Zakres umowy dzieli się na dwa etapy. W ciągu pierwszych trzech miesięcy firmy wykonają tzw. projekt pilotażowy, który obejmie m.in. wyposażenie 10 wybranych autobusów w autokomputery, zestaw do komunikacji głosowej i tekstowej.
Wprowadzony system ma nie tylko usprawnić komunikację, ale również zwiększyć komfort i bezpieczeństwo pasażerów. Na przystankach pojawią się m.in. tablice informacyjne, na których pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli sprawdzić za jaki czas na przystanku pojawi się interesujący ich autobus. Ponadto informacje o kursowaniu komunikacji będą dostępne przez internet i sms.
Pieniądze na kolejne etapy miasto będzie starało się zdobyć z funduszy unijnych, jednak to co powstanie w ciągu najbliższych 8 miesięcy w Szczecinie będzie w pełni profesjonalnym systemem obejmującym najważniejsze punkty komunikacyjne w mieście.
- W początkowej fazie projektu przewidujemy również możliwość nabycia okresowych biletów elektronicznych, a także stworzenie punktu dostępu do informacji pasażerskiej przez bluetooth - mówi Andrzej Gajda, przedstawiciel ZDiTM.
Od wczoraj po upływie ośmiu miesięcy Szczecin wzbogaci się o w pełni zautomatyzowany system komunikacji wyposażony w nowoczesne oprogramowanie. Po tym czasie w naszym mieście pojawi się m.in.: 15 tablic dynamicznej informacji pasażerskiej usytuowanych głównie na pętlach tramwajowych i autobusowych, informację pasażerską przez sms i internet oraz bezprzewodowy punkt dostępu do informacji pasażerskiej, a także nowoczesne centrum nadzoru ruchu.
System wykona konsorcjum firm: GMV Sistemas i GMV Innovating Solutions.
Koszt inwestycji to prawie 7 milionów złotych,
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?