Horror w pociągu Warszawa - Szczecin: Relacja podróżnych po dotarciu do Szczecina [foto]

mdr
Pani Małgorzata Brzoza mimo wszystko była szczęśliwa, że dotarła do Szczecina.
Pani Małgorzata Brzoza mimo wszystko była szczęśliwa, że dotarła do Szczecina. Adam Słomski
Udostępnij:
Pociąg InterRegio z Warszawy do Szczecina miał do składu włączone wagony, z czego w dwóch było zimno, a trzeci dosłownie zamarznięty. Wyruszył z Warszawy pełny, część pasażerów musiała jechać dosłownie jak w lodówce. Konduktorka: - Już trzy dni tak jeździmy.
...a tak toaleta, która i tak nie dzialala.

Dramatyczne warunki podrózy z Warszawy do Szczecina

Gdy skład dojechał do Poznania okazało się, że nie ma drużyny kolejarskiej, która mogłaby zastąpić tę, która kończyła służbę w Poznaniu. Na następną ekipę trzeba było czekać ponad godzinę.

- Jak ktoś wsiadał nowy do pociągu, nikt im nie powiedział, że dalej mogą znaleźć wolne miejsce, jechali więc w tym zimnie - mówi Małgorzata Brzoza. - Wielu już na wejściu ślizgało się na śniegu, szukając miejsca. Jeden z pasażerów pytał się pani konduktor, dlaczego tak jest i otrzymał informację, że już trzy dni tak jeżdżą.

Na stacji w Szczecinie oglądamy wagon. Niemal w każdym przedziale leży śnieg. Nie tylko na podłodze, ale również na siedzeniach i oparciach. Ubikacja przypomina najlepszą na świecie zamrażarkę. Nie ma miejsca, którego nie pokryłby lód.

- Jesteśmy bardzo zawiedzeni i zmęczeni - mówi Ola Kowalewska. - To jest skandal, który trudno opisać. W Poznaniu w tych warunkach musieliśmy dodatkowo długo czekać na nową załogę konduktorską.

Pociąg przyjechał do Szczecina z 80 minutowym opóźnieniem. Konduktorzy zmiany z Poznania do Szczecina nie chcieli rozmawiać. Mówili tylko, że możemy sobie zgłosić reklamację. Od pasażerów dowiedzieliśmy się, że byli przez nich poszukiwani przez cała drogę, ale "gdzieś się ukryli".

- Dopiero po Stargardzie pokazali się i na tempo zaczęli sprawdzać bilety - mówi Janek. - Pewnie dlatego, by wyrobić normę, a wiedzieli, że i tak już nikt nie wysiądzie.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mirek
Mata co chcieliście. Kiedyś było samo PKP, psioczyło się i narzekało ale jakoś się to kręciło i można było znaleźć winnego. Teraz mamy mnóstwo spółek a w nich mnóstwo prezesów, zastępców, sekretarek i diabli wiedzą jeszcze kogo, którzy pobierają całkiem niezłe pensyjki (raczej nie poniżej średniej krajowej) i mają cały ten interes w głębokim poważaniu. A jak przychodzi co do czego, to tylko słychać - to nie my jesteśmy temu winni. My chcemy dobrze, a wychodzi - jak zwykle. Pasażer jest temu wszystkiemu winien. bo po co się pcha do pociągu?.

Te wszystkie spółki nadal są w grupie PKP. Brak jest normalnej konkurencji, a winę za to również ponoszą konduktorzy, zwłaszcza ci należący do związków zawodowych, blokujących zmiany na koleji.
P
PR.
Mogę tylko przeprosić wszystkich pasażerów , którzy jechali tym składem. Tylko przeprosić ponieważ jestem zwykłym , szary pracownikiem w tej firmie i tylko tyle mogę. Ale napiszę też , że pomimo naszych starań o utrzymanie taboru w należytym stanie nic się nie zmieni bo nikogo innego to nie obchodzi. Nikt się nie przejmuje, że brakuje części zamiennych , że brakuje ludzi do pracy , że pracuje się w miejscu gdzie temperatura nie odbiega od tej na zewnątrz!!! Nikt, począwszy od władz w Warszawie ( rząd, ministerstwa, cała wierchuszka) a skończywszy na regionalnych i wojewódzkich nie martwi się sytuacją na kolei i przez to cierpi pasażer ale i szarzy , zwykli pracownicy PKP! Dla nich(władz) ważna jest kasa, władza i piękna Public Relation!!! Resztę mają bardzo głęboko gdzieś!!!
l
lotnik
A samolotem do Warszawy można za nieco ponad stówkę polecieć. Nieco ponad godzinkę, ciepło, jedynie trochę głośnawo. Polecam
A
As
Mata co chcieliście. Kiedyś było samo PKP, psioczyło się i narzekało ale jakoś się to kręciło i można było znaleźć winnego. Teraz mamy mnóstwo spółek a w nich mnóstwo prezesów, zastępców, sekretarek i diabli wiedzą jeszcze kogo, którzy pobierają całkiem niezłe pensyjki (raczej nie poniżej średniej krajowej) i mają cały ten interes w głębokim poważaniu. A jak przychodzi co do czego, to tylko słychać - to nie my jesteśmy temu winni. My chcemy dobrze, a wychodzi - jak zwykle. Pasażer jest temu wszystkiemu winien. bo po co się pcha do pociągu?.
M
Małgorzata
Może i konduktor nie odpowiada za stan techniczny wagonów, ale jego zadaniem jest:
a) zgłosić owy stan techniczny odpowiednim służbom
to konduktor włącza i wyłącza ogrzewanie (pod warunkiem, że ono działa oczywiście)
c) to właśnie konduktor powinien przekazać informacje pasażerom, że część wagonów jest uszkodzona, ale że są takie w których ogrzewanie działa. Bo pasażer wsiadając do pociągu nie musi wiedzieć, że problem z ogrzewaniem dotyczy tylko części składu.
w
wojciech
Za to bezpieczeństwo jazdy pociągiem jest znacznie wyższe niż samochodem (szczegolnie wlasnie w takich warunkach zimowych). Coś za coś.
A
Antykolejarz
Dlatego wole wywalic 500 PLN na paliwo, niz 40 PLN na pociag ;-) Moja noga nigdy nie stanie w pociagu. I wszystkim zycze tego samego, zeby nie musieli korzystac z pociagow. To na swieta i nowy rok!!!!
p
przemo
dokladnie...moze GS poda adresy gdzie sie zglaszac? telefony?pisma wzory jakieś? gdzie sie zglosic ubiegając się o swoje prawa?a nie nagonkę zrobić na konduktorów którzy tak samo jechali i mogli być pobici itp przez ludzi którzy mieli prawo na złość (bilety srednio 100zl)nie jestem stronniczy, ale konduktorów nie ma co mieszać do tego jak wagon niesprawny...

Kodeks Karny. Rozdział XIX. Przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu. I wszystko w temacie.
m
marta
Szok w jakim wieku my zyjemy,taki sklad nie powinien wyjechac,paranoja....przeciez to istna zamrażarka:)dorosli nie mogli wytrzymac a co dopiero dzieci:(Wstyd a ministrowie i dyrektorzy PKP w telewizji co chwile przepraszaja i co z tego,boja sie ze polea ze stolku i dobrze nalezy sie nie potrfia zadbac o pociagi i pasazerow niech lece bo widicznie za dobrez im i sie rozleniwli,a osobom ktorzy jechali tymi felernymi pociagami radze walczyc o swoje niech domagaja sie rekompensaty a co.
R
Romeczek
Jak jest zima to musi być zimno. Takie są odwieczne prawa natury.
G
Gość
dokladnie...
moze GS poda adresy gdzie sie zglaszac?
telefony?
pisma wzory jakieś? gdzie sie zglosic ubiegając się o swoje prawa?

a nie nagonkę zrobić na konduktorów którzy tak samo jechali i mogli być pobici itp przez ludzi którzy mieli prawo na złość (bilety srednio 100zl)
nie jestem stronniczy, ale konduktorów nie ma co mieszać do tego jak wagon niesprawny...
G
Gość
Co jest konduktor winien ty ociemniala maso podrozujaca pociagami? To konduktor serwisuje wagony, lokomotywy, trakcje i szyny? Co za skretynialy narod... W sumie jednak nie ma co sie dziwic skoro ponad 40% glosuje na oszustow bezustannie PO-dnoszacych podatki, a nastepne 20 na postkomunistow z usmiechem na twarzy nazywajacych siebie lewica...

a co ma PO do stanu polskich kolei ty idioto? Wolisz glosowac na kaczory? I tak cie skretynili ze PISzesz to co PISzesz
s
sonofthegod
Tak jest co roku .. I co roku jest gorzej. Pracownicy kolei nie są niczemu winni.. Przynajmniej nie konduktorzy .. !!! Może gazeta powinna skierować strumień krytyki bardziej wyraźnie ?? Spróbować znaleźć i podkreślić prawdziwą przyczynę ?? Albo po prostu zastanowić się nad tym co chce przekazać !!!!!! Po co te puste, nic nie wnoszące treści ???
T
TW_BOLEK
Co jest konduktor winien ty ociemniala maso podrozujaca pociagami? To konduktor serwisuje wagony, lokomotywy, trakcje i szyny? Co za skretynialy narod... W sumie jednak nie ma co sie dziwic skoro ponad 40% glosuje na oszustow bezustannie PO-dnoszacych podatki, a nastepne 20 na postkomunistow z usmiechem na twarzy nazywajacych siebie lewica...
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie