Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa S10 Szczecin-Piła. Wiemy, kto zaprojektuje i zbuduje nową drogę ekspresową [WIDEO, MAPY]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Droga S10, o długości ok. 410 km, będzie łączyła Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją Warszawską. Realizacja wszystkich brakujących odcinków zapisana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Będzie to bezpośrednie połączenie regionów Pomorza Zachodniego, północy Wielkopolski, Kujawsko-Pomorskiego i Mazowsza. Dzięki tej drodze powstanie alternatywny szlak transportowy na północ od autostrady A2
Droga S10, o długości ok. 410 km, będzie łączyła Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją Warszawską. Realizacja wszystkich brakujących odcinków zapisana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Będzie to bezpośrednie połączenie regionów Pomorza Zachodniego, północy Wielkopolski, Kujawsko-Pomorskiego i Mazowsza. Dzięki tej drodze powstanie alternatywny szlak transportowy na północ od autostrady A2 Budimex SA
Inwestycja obejmuje realizację ponad 113 kilometrów S10 w naszym regionie. Oferty Budimexu zostały uznane za najkorzystniejsze na 5 spośród 8 kluczowych odcinków drogi ekspresowej S10 Szczecin – Piła.

W przetargach na zaprojektowanie i budowę wszystkich ośmiu odcinków realizacyjnych S10 Szczecin – Piła o łącznej długości 113,4 km.

- Oferty Budimexu na 5 kluczowych odcinków drogi ekspresowej S10 ‎Szczecin – Piła zostały uznane za najkorzystniejsze przez zamawiającego: ‎Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie. ‎Łączna długość tych odcinków wyniesie 74 kilometry, co stanowi ponad ‎‎70% długości nowej trasy ekspresowej ze Stargardu Szczecińskiego do ‎Piły. Inwestycja będzie realizowana w formule "Projektuj i Buduj" - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimex SA. - Oferty Budimex S.A. zostały ocenione najwyżej w postępowaniach przetargowych, co świadczy o zaufaniu i uznaniu dla doświadczenia oraz kompetencji firmy w realizacji dużych projektów infrastrukturalnych. Należy zaznaczyć, że mimo wysokiej oceny ofert, postępowania przetargowe dotyczące oceny ofert nie zostały jeszcze ostatecznie zakończone.

Budimex złożył najkorzystniejsze oferty na odcinki:

Odcinek 8: Węzeł Witankowo – Węzeł Piła Północ – 13 km Wartość oferty: 586 422 080,00 zł netto

Termin rozpoczęcia robót: od dnia zawarcia umowy przez obie strony. Termin zakończenia robót: 39 miesięcy od daty zawarcia umowy (do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych). Okres gwarancji dla głównych robót: do 15 lat .Okres rękojmi: 60 miesięcy liczonych od daty wskazanej w Świadectwie Przejęcia .

Odcinek 7: Piecnik – Wałcz Zachód – 16 km Data informacji: 19.02.2024 Wartość oferty: 448 960 288,00 zł netto

Termin realizacji: 39 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez okresów zimowych. Okres gwarancji: do 15 lat, okres rękojmi: 60 miesięcy.

Odcinek 6: Węzeł Łowicz Wałecki – Węzeł Piecnik – 15 km Wartość oferty: 437 439 230,00 zł netto

Termin realizacji: 39 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez okresów zimowych. Okres gwarancji: do 15 lat, okres rękojmi: 60 miesięcy.

Odcinek 5: Węzeł Cybowo – Węzeł Łowicz Wałecki – 16 km Wartość oferty: 492 089 901,00 zł netto

Termin realizacji: 39 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez okresów zimowych. Okres gwarancji: do 15 lat, okres rękojmi: 60 miesięcy.

Odcinek 2: Węzeł Stargard Wschód – węzeł Suchań – 14 km Wartość oferty: 366 166 760,93 zł netto

Termin rozpoczęcia robót: od dnia zawarcia umowy przez obie strony. Termin zakończenia robót: 39 miesięcy od daty zawarcia umowy (do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych). Okres gwarancji dla głównych robót: do 15 lat. Okres rękojmi: 60 miesięcy liczonych od daty wskazanej w Świadectwie Przejęcia.

Złożone w przetargach oferty:

  • Kijewo – Zdunowo - dł. 4,4 km, złożono siedem ofert z kwotami od 187,34 do 288,91 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 244,45 mln zł;
  • Stargard – Suchań - dł. 13,8 km, złożono cztery oferty z kwotami od 450,38 do 630,5 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 562,6 zł;
  • Suchań – Recz - dł. 19,6 km, złożono osiem ofert z kwotami od 667,52 do 969,06 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 835,06 mln zł;
  • Recz – Cybowo - dł. 15,2 km, złożono siedem ofert z kwotami od 647 do 915,62 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 991,54 mln zł;
  • Cybowo – Łowicz Wałecki - dł. 16,6 km, złożono siedem ofert z kwotami od 592,97 do 695,92 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 677,75 mln zł;
  • Łowicz Wałecki – Piecnik - dł. 14,9 km, złożono sześć ofert z kwotami od 538,05 do 680,99 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 773,92 mln zł;
  • Piecnik – Wałcz - dł. 16 km, złożono sześć ofert z kwotami od 552,22 do 693,41 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 616,4 mln zł;
  • Wałcz – Piła - dł. 13 km, złożono pięć ofert z kwotami od 721,29 do 915,37 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 999,69 mln zł.

Zobacz wizualizacje inwestycji

Nowa inwestycja w pigułce

S10 Szczecin – Piła będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Budowę drogi podzielono na osiem odcinków realizacyjnych. Wybudowany zostanie fragment łączący węzeł Szczecin Kijewo (autostrada A6) z gotowymi już odcinkami od Zdunowa (granica Szczecina) do końca obwodnicy Stargardu oraz siedem odcinków od Stargardu do Piły (z wyłączeniem funkcjonującej już od 2020 roku obwodnicy Wałcza).  

Nowa droga ekspresowa S10 będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, między innymi Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Na węźle Piła Północ – przyszłym połączeniu S10 i S11 – zakończy się odcinek Szczecin – Piła. Na trasie przewidziano budowę trzynastu węzłów drogowych oraz między innymi 56 wiaduktów, ośmiu estakad i 20 przejść górnych dla zwierząt. Powstaną też trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych i Obwód Utrzymania Drogi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński