Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"13" po nowemu? Są jednak wątpliwości

Marek Jaszczyński
Dwujezdniowa droga miałaby się zaczynać od ronda Hakena w Szczecinie i prowadzić do autostrady A6
Dwujezdniowa droga miałaby się zaczynać od ronda Hakena w Szczecinie i prowadzić do autostrady A6
Sprawdzają firmy, które chcą budować obwodnicę osiedli Warzymic i Przecławia.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprawdza firmy, które zgłosiły chęć uczestnictwa w budowie obwodnicy Przecławia i Warzymic.

- Trwa procedura przetargowa, wszystkie postępowania są dwuetapowe, najpierw firmy składają wniosk o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Sprawdzamy oferty pod kątem uczestnictwa w przetargu - mówi Mateusz Grzeszczuk, rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA. - Jeżeli to wszystko będzie zakończone to ogłosimy drugi etap. Do firm, które spełniają warunki jest wysyłane zaproszenie do uczestnictwa w przetargu, potem nastąpi ocena ofert. Teraz mamy ten pierwszy, wstępny etap. Procedury przetargowe są czasochłonne. Dla przykładu przetarg na odcinki S6 od Goleniowa do Koszalina był ogłaszany w sierpniu 2014 roku natomiast umowy na wykonanie zostały podpisane do końca 2015 roku.

Inwestycja obejmuje budowę nowego wyjazdu ze Szczecina w kierunku południowym do autostrady A6. Nowa trasa o długości 6,5 km ominie miejscowości Przecław i Warzymice, gdzie znajdują się duże osiedla mieszkaniowe. Obecny przebieg tej drogi prowadzi do przemieszania ruchu lokalnego z ruchem tranzytowym i w efekcie powstają długie korki w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Dwujezdniowa obwodnica doprowadzi ruch z miasta bezkolizyjnie do autostrady A6. Droga rozpocznie się od ronda Hakena, będzie biegła w kierunku południowym. Na trasie powstanie węzeł Przecław i węzeł zintegrowany Kołbaskowo, który zastąpi istniejące połączenie DK13 i A6 wybudowane jeszcze w połowie lat 30 ubiegłego wieku. 12 października ubiegłego roku ogłoszono przetarg na realizację tej inwestycji. Zadanie będzie realizowane w formule projektuj i buduj. W dniu 23 listopada upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, wpłynęły wnioski od 19 podmiotów. Do końca 2016 roku powinna zostać podpisana umowa na realizację. Czas na wykonanie zadania wyniesie od 34 do 37 miesięcy (w tym 15 miesięcy projektowanie), zakończenie inwestycji powinno nastąpić najpóźniej w lipcu 2020 roku.

Biorąc jednak pod uwagę ostatnią odpowiedź ministerstwa infrastruktury należy się zastanowić, czy podane terminy są realne. Poseł Słowomir Nitras z PO pytał o realizację S13 w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.

- Droga S13 nie jest częścią systemu dróg krajowych. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych nie wymienia drogi o takim oznaczeniu. Również przedmiotowy Program nie ujmuje takiego zadania inwestycyjnego - wyjaśnia Jerzy Szmit, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Polecamy na gs24.pl:

>>> [Studniówka 2016: Szczecin, Stargard, Police, Nowogard, Gryfino. WIĘCEJ ZDJĘĆ! »

](http://www.gs24.pl/studniowki/)

Zobacz także: Miss Studniówek 2016. Ruszyło głosowanie! Można się jeszcze zgłosić

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński