reklama

Do września zgłosiło się już ponad 14 tysięcy konsumentów

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Zaktualizowano 
Już 20 lat funkcjonuje w Szczecinie Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Od 20 też lat szefową biura jest Longina Kaczmarek.
Już 20 lat funkcjonuje w Szczecinie Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Od 20 też lat szefową biura jest Longina Kaczmarek. Marek Rudnicki
Już 20 lat działa w Szczecinie biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów, na czele którego stoi od lat Longina Kaczmarek. Do zadań Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów należy podejmowanie działań w celu ochrony interesów konsumentów, a także udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej dotyczącej sfery konsumenckiej.

W ubiegłym roku BMRK (Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów) udzieliło ponad 16 tysięcy porad. To i tak było, w porównaniu z 2017 rokiem, więcej spraw o ponad 30 proc. Ale do września tego roku, czyli przez osiem miesięcy do biura zgłosiło się już 14 tys. konsumentów.

Ze statystyki rzecznika wynika, że w 2019 roku co 5 sprawa zgłoszona do biura dotyczyła umów z sektora energetycznego tj. umów na sprzedaż i dostawę energii elektrycznej i gazu. Drugą grupę stanowią skargi na dostawców telekomunikacyjnych (telefonia stacjonarna, komórkowa, dostawcy internetu).

ZOBACZ TEŻ:

20 lat rzecznika konsumentów w Szczecinie: tysiące interwenc...

Z kolei, z zakresu umów sprzedaży, najwięcej spraw, dotyczy reklamacji obuwia i odzieży oraz reklamacji urządzeń gospodarstwa domowego. Istotnym elementem jest również podejmowanie przez rzecznika interwencji w sprawie skarg dotyczących umów zawieranych przez konsumentów na odległość (za pośrednictwem internetu, telefonu) lub poza lokalem przedsiębiorcy (na pokazie, w mieszkaniu).

A sprawy, którymi się biuro zajmuje są coraz bardziej złożone i wymagają sporządzania pism procesowych, a w szczególności pozwów w postępowaniu cywilnym, sprzeciwów od nakazów zapłaty, pism procesowych w postępowaniu cywilnym i egzekucyjnym.

Kontakt z biurem Rzecznika

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów mieści się w budynku Urzędu Miasta Szczecina przy Placu Armii Krajowej 1, w położonych na parterze pokojach nr 15 i 16. Zasięgnąć porady pracowników Biura można od poniedziałku do czwartku w godzinach 7.30 – 15.30 oraz w piątki w godzinach 7.30 – 16.00

Można tych porad zasiegać osobiście (bez konieczności wcześniejszego umawiania się), od 3 stycznia 2014 r. także w każdy piątek, w godzinach od 8:00- 16:00, na sali głównej Biura Obsługi Interesantów Filii Urzędu Miasta przy ul. Rydla 39/40 w Szczecinie, stanowisko nr 28, telefonicznie (91 424 51 35, 91 424 51 36, 91 424 52 17, 91 424 5170),listownie (na wyżej wskazany adres), za pośrednictwem poczty elektronicznej (mrk@um.szczecin.pl).

Kupujesz - masz swoje prawa. Nie daj się oszukać w sklepie!

Porady udzielane są wyłącznie zamieszkałym w Szczecinie konsumentom pozostającym w sporze z przedsiębiorcą. W celu uzyskania pomocy lub porady prawnej należy przedstawić ogół dokumentów dotyczących poruszanej sprawy. Do akt przyjmowane są jedynie czytelne kserokopie. Niezbędne jest także wypełnienie i załączenie wniosku o udzielenie pomocy prawnej, którego druk dostępny jest bezpośrednio w Biurze oraz do pobrania pod tym adresem,

Każdy konsument, którego sprawa jest prowadzona przez Rzecznika, obowiązany jest do niezwłocznego przekazania osobie prowadzącej sprawę informacji dot. zmiany stanu faktycznego lub prawnego sprawy.

Brak jakiegokolwiek kontaktu z pracownikami Biura w terminie 1 miesiąca od otrzymania pisma Rzecznika oznacza rezygnację z dalszego dochodzenia roszczeń przy pomocy Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

ZOBACZ TEŻ:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

taaa mnie kiedys tak wprowadzili w błąd że kasa poszła sie walić przez ich niewiedze

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3