Trwają prace przy budowie wiaduktu na odcinku drogi S3 koło Międzyzdrojów. Planowane otwarcie w II kwartale 2024 roku

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Udostępnij:
Nowa droga ze Świnoujścia do Dargobądzia ma być gotowa w II kwartale 2024 roku. Niedawno wyburzono dom przy wiadukcie w Międzyzdrojach.

Pełną parą przebiega budowa drogi S3 na odcinku Świnoujście – Dargobądz. Zakończenia budowy odcinków Świnoujście - Dargobądz i Dargobądz – Troszyn, o łącznej długości 33 km, planowane jest w II kwartale 2024 roku. Wtedy też będzie można przejechać całą S3 od Świnoujścia do granicy z Republiką Czeską w Lubawce.

Odcinek Świnoujście – Troszyn został podzielony na dwa odcinki realizacyjne. Odcinek Świnoujście - Troszyn będzie rozpoczynał się od ronda na wyjeździe z tunelu w Świnoujściu. Koniec odcinka nastąpi przed węzłem Dargobądz. Od tego węzła będzie rozpoczynał się odcinek Dargobądź - Troszyn. Nowobudowana S3 włączy się w istniejącą obwodnicę Troszyna.

Obecna DK3 na tym odcinku jest jednojezdniowa, co nie zapewnia odpowiedniej przepustowości dla ruchu drogowego i negatywnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Dlatego konieczna jest budowa dwujezdniowej S3, która zapewni możliwość przejazdu bez zatorów i spowolnień ruchu. Ma to szczególne znaczenie biorąc pod uwagę rozwój połączeń promowych i portu w Świnoujściu.

S3 odcinek Dargobądz – Troszyn ma 16 km długości i obejmie budowę węzła Dargobądz, a także Wolin Zachód i Wolin Wschód. Nowy odcinek połączy się z obwodnicą Troszyna. W ramach inwestycji przewidziano też budowę paru miejsc Obsługi Podróżnych kategorii II na wschód od miejscowości Dargobądz. Przy węźle Wolin Wschód powstanie Obwód Utrzymania Drogi. Wybudowanych zostanie również siedem wiaduktów, dwa mosty oraz estakada. Powstaną również przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.

Pod istniejącym już starym (jednopasmowym) wiaduktem w Międzyzdrojach przechodziła jedna z bardziej ulubionych przez rowerzystów - droga rowerowa do Wapnicy, omijająca Międzyzdroje. Na razie jest nienaruszona i swobodnie można tamtędy przejechać rowerem czy nawet przejść pieszo.

- Nie mieliśmy żadnych uwag dotyczących dróg rowerowych w związku z budową drugiej nitki na S3 - zapewnia Beata Kiryluk, zastępca burmistrza Międzyzdrojów.

Dodaje, że ścieżka choć wybudowana przez Gminę Międzyzdroje, częściowo przebiega przez teren należący do województwa.

- Niestety, na czas budowy drogi, pewne odcinki tej ścieżki mogą być zamknięte - mówi Kiryluk. - Ale po zakończeniu inwestycji, wszystko wróci do normy - zapewnia.

W tej chwili gromadzone są materiały budowlane do wzmocnienia jezdni. Parę tygodni temu wyburzono też stojący tuż przy wiadukcie w Międzyzdrojach dom.

- To był budynek, który należał do Wolińskiego Parku Narodowego - mówi Beata Kiryluk.

Praca przy budowie wiaduktu z "drugą nitką" nie jest łatwa. To bowiem są tereny trudne i bagniste. Kafary wbijają głęboko betonowe pale, na których oprze się cała konstrukcja.

Lipiec 2022

Kładą asfalt przy nowej S3 do Świnoujścia [ZDJĘCIA]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Politycy w studiu i.PL krytykują wpis Sikorskiego o Nord Stream

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie