Co miesiąc do Szczecina transportowane mają być po cztery pojazdy, w ostatnim miesiącu dwa.
- Tramwaj po przygotowaniu go do eksploatacji: m.in. montażu kasowników, autokomputerów, tablic elektronicznych oraz wykonaniu niezbędnych badań technicznych za kilka tygodni zacznie wozić pasażerów - mówi Dariusz Wołoszczuk z Biura Komunikacji Społecznej i Marketingowej Urzędu Miasta. - Taką procedurę przejdzie każdy z zakupionych pojazdów.
Przegubowe Tatry są identyczne jak 32 pojazdy zakupione przez Tramwaje Szczecińskie. Te z obecnej dostawy są jednak nieco młodsze od swoich poprzedników. Wyprodukowane zostały w latach 1986 - 1989 a w latach 90 zostały unowocześnione przez Siemensa.
Zakup tatr oznacza wycofanie z torów wagonów typu 105N. Pozostaną jedynie zmodernizowane 105-tki oraz pojazdy typu Moderus Alfa.
Oprócz przegubowych tatr Tramwaje Szczecińskie eksploatują także 54 pojedyncze tatry T6A2D (kursują one najczęściej w dwuwagonowych składach). W latach 2007 i 2010 zostały kupione także od BVG.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?