Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasy rowerowe przy Głębokim i Goplance. Da się je połączyć?

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Trwa budowa ścieżki rowerowej od jeziora Głębokiego do granicy Szczecina i gminy Dobra. Kilometr dalej kończy się realizacja trasy rowerowo-rolkowej wokół jeziora Goplana? Czy obie ścieżki można połączyć kolejną drogą rowerową wytyczoną leśnym traktem?

Trasa rowerowo-rolkowa wokół jeziora Goplana powstaje jako jeden ze zwycięskich projektów SBO. Natomiast przy okazji budowy węzła Głębokie realizowana jest ścieżka rowerowa, która połączy się z wybudowaną trasą w gminie Dobra. Tym samym rowerem z Głębokiego dojedziemy do granicy polsko-niemieckiej w Buku.

- Nie trudno zauważyć, że już teraz zyskuje ona bardzo dużą popularność. Droga rowerowa realizowana w ramach budowy węzła Głębokie, będzie się kończyć przy ul. Miodowej, kilkaset metrów za planowanym rondem turbinowym. Dalej rowerzyści mogą poruszać się albo leśnym duktem, albo jezdnią na zasadach ogólnych. Niestety, nawierzchnia odcinka leśnego, często piaszczysta i błotnista, nie jest dość atrakcyjna dla każdego typu roweru, z pewnością nie jest atrakcyjna dla osób poruszających się na rolkach. Granice obu inwestycji oddalone są od siebie raptem o ponad jeden kilometr. Biorąc pod uwagę duże zainteresowanie mieszkańców nową infrastrukturą o wysokim standardzie, oraz ideę i cel zwycięskiego projektu SBO, który zyskał uznanie mieszkańców, warto zadbać o brakujący fragment połączenia pomiędzy wspomnianymi drogami - zauważa Przemysław Słowik, radny miasta, który wniósł też o uwzględnienie w przyszłorocznym budżecie bitumicznej trasy łączącej obie inwestycje.

Jednym z punktów krytycznych jest odcinek pod Estakadą Pomorską. Tutaj ścieżka przechodzi w pas wytyczony po bardzo zniszczonej jezdni. Dobrą wiadomością jest fakt, że miasto rozstrzygnęło przetarg na przebudowę estakady i przebiegających poniżej niej jezdni wspomagających. Projekt zakłada m.in. budowę ciągów pieszych, rowerowych i pieszo-rowerowych.

Najgorsze ścieżki rowerowe Szczecina. Tam lepiej uważać!

Okazuje się jednak, że zaproponowana lokalizacja trasy dotyczy obszaru położonego w granicach lasów ochronnych.

- Jest to teren najbardziej poddany antropopresji w lasach Szczecina. Dalsze asfaltowanie dróg leśnych przyczyni się do jeszcze większej penetracji terenów leśnych przez mieszkańców. Połączenie nawierzchnią asfaltową ul. Arkońskiej i ul. Miodowej będzie sprzyjało nielegalnym wjazdom na tereny leśne samochodami, a zamknięcie na stałe tej drogi dla ruchu kołowego jest niemożliwe ze względów technologicznych, takich jak droga przeciwpożarowa, dojazd dla karetek pogotowia i pracowników Wydziału Lasów Zakładu Usług Komunalnych - wyjaśnia Krzysztof Soska, zastępca prezydenta Szczecina.

W związku z tym nie może zostać zaplanowana taka inwestycja, ponieważ może ona doprowadzić do zaburzenia równowagi w prowadzonej gospodarce leśnej, czyli "działalności zmierzającej do ukształtowania struktury lasów i ich wykorzystania w sposób i tempie zapewniającym trwałe zachowanie ich bogactwa biologicznego".

Zdajesz na Kartę Rowerową? Sprawdź, czy znasz te zasady poruszania się rowerem!

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński