MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force 125 KM vs Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM. Porównanie miejskich aut za rozsądne pieniądze

Kamil Rogala
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych.
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych. Archiwum
Stwierdzenie „rozsądne pieniądze” w odniesieniu do dzisiejszej sytuacji na rynku wydaje się pewnym nadużyciem, w końcu jakiś czas temu za około 80-90 tysięcy złotych można było kupić auto kompaktowe, ale takie mamy realia i musimy się do nich dopasować. Dziś porównujemy dwóch przedstawicieli segmentu B z silnikami benzynowymi.

Spis treści

Toyota Yaris vs Opel Corsa. Nadwozie i wnętrze

Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych. Archiwum

Popularna Toyota Yaris jest na rynku od 1999 roku. Jest to samochód sympatyczny i innowacyjny, idealny dla kobiet oraz przedstawicieli handlowych. Na polskich drogach można zobaczyć wiele egzemplarzy Yarisa, które bywają w różnym stanie. Jednak samochód cieszy się doskonałą reputacją, jeśli chodzi o solidność i niezawodność konstrukcji. Obecna generacja Yarisa jest odważniejsza stylistycznie niż poprzednie. Samochód wygląda o wiele lepiej na żywo niż na zdjęciach. Wiele zależy od wersji wyposażenia, koloru lakieru itp. Na przykład wariant w pięknym, czerwonym kolorze i z lakierowanym na czarno dachem prezentuje się świetnie. Do tego czarne wstawki i dodatki, ładne felgi w rozmiarze 17 cali i lampy LED z przodu i z tyłu. Bazowy model w odmianie Comfort, który posiada stalowe obręcze (plus kołpaki) oraz zwykłe lampy bez ciekawej sygnatury świetlnej nie wygląda już tak spektakularnie. Do słupka B samochód prezentuje bardzo dynamiczną linię, strzeliste klosze przednich lamp, charakterystyczny dla Toyoty duży przedni grill oraz agresywny wlot powietrza w zderzaku. Jednak to tył auta przyciąga uwagę, prezentując coś wyjątkowego z każdej strony. Przede wszystkim wyraźne przetłoczenie i uwydatnienie tylnych nadkoli, które sprawiają, że auto wydaje się szerokie, sportowe i stabilnie osadzone na drodze.

Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych. Archiwum

Samochód robi dobre wrażenie już na zewnątrz, ale czy wnętrze nadąża stylistyką? Projektanci nieco ograniczyli swoją wyobraźnię i stworzyli wnętrze z umiarem. Jednym z ciekawszych akcentów są cyfrowe zegary. W środkowej części znajduje się niewielki ekran centralny, a na uwagę zasługują cyfrowy prędkościomierz i wskaźnik aktualnie używanego biegu. Umieszczono je w dwóch głębokich tubach, co prezentuje się bardzo interesująco i ma sportowy charakter. Czytelność tego rozwiązania może nie jest idealna, ale na pewno wygląda to ciekawie. Na środku deski rozdzielczej znajduje się 8-calowy ekran dotykowy. Nie zachwyca swoim wyglądem, ale takie rozwiązania są obecnie modne. Poniżej umieszczono kratki nawiewów i praktyczną półkę na drobiazgi lub telefon. Wnętrze Yarisa oferuje zaskakująco dużo przestrzeni, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Cztery osoby o średnim wzroście będą podróżować w komfortowych warunkach - fotele i kanapa są bardzo wygodne. Pojemność bagażnika wynosi 286 litrów, co jest przyzwoitą wartością.

Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych. Archiwum

Opel Corsa to samochód, który po premierze wyróżniał się na tle innych aut tej marki. Ma ciekawą stylistykę, która jest zarówno dynamiczna, jak i elegancka. Corsa VI ma ostro narysowane klosze lamp przednich, agresywny zderzak w odmianie GS, sporo śmiałych załamań i zwartą, dynamiczną sylwetkę. We wnętrzu samochód ma również ciekawą stylistykę. Konsola środkowa jest skierowana w stronę kierowcy, ekran zgrabnie wkomponowano w panel środkowy, a wirtualne zegary są estetyczne i czytelne. W odmianie GS nie brakuje wyrazistych wstawek i akcentów, które sprawiają, że całokształt prezentuje się naprawdę świetnie.

Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych. Archiwum

Jak na auto z segmentu B mierzące 4060 mm długości, we wnętrzu wygospodarowano sporo miejsca. Oczywiście rośli pasażerowie z tyłu nie będą mieć wygodnie i dalsza podróż nie wchodzi w grę, ale jeśli tylko się zmieszczą, bez problemu przetrwają krótką przejażdżkę. Pojemność bagażnika w standardowym układzie to 309 litrów, zaś po złożeniu oparć kanapy - 1015 litrów. Trudno również narzekać na jakość materiałów, która jest na przyzwoitym poziomie. Obecnie oferowane generacje aut z segmentu B niekiedy pozytywnie zaskakują dobranymi materiałami, spasowaniem i rozwiązaniami i trzeba przyznać, że Opel Corsa wypada w tym zestawieniu dość pozytywnie.

Toyota Yaris vs Opel Corsa. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Pod maską Toyoty Yaris głównym bohaterem jest oczywiście prosta hybryda równoległa, ale dla szukających tradycyjnych rozwiązań również coś się znajdzie. Do porównania wybraliśmy wersję 1.5 Dynamic Force o mocy 125 KM i momencie obrotowym 153 Nm. Nie jest to wiele, ale dla lekkiego (około tony) miejskiego autka to wartości w zupełności wystarczające. Ba! Można poczuć niezłą dynamikę w mieście, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 9 sekund, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie spalanie wg. normy WLTP to 5,2 l/100 km.

Opel Corsa nie posiada w ofercie hybrydy, ale ma za to napęd elektryczny. My jednak wybieramy konwencjonalny napęd benzynowy na bazie silnika 1.2 Turbo o mocy 100 KM i momencie obrotowym 205 Nm. Mocy jest mniej, ale silnik nadrabia wyższym momentem obrotowym. To skutkuje przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy i prędkością maksymalną 194 km/h. Średnie spalanie (również wg. WLTP) to przyzwoite 5,4 l/100 km.

Toyota Yaris vs Opel Corsa. Ceny i wyposażenie

Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych. Archiwum

Toyota Yaris w naszym zestawieniu posiada silnik 1.5 Dynamic Force o mocy 125 KM oraz 6-biegową manualna skrzynię. Taka konfiguracja w bazowej wersji Active to koszt 84 900 złotych, a w o wiele lepiej wyposażonej wersji Comfort – 87 900 złotych. Warto dopłacić te 3000 złotych, bowiem dostajemy dodatkowo:

  • 15-calowe felgi aluminiowe;
  • automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne;
  • światła przeciwmgielne;
  • skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów;
  • regulację wysokości foteli (manualną) oraz odc. lędźwiowego (elektryczną).

Co możemy dokupić i za ile?

  • opcjonalny lakier – od 2000 do 2900 złotych;
  • pakiet Smart (nakładki progowe i wykładzina gumowa do bagażnika) – 600 złotych;
  • pakiet Chrome (chromowane listwy zderzaka i klapy bagażnika) – 1500 złotych.
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych. Archiwum

Oferta Opla Corsy jest podobna i o ile bazowa odmiana z silnikiem 1.2 o mocy 100 KM z 6-biegową skrzynią manualną jest nieco tańsza – Edition za 82 300 złotych – tutaj też warto dopłacić do wyższej wersji Elegance – 88 150 złotych. W tej odmianie dostajemy m.in.:

  • automatyczną klimatyzację jednostrefową;
  • 7-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów;
  • łączoną tapicerkę z materiału i skóry syntetycznej;
  • konsolę centralną z podłokietnikiem;
  • elektrycznie sterowane szyby tylne;
  • światła przeciwmgielne LED;
  • przyciemniane szyby etc.

Jak widać jest tego sporo i dopłata jest w pełni uzasadniona. Możemy również co nieco dokupić np.:

  • opcjonalny lakier – od 1300 do 2400 złotych;
  • pakiet Parking & Comfort (kamera 180 stopni, czujniki paktowania, podgrzewane fotele etc.) – 3300 złotych.

Toyota Yaris vs Opel Corsa. Podsumowanie

Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych.

Podstawowe dane techniczne obu modeli:

 

Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force 125 KM (MT6)

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Platforma

TNGA: GA-B

EMP1

Euro NCAP

5/5

4/5

Wysokość (mm)

1500

1435

Rozstaw osi (mm)

2560

2538

Długość/szerokość (mm)

3940/1745

4060/1765

Pojemność bagażnika (l)

286/768

309/1015

Cena (zł, brutto)

od 84 900

od 82 300

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/5

hatchback/5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

990

1090

Pojemność zbiornika paliwa (l)

42

44

Układ napędowy

spalinowy

spalinowy

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

1496

1199

Liczba cylindrów

4

3

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

manualna, 6-biegowa

manualna, 6-biegowa

Osiągi

 

 

Moc (KM)

125

100

Moment obrotowy (Nm)

153

205

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,0

9,9

Prędkość maksymalna (km/h)

180

194

Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne

5,2 (WLTP)

5,4 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

122

122

Wyposażenie seryjne wybranych wersji:

 

Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force 125 KM (MT6)

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Poduszki powietrzne

7

6

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/O

S/O*

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr./podgrzewane

S/S

S/S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

S/O

S/O

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S wyposażenie standardowe
O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych 

Nasza ocena: 

 

Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force 125 KM (MT6)

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Przestronność wnętrza


*

Silnik

*

*

Osiągi

*

*

Podwozie

*


Poziom hałasu (odczuwalny)

*

*

Zużycie paliwa

*

*

Wyposażenie


*

Cena

*

*

Wynik końcowy

++++++ (6)

+++++++ (7)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński