Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

To oni kreują wizerunek firm i dbają o reklamę

RED
Kreacja wizerunku firm, projektowanie grafik, copywriting, wydruki wielkoformatowe, wreszcie organizacja warsztatów i udostępnianie przestrzeni eventowych - wbrew pozorom to nie fragment oferty agencji reklamowej, a możliwości szczecińskich stowarzyszeń i spółdzielni socjalnych.

Można tu przyjść, wypić kawę i… stworzyć prototyp swojego wymarzonego projektu. Mowa o Kooperatywie Łaźnia przy Końskim Kieracie. Co to oznacza? Oznacza to, że w samym centrum Szczecina działa miejsce będące jednocześnie strefą relaksu, przestrzenią do realizowania autorskich pomysłów oraz rozwoju działalności gospodarczej czy społecznej.

- Nasza Kooperatywa zrodziła się z pasji, z emocji i z pragnienia stworzenia miejsca w Szczecinie, w którym każdy bez względu na poglądy, wiek, pochodzenie czy wykształcenie może tworzyć przedmioty oraz usługi do swojej oferty - wyjaśnia Krzysztof Musiatowicz, 4C - Centrum Ekonomii Społecznej. - Mamy tu salę szkoleniową, open space z kawiarnią na 100 osób, prototypownie, warsztat np. do prac stolarskich oraz pracownię gastronomiczną.

Wykreuj swoją markę

To nie wszystko. Na Kooperatywę Łaźnia składa się też dział reklamowy, zajmujący się szeroko pojętym marketingiem. Jego pracownicy pomagają młodym przedsiębiorcom i działaczom społecznym przekładać idee na czyny oraz budować sprawną komunikację z otoczeniem.

- Pracujemy z osobami prywatnymi, markami podmiotów czy organizacjami pozarządowymi - mówi Andrzej Smoliński, wiceprezes 4C - Centrum Ekonomii Społecznej. - Skupiamy się na tym, żeby nasi partnerzy lepiej sprzedawali swoje produkty i usługi, ale też lepiej prezentowali swoją działalność w tym siebie samych. Wierzymy, że stworzone narzędzia promocyjne są efektem wypracowania spójnej marki i spójnej komunikacji.

Kooperatywa Łaźnia współpracuje z całą gamą branży. Można tu wymienić spółdzielnie socjalne zajmujące się cateringiem, ale też fundacje związane z tematyką produkcyjną i rolną. Jednym z ciekawszych partnerów jest fundacja, której działacze rehabilitują osoby niepełnosprawne poprzez nurkowanie.

- Pomagamy też tworzyć produkty nastawione na turystów - mówi Andrzej Smoliński. - Współpracowaliśmy m.in. ze stowarzyszeniem Koszalińska Kompania Rycerska, stowarzyszeniem Hobbiton czy z Koszalińską Koleją Wąskotorową. Ponadto wspieramy podmioty przy tworzeniu marek własnych. Wspólnie odpowiadamy na najważniejsze pytania - kto jest klientem danej działalności? - gdzie szukać klienta? - jakie klient ma potrzeby? - jaką ofertę można mu złożyć?

Pracownicy Łaźni to przede wszystkim graficy, copywriterzy, projektanci. To też zespół osób kreatywnych, który planuje działania doradcze, spotyka się z klientami, uczestniczy w procesach realizacji zadań. Wśród nich są ludzie z doświadczeniem nabytym podczas prac np. w agencjach reklamowych, ale też studenci Akademii Sztuki i osoby niepełnosprawne obdarzone talentem tworzenia kreacji.

Jak mówią twórcy Kooperatywy Łaźnia - tworzenie marki jest jak wizyta u dobrego krawca. Musi wypływać z potrzeb, ale też pasować do stylu komunikacji i zasobów, którymi się dysponuje.

Zadbaj o akcesoria reklamowe

Podobną zasadę wyznaje spółdzielnia socjalna Promocjone.com działająca w Barlinku. To miejsce, które łączy w sobie działalność gospodarczą z działaniami umożliwiającymi powrót na rynek pracy oraz z działalnością społeczną.

Spółdzielnia w praktyce jest studiem reklamy i studiem druku na tekstyliach. Spośród usług spółdzielni należy wymienić m.in. sitodruk, haft komputerowy czy znakowanie odzieży. Spółdzielcy zajmują się również przygotowaniem kampanii reklamowych, strategii komunikacji oraz serwisów WWW.

Pracuje tu 6 osób, w tym 2 osoby niepełnosprawne powyżej 60 roku życia i 3 osoby bezrobotne.

- Jako spółdzielnia angażujemy się też w akcje dedykowane barlineckiej społeczności i wspieramy lokalnych artystów – dodaje Agnieszka Szyszka, spółdzielca Promocjone.com. - Prócz tego na bieżąco współpracujemy z podmiotami ekonomii społecznej takimi jak m.in.: stowarzyszenia, fundacje, inne spółdzielnie socjalne oraz Ośrodkami Wsparcia Ekonomii Społecznej itp. Organizujemy także dni przedsiębiorczości dla młodzieży ponadgimnazjalnej promując ideę ekonomii społecznej.

W 2016 roku dzięki poszerzeniu oferty o druk sublimacyjny i wprowadzeniu własnej marki "74-320 Pamiątki Barlineckie" spółdzielnia poszerzyła swoją ofertę o pamiątki z Barlinka, za co została wyróżniona Perełką Barlinecką - nagrodą Burmistrza Barlinka. Za swoją działalność spółdzielnia została również wyróżniona przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego w konkursie Lider Ekonomii Społecznej 2016 w kategorii Podmiot Ekonomii Społecznej i projekt pn. Półka Społeczna umożliwiający nieodpłatną prezentację w siedzibie Promocjone.com prac lokalnych twórców. Promocjone.com jest też laureatem Złotej Barlineckiej Gęsiarki za rok 2017.

Dołącz do klientów spółdzielni

Klientem spółdzielni może zostać każdy. - W dzisiejszych czasach naszych klientów poznajemy w dużej mierze w internecie, za pośrednictwem mediów społecznościowych czy ogłoszeń - mówi Anna Storek, prezes Spółdzielni Socjalnej Razem Mocni. - Wśród nich są zarówno osoby ze Szczecina i województwa zachodniopomorskiego, jak i klienci z pozostałych części Polski. Wiele osób trafia do nas dzięki naszym aukcjom na Allegro.

Spółdzielnia obsługuje też klientów indywidualnych w stacjonarnym punkcie usługowym. Wśród, nich są m.in. studenci i turyści.

- Udało nam się nawiązać stałą współpracę z Akademią Sztuki - informuje Anna Storek. - Z kolei dzięki turystom planujemy rozwój naszego działu z pamiątkami. Dla nich chcemy stworzyć miejsce z prawdziwego zdarzenia.

Ponadto działalność obsługuje firmy transportowe, restauracje czy pizzerie, które chętnie zamawiają tu plakaty czy nowe menu. Dział poligrafii oferuje kompleksowe usługi - od projektowania graficznego, przez skład graficzny, po druk.

- W planach mamy jeszcze introligatornię - dodaje Anna Storek. - Póki co drukujemy wielkoformatowe prace, druk offsetowy, cyfrowy na drukarkach przemysłowych i robimy gadżety reklamowe.

Co warto podkreślić, za sukcesem realizacji zleceń w 90 proc. stoją osoby niepełnosprawne, które w tym miejscu mają szansę na aktywizację oraz rozwój swoich marzeń i umiejętności.

To oni kreują wizerunek firm i dbają o reklamę

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński