nie potrafią się dogadać, to niepoważne podejście do pasażera - uważa Kamila Nowakowska z Łobza, którą spotkaliśmy na dworcu Szczecin Główny. Sebastian Wołosz
Pasażerowie korzystający z biletów miesięcznych stracili. Nie mogą już jednocześnie korzystać z pociągów Regio i TLK. To oznacza mniejszą liczbę połączeń do domu i pracy.

Z biletu odcinkowego korzystają pasażerowie, którzy pokonują pociągiem wybrany odcinek na trasie kolejowej. Bilet uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany. Do tej pory pasażer kupował bilet odcinkowy u jednego przewoźnika, a był on honorowany przez obu. Pasażer jadący do Stargardu Szczecińskiego czy Choszczna mógł korzystać nie tylko z lokalnych połączeń, czyli Przewozów Regionalnych, ale również z krajowych - o ile były sklasyfikowane jako TLK.

Niestety, do pasażerów dotarły właśnie złe wieści: w pociągach Regio nie są honorowane bilety odcinkowe imienne wydane na przejazd pociągami TLK, uruchamianymi przez spółkę PKP Intercity.

Dla przykładu, cena biletu miesięcznego w ofercie City Bilet - tak nazywa się oferta PKP Intercity na trasie Stargard Szczeciński-Szczecin - wynosi 204 złote. W PR w klasie 2 pociągów Regio za ten sam odcinek na miesiąc płaci się 219 zł. Do niedawna wystarczyło mieć jeden bilet. Teraz, żeby wsiąść do pociągu drugiego przewoźnika należy u niego kupić bilet.

- Kogo na to stać? - pyta pasażerka, która dojeżdża do pracy w Szczecinie. - Przez ten bałagan, dla mnie z rozkładu wypadają dogodne połączenia, co oznacza stratę czasu.

Jak to tłumaczą kolejarze?

- Decyzja o zaprzestaniu honorowania biletów na przejazd pociągami TLK w pociągach Regio jest podyktowana zmianą polityki handlowej drugiej strony umowy. Tym bardziej jest nam przykro z powodu utrudnień, jakich doznają pasażerowie - mówi Marta Milewska z Przewozów Regionalnych.

PKP Intercity tłumaczy, że w celu ułatwienia korzystania z usług pasażerom z biletami okresowymi, zaproponowało PR stworzenie nowego, wygodniejszego rozwiązania, czyli wspólnej oferty.
- Jak na razie, propozycja nie spotkała się z zainteresowaniem ze strony przewoźnika samorządowego - mówi Beata Czemerajda z PKP Intercity.

Podróżni, mający bilety odcinkowe zakupione najpóźniej 8 listopada 2013 r., których termin ważności przypada całkowicie lub częściowo w okresie od 15 listopada mogą zwrócić bilet bez żadnych potrąceń.

Czytaj e-wydanie »

Oferty pracy z Twojego regionu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński