Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bez sieciówki na lokalny pociąg. Czekamy na bilet metropolitalny

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Od początku 2024 roku w pociągach Polregio nie są honorowane sieciówki ZDiTM w pociągach przewoźnika kursujących do i ze Szczecina Głównego, w granicach administracyjnych miasta Szczecin, tj. między stacjami Szczecin Główny, Szczecin Gumieńce, Szczecin Port Centralny, Szczecin Zdroje, Szczecin Dąbie, Szczecin Zdunowo, Szczecin Załom, Szczecin Podjuchy
Od początku 2024 roku w pociągach Polregio nie są honorowane sieciówki ZDiTM w pociągach przewoźnika kursujących do i ze Szczecina Głównego, w granicach administracyjnych miasta Szczecin, tj. między stacjami Szczecin Główny, Szczecin Gumieńce, Szczecin Port Centralny, Szczecin Zdroje, Szczecin Dąbie, Szczecin Zdunowo, Szczecin Załom, Szczecin Podjuchy archiwum
Nie można podróżować pociągami Polregio z biletem okresowym w granicach Szczecina. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego nie dogadał się z lokalnym przewoźnikiem kolejowym. Wygląda na to, że pasażerowie będą czekać do drugiej połowy roku, czyli do wprowadzenia biletu metropolitalnego.

Do końca ubiegłego roku, zgodnie z porozumieniem zawartym z POLREGIO Sp. z o.o, w pociągach przewoźnika kursujących do i ze Szczecina Głównego, w granicach administracyjnych miasta, czyli między stacjami Szczecin Główny, Szczecin Gumieńce, Szczecin Port Centralny, Szczecin Zdroje, Szczecin Dąbie, Szczecin Zdunowo, Szczecin Załom, Szczecin Podjuchy, były honorowane wszystkie bilety okresowe ZDiTM. Wartość umów ZDiTM z Polregio wyniosła 423 485,91 zł brutto w 2023 r. i 354 291,78 zł brutto w 2022 r. Nie udało się podpisać porozumienia na 2024 rok.

- Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego informuje, że do ostatnich dni liczył na pozytywne załatwienie sprawy tak, aby komunikacja działała w poprzednio ustalonej formie. ZDiTM jak co roku był otwarty na rozmowy, wysyłając stosowne zapytania do organizatora z prośbą o wycenę usługi. Niestety ZDiTM otrzymał pod koniec grudnia 2023 r. pismo informujące, że umowa na komunikację zastępczą stanowiącą alternatywę dla autobusów i tramwajów, realizowaną przez pociągi „Polregio” nie została przedłużona na 2024 r. Organizator regionalnych przewozów kolejowych podjął decyzję o rezygnacji z podpisania wspomnianej umowy. Zarząd przeprasza pasażerów za wynikłe utrudnienia nieleżące po stronie ZDiTM - mówi Kacper Reszczyński, rzecznik ZDiTM. - „Polregio” tłumaczy, że rezygnacja z podpisania umowy spowodowana jest priorytetem wdrożenia biletu kolejowo - miejskiego dedykowanego wszystkim mieszkańcom Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.

Dla pasażerów oznacza to, że będą musieli czekać do drugiej połowy 2024 roku na wprowadzenie biletu metropolitalnego w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Bilet metropolitalny będzie można doładować na Szczecińską Kartę Aglomeracyjną czy też inne nośniki elektronicznie. Bilet metropolitalny ma być tańszy
Bilet metropolitalny będzie można doładować na Szczecińską Kartę Aglomeracyjną czy też inne nośniki elektronicznie. Bilet metropolitalny ma być tańszy niż składowa cen pojedynczych biletów, żeby zachęcić pasażerów do zakupu. archiwum

- Na początku będzie to tylko bilet okresowy, który można będzie kupować w zależności od potrzeb na przykład na komunikację miejską w Szczecinie plus przejazd pociągiem na przykład do Goleniowa czy do Stargardu i na przykład na komunikację w Stargardzie. Bilet metropolitalny ma być tańszy niż składowa cen pojedynczych biletów, żeby zachęcić pasażerów do zakupu - mówi Roman Walaszkowski, dyrektor biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.

- Rozmowy dotyczące biletu trwają pomiędzy władzami Szczecina, Stargardu i Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego. Te samorządy są emitentami biletu. Według ostatnich uzgodnień taki bilet pojawi się około połowy roku, najpóźniej 1 września. Bilet będzie można doładować na Szczecińską Kartę Metropolitalną czy też inne nośniki elektronicznie - dodaje.

Urząd Marszałkowski potwierdza, że prace nad wprowadzeniem wspólnego biletu są bardzo zaawansowane.

- Lecz z pewnością nie na tyle, by możliwe było wprowadzenie tego udogodnienia już w styczniu. Wdrożenie nowej taryfy nastąpi po uruchomieniu pełnej siatki połączeń I Etapu SKM oraz po zakończeniu przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie niezbędnych przygotowań technicznych systemu sprzedaży - informuje Tomasz Tokarzewski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński