Poseł Arkadiusz Marchewka podjął temat na posiedzeniu zespołu do spraw województwa zachodniopomorskiego. Obecnie w pociągu EIC „Chrobry” dostępny jest wagon gastronomiczny od Warszawy do Szczecina, a w pociągu IC „Gałczyński” dostępna jest sprzedaż z wózka mobilnego, która jest prowadzona na odcinkach: Słupca – Poznań, Konin – Kutno. Wózek jeździ także w składzie „Mewa” gdzie sprzedaż z wózka jest prowadzona na odcinkach: Warszawa - Łowicz, Słupca - Poznań, Zbąszynek – Poznań. Natomiast w pociągu IC „Podlasiak” sprzedaż z wózka odbywa się na odcinkach Poznań - Szamotuły, Warszawa - Kutno, Słupca - Poznań.
Wiemy, że to się zmieni na lepsze.
- W ramach projektu umowy ramowej o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich i międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich na lata 2021-2030, planowanej do zawarcia do końca 2020 r., przewoźnik kolejowy PKP Intercity S.A. został zobowiązany do świadczenia usług gastronomicznych we wszystkich pociągach zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych i w składach typu push-pull – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
- Przewoźnik będzie mieć obowiązek zapewniania usług gastronomicznych poprzez włączenie do składu wagonu restauracyjnego, barowego lub wyposażonego w maszynę wendingową. Dodatkowo, dopuszcza się realizowanie usługi gastronomicznej z wykorzystaniem wózka mobilnego na całości trasy bądź na najbardziej obłożonym odcinku. Usługi realizowane przy pomocy maszyn wendingowych i wózków mobilnych umożliwiają zakup ciepłych napojów oraz przekąsek (w tym kanapek).
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?