TUR VI/LTO - najnowszy pancerny wóz zachodniopomorskiej policji. Przy masie prawie 12 ton może pędzić "setką". Dla antyterrorystów. ZDJĘCIA

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zachodniopomorska policja ma jeden z ośmiu w kraju transporterów opancerzonych TUR VI/LTO stworzonych specjalnie dla kontrterrorystów. To świeży nabytek naszego garnizonu. Opancerzony wóz posiada m.in. system przeciwpożarowy, zabezpieczenie załogi przed bojowymi środkami trującymi, luki strzelnicze, taran, wyciągarkę i inne wyposażenie przeznaczone do działań prowadzonych przez jednostki specjalne.

Przy masie prawie 12 ton może pędzić "setką". To najnowszy wóz zachodniopomorskiej policji

- Został przekazany przez Komendę Główną Policji w Warszawie do Magazynu Pojazdów Wydziału Transportu KWP w Szczecinie pod koniec października. Od 16 listopada pojazd jest użytkowany przez Samodzielny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji w Szczecinie – wyjaśnia podkomisarz Irena Kornicz z Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie.

Tur powstał w AMZ Kutno na podwoziu mana TGM 4x4, czyli na podwoziu ciężarowym w wersji terenowej o wysokim zawieszeniu.

Oprócz ochrony przed wybuchem, ostrzałem i pożarem, załoga transportera jest także zabezpieczona przed bojowymi środkami trującymi, środkami biologicznymi i pyłem promieniotwórczym. Gwarantuje to odpowiedni poziom szczelności kapsuły i możliwość włączenia w razie potrzeby systemu filtracyjnego.

ZOBACZ TEŻ:

Wóz posiada czworo drzwi bocznych i drzwi tylne, które można zablokować w rozwarciu 90 stopni. Grupa szturmowa może być także przewożona w pozycji stojącej, na dostosowanych stopniach bocznych, co umożliwia prowadzenie ognia w trakcie jazdy.

Na dachu pojazdu znajduje się właz, którego pokrywę również można zablokować w pozycji 90 stopni. Specjalnie skonstruowane fotele desantowe, po złożeniu mogą służyć jako wygodne podparcia do prowadzenia ognia z wnętrza pojazdu przez trzy luki strzelnicze, usytuowane na bokach oraz z tyłu pojazdu.

Koła transportera mają wkładki masywowe, umożliwiające jazdę na dystansie 40 km z prędkością przynajmniej 40 km/h, po przestrzeleniu lub przebiciu opon i spadku ciśnienia do zera. Umożliwia to skuteczną ewakuację załogi nawet wtedy, gdy koła zostaną przestrzelone.

Poza tym TUR VI został wyposażony w wyciągarkę o sile uciągu ponad 9 ton oraz w taran - wzmocniony przedni zderzak, pozwalający na przepchnięcie przeszkody o masie nawet pół tony.

Dodajmy, że polska policja ma osiem takich pojazdów. Dwa z nich zostały wyposażone w specjalne platformy szturmowe - zbudowała je polska spółka Team-Concept z Bielska-Białej.

Rampy pozwalają na działanie na wysokości 7 m, a z rozłożoną drabiną - na 9 m, czyli umożliwiają akcję na trzecim piętrze. Przydadzą się m.in. do działań snajperskich, rozpoznania, odbijania zakładników z samolotu czy w akcjach przy wysokich budynkach.

Dane techniczne:

  • masa własna 11690 kg
  • dopuszczalna masa całkowita 15000 kg
  • największy dopuszczalny nacisk osi 98.00 kN
  • pojemność 6871 cm3
  • moc silnika 240 kW
  • długość 6,589 m
  • szerokość 2,568 m
  • wysokość 2,851 m
  • liczba miejsc siedzących 8 (włączając siedzenie kierowcy)
  • rodzaj paliwa - ON
  • prędkość maksymalna 100 km/h

Zarobki w policji

Wywalczyli sobie podwyżki! Tyle zarabiają policjanci w 2020 ...

ZOBACZ TEŻ:

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na alarm@gs24.pl!

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie