Zarząd firmy odzieżowej: Nie rozumiemy reakcji niektórych kibiców Pogoni Szczecin

Fot. Radoslaw Jankowski
Herb poznańskiego Lecha i zdjęcie drużyny. Po reakcji części kibiców Pogoni witryna została "wyczyszczona".
Herb poznańskiego Lecha i zdjęcie drużyny. Po reakcji części kibiców Pogoni witryna została "wyczyszczona". Fot. Radosław Jankowski
Firma odzieżowa s. Oliver sponsoruje klub piłkarski Lech Poznań. W związku z tym na witrynach sklepów tej marki pojawił się herb i zdjęcie poznańskiej drużyny m.in. w szczecińskim Galaxy. Spotkało się to z reakcją części kibiców Pogoni Szczecin. Zarząd s. Olivera przedstawił swoje stanowisko.

Publikujemy oświadczenie zarządu.

Oświadczenie Zarządu s.Oliver Poland w sprawie witryny salonu w CH Galaxy w Szczecinie.

Chcąc podkreślić fakt, że międzynarodowa korporacja odzieżowa s.Oliver jest Generalnym Sponsorem Klubu KKS LECH Poznań, już dwa miesiące temu na witrynach wszystkich naszych salonów w Polsce pojawiły się naklejki ze zdjęciami piłkarzy oraz logotypem poznańskiego klubu. W Szczecinie spotkało się to z ostrą reakcją niektórych sympatyków miejscowej Pogoni.
Jako firma z wieloletnim doświadczeniem w sponsoringu sportowym, zrobiliśmy dokładnie to samo, co kilka lat temu w Niemczech, kiedy s.Oliver sponsorował klub Borussia Dortmund. Naklejki na witrynach salonów informują klientów o naszych działaniach i zaangażowaniu w futbol. Wspieramy sport i rozumiemy, że budzi on emocje. Emocje, które po zdobyciu przez Lecha Mistrzostwa Polski nagle wymknęły się niektórym szczecińskim kibicom spod kontroli. Jeszcze nigdy nie spotkaliśmy się z sytuacją, w której nasze działania wspierające sport, stają się pretekstem do gróźb pod adresem pracowników naszych sklepów. Nie rozumiemy, dlaczego zdrowa, sportowa rywalizacja prowadzi do aż tak niesportowych zachowań, jak pogróżki, czy straszenie "demolką" witryny. Zwłaszcza, że cała ta agresja uderza bezpośrednio w pracowników naszych salonów - w tym przypadku, rodowitych mieszkańców Szczecina, którzy na pewno nie są kibicami Lecha Poznań.
Na całą tę sytuacje patrzymy przez pryzmat jednej z wielu dużych firm sponsorujących piłkę nożną. Takie incydenty bez wątpienia nie zachęcają innych potencjalnych inwestorów do wspierania polskiego futbolu. Dlatego, z naszego punktu widzenia, apelujemy nie tylko o europejską jakość rozgrywek, ale również o to, by kibice pamiętali, że oni także ponoszą odpowiedzialność za wizerunek polskiej piłki. Taką właśnie odpowiedzialność podjęli kibice poznańskiego Lecha, co miało dla nas istotne znaczenie dla rozpoczęcia współpracy z tym właśnie klubem.
W trosce o bezpieczeństwo i komfort naszych pracowników oraz klientów, zamierzamy zdjąć piłkarskie dekoracje z witryny sklepu s.Oliver w Szczecinie. Okolicznościowe naklejki pozostaną jednak w innych miastach, w których nie doszło do podobnych zdarzeń i choć może nie mieszkają w nich sympatycy drużyny z Poznania, to zdali oni egzamin z kibicowania.

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość ndru

no coz, po prostu buractwo. w normalnych krajach na mecz mozna pojsc z dzieckiem, zeby pokazac mu piekne widowisko sportowe. a u nas kto z dzieckiem sie przejdzie? kto by chcial zeby dostalo w glowe butelka albo od razu po meczu uciekac jak najszybciej zanim zacznie sie pierwsza burda? to dzieki takim polglowkom polska pilka zawsze bedzie zasciankowym sportem z trybunami opanowanymi przez dresow. po prostu swoim zachowaniem odstraszaja ludzi, ktorzy faktycznie chcieliby przyjsc pokibicowac swojemu klubowi. s.oliver nie musi promowac szczecina, dobrze ze w ogole jakis sklep sie chce tu otwierac, bo fakt, ze z takim polozeniem, iloscia terenow pod zabudowe i mozliwoscia promocji miasta jestesmy na szarym koncu polski, to zenada. jak widac kibice staraja sie byc tej zenady uosobieniem. dzieki buraki za kolejne pokazanie jak niewiele wart jest szczecin. malo ze miasto zaniedbane to jeszcze mieszkancy odstraszaja. polecam przejechac sie do "znienawidzonego" poznania, gdanska, wroclawia czy warszawy, zobaczycie jak wyglada teraz polskie miasto, ktore dalo rade wyjsc z komuny i rozwija sie jak na metropolie przystalo. a potem rzuccie okiem na stolice zachodniopomorskiego i moze postarajcie sie chociaz zachowywac jakbyscie byli z miasta, a nie zabitej dechami wiochy, gdzie jedyna rozrywka jest pranie sie po ryjach sztachetami i pokazywanie kazdemu przyjezdnemu jacy to z was twardziele.

a
alien

Jak czytam takie wypowiedzi ' kibiców pogoni'/ jak sama nazwa wskazuje - pogoni- ich kazdy / to z chęcią zobaczyłbym takich szmaciarzy w obozach pracy. Niedouczoni psychole, którzy utrzymuja się , bo mamusia mamijsynkowi zrobi żarcie , bo inaczej zdechłby . Lewusy popaprane! Zakała społeczeństwa których najlepiej zagazować ! Szwedaja się po mieście szukając przyjemności w rozrubach.

m
miki

Szkoda,że nasze miasto,Szczecin nie ma sie czym szczycić.Niedługo wszyscy będą uciekac gdzie indziej a firmom takim jak S.Oliver powinnismy być wdzzięczni za to,że w tym zaściankowym mieście otwiera swoje sklepy i daje nam -szczecinianom pracę.Bo dzięki temu mamy za co życ i jeść. To nie jest promocja firmy tylko sportu,firma znana jest na rynku światowym od 60 lat i nie potrzbuje prowokacji dla reklamy.Jakość mówi sama za siebie.A ci co chca bojkotowac to niespełna rozumu są.Myślicie,że zaszkodzicie takiej firmie?A może wolicie ciuchbudy?Bo jak nie będziecie mieli gdzie pracować i tylko od rana szukać burdy to co wam pozostanie?Mamusia i tatus nie będą was całe zycie utrzymywać.A szczytem żenady jest grożenie dziewczynom tam pracującym czy mowa o tym ,że gdyby sklep był na mieście to poszedłby z dymem.

b
bateria

Zwykłe buraki nie mający pojęcia o sporcie. Mecze powinny być widowiskiem sportowym! Nie raz na migawkach z meczów można było zauważyć buraków-kiboli, którzy zamiast dopingować drużyne poprostu rozglądali się aby tylko zorganizować burdę. To chyba nie o to chodzi w sporcie! Życzę wszystkim klubom piłkarskim, aby spąsorzy odeszli od nich jeżeli zachowanie kibiców sie nie poprawi i nie zmieni kierunku o 180 stopni. A zapatrywanie się burackie zachowanie kibiców z innych miast europejskich jest poniżej krytyki. Ludzie swego nie znacie a cudze chwalicie.
Pozdro.

A
Andrzej

Zarzadzie firmy S.Oliver - proponuje: zostancie sponsorem Barcelony i w "srodku" Madrytu otworzcie sklep z wielka wystawa, na ktorej bedzie widnialo logo Barcelony.

Wtedy moze zrozumiecie co znaczy lokalna specyfika danego miejsca. Tak, ciesze sie, ze to logo stamtad zniknie.

ps. jestem zwyczajnym kibicem. Lechowi kibicuje w europejskich pucharach tak jak kazdemu polskiemu klubowi, ktory reprezentuje Polske, ale promowanie marki S.Oliver, poprzez klub Lech Poznan w Szczecinie to naprawde chory pomysl...

G
Gość

Jasne, wszystko jest winą firmy, która "nie rozumie, że podgrzewa atmosferę". Jakby idioci, którzy uważają się za kibiców Pogoni potrafili trzymać nerwy na wodzy, to nie byłoby problemu z atmosferą. Miki, nie ma się co wstydzić za tych kretynów, jak widać nawet po wypowiedziach na forum oni są po prostu za tępi, żeby zrozumieć co robią nie tak. Trzeba spokojnie robić swoje, przynosić zaszczyt miastu i Pogoni, a takich gnojków trzymać krótko. Firma zdjęła te naklejki w trosce o pracowników, to zrozumiałe, ale nie powinno się w ten sposób kapitulować przed małpami. Może jak jeden z drugim oberwie pałką w odpowiednio młodym wieku, to mu trochę szare komórki odżyją. Zastanawiające, że tyle osób potrafi normalnie wspierać Pogoń, tylko paru palantów robi całemu klubowi złą opinię.

m
miki

Buracki Szczecin... aż mi wstyd że tu mieszkam... (na szczęście już niedługo) zakompleksione dresy i ABSy (Absolutny Brak Szyji) mogą się podniecać bo zdjeli MISTRZA POLSKI z witryny sklepowej... wstyd mi za Szczecin, wstyd mi za tą patologie nachodząca sklep S.Oliver... pamiętajcie ZAWSZE BĘDZIECIE 100 LAT ZA LECHEM !!!! pojeby...

G
Gość

bardzo dobrze ze tego juz nie ma w glx bo to był szczyt chamstwa, brawo dla kibiców vel ''kiboli""

v
vojt

Ciekawe czy s. Oliver odważyłby się otworzyć sklep np na terenie Glasgow Rangers i przywalić na nim logo Celtic :-D
A najlepiej jeszcze fotkę Boruca z wytatuowaną małpą na pępku i napisem Rangers :-D

Jeżeli ktoś nie rozumie, że takie rzeczy podgrzewają atmosferę i narażają ludzi na ryzyko, to może nie powinien zajmować się tą dziedziną ....
Albo niech sobie sam siedzi w takim miejscu i na własnej skórze przetestuje skuteczność promocji :-).

T
Tom
W dniu 19.05.2010 o 21:23, sor napisał:

BO TO JEST PROSTE KAŻDY KIBOL NIE ISTOTNE CZY ŁYSY CZY SZEROKI TO ZAWSZE BEDZIE KIBOLEM I NIE ZROZUMIE ŻE CHODZI NA MECZE DZIENKI TAKIM FIRMĄ JAK TEN OLIVER CZY BOSMAN BO MA ZAMAŁO ROZUMU BY ZROZUMIEĆ TO BO TAKI GŁUPI NARÓD KTORY NIE ROZUMIE ITO MA BYĆ PREZENTACJA MIASTA TAK JAK W TEJ PIOSENCE O POGONI ŻE SZCZECINA DUMĄ JEST POGOŃ ALE WY KIBOLE PRZYNOSICIE WSTYD WLASNEMU MIASTU



Zakup słownika ortograficznego byłby wskazany...
G
Gość
W dniu 19.05.2010 o 21:23, sor napisał:

BO TO JEST PROSTE KAŻDY KIBOL NIE ISTOTNE CZY ŁYSY CZY SZEROKI TO ZAWSZE BEDZIE KIBOLEM I NIE ZROZUMIE ŻE CHODZI NA MECZE DZIENKI TAKIM FIRMĄ JAK TEN OLIVER CZY BOSMAN BO MA ZAMAŁO ROZUMU BY ZROZUMIEĆ TO BO TAKI GŁUPI NARÓD KTORY NIE ROZUMIE ITO MA BYĆ PREZENTACJA MIASTA TAK JAK W TEJ PIOSENCE O POGONI ŻE SZCZECINA DUMĄ JEST POGOŃ ALE WY KIBOLE PRZYNOSICIE WSTYD WLASNEMU MIASTU


zastanów się co piszesz jaka prezentacja miasta co s.o. prezentuje Szczecin?, czytaj ze zrozumieniem!
m
mms

To nie kibice a zwykłe prostaki i chamy, takie buraki.

S
Spetz
W dniu 19.05.2010 o 21:16, tadek napisał:

No to zamiast reklamy firma strzeliła sobie marketingowego samobója,no coz nastepnym razem trzeba bedzie przemyslec swoje działania na rynkach lokalnych a z tego co się orientuje to firma oficjalnie jest sponsorem Lecha około 1 miesiaca



Rozumiem, że dla Szczecina powinni zmieniać swoją ogólnokrajową kampanię reklamową? Wygląda na to że tak ponieważ mieszkańcy Szczecina nie są w stanie zrozumieć idei sponsoringu sportu i okazują się być lokalnym nacjonalistami, dla których lokalna drużyna to jedyna świętość.
Jakie znaczenie ma fakt że spółka sponsoruje Lecha od miesiąca?

SZCZECIN! Żółta kartka!
Z
Zażenowany Szczecinianin.

Żenada - przez działanie buraczanych kiboli tylko spadają i tak niskie notowania naszego miasta - dno i bąbelki:{

s
sor

BO TO JEST PROSTE KAŻDY KIBOL NIE ISTOTNE CZY ŁYSY CZY SZEROKI TO ZAWSZE BEDZIE KIBOLEM I NIE ZROZUMIE ŻE CHODZI NA MECZE DZIENKI TAKIM FIRMĄ JAK TEN OLIVER CZY BOSMAN BO MA ZAMAŁO ROZUMU BY ZROZUMIEĆ TO BO TAKI GŁUPI NARÓD KTORY NIE ROZUMIE ITO MA BYĆ PREZENTACJA MIASTA TAK JAK W TEJ PIOSENCE O POGONI ŻE SZCZECINA DUMĄ JEST POGOŃ ALE WY KIBOLE PRZYNOSICIE WSTYD WLASNEMU MIASTU

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3