Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

TAK dla nowego supertramwaju

Ynona Husaim-Sobecka, 14 grudnia 2004 r.
Budowa szybkiego tramwaju podzielona ma być na dwa etapy. Pierwszy - do ulicy Turkusowej może być gotowy już w 2006 roku. Tak wygląda wizja tej inwestycji.
Budowa szybkiego tramwaju podzielona ma być na dwa etapy. Pierwszy - do ulicy Turkusowej może być gotowy już w 2006 roku. Tak wygląda wizja tej inwestycji.
Szczecińscy radni deklarują, że zrobią wszystko, by starać się o pieniądze z Unii Europejskiej na tę inwestycję.

Wczoraj radni uchwalili plan zagospodarowania przestrzennego pod budowę szybkiego tramwaju. Obejmuje on całą trasę od os. Zawadzkiego, przez ul. Taczaka, Bramę Portową, Basen Górniczy do Kijewa.

To dopiero początek

- Ta uchwała umożliwia budowę szybkiego tramwaju, ale jeszcze nie przesądza, że on na pewno powstanie - mówi Maciej Cehak, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Miasta.

Mając plan zagospodarowania przestrzennego można przygotować projekt. Oba dokumenty były opracowywane równolegle. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę będzie można starać się o dotacje z funduszy unijnych.

Na razie jednak władze miasta chcą, by uznano Szczecin za aglomerację a w związku z tym, licząc mieszkańców brano pod uwagę także osoby które zameldowane są w Goleniowie, Stargardzie, Policach, Gryfinie itd.

W Polsce pieniądze na transport publiczny zarezerwowane są dla dużych miejscowości, w których liczba mieszkańców przekracza pół miliona. Kilka dni temu pieniądze na szybki tramwaj otrzymał Kraków - 26 mln euro.

Nie z budżetu miasta

Klub radnych Od Nowa chce zaapelować do parlamentarzystów, by poparli nasze starania o dotację.

- Jesteśmy za budową szybkiego tramwaju o ile dostaniemy dofinansowanie - mówi radny Arkadiusz Litwiński w imieniu POPiS. - Nie stać nas na budowanie go z pieniędzy pochodzących z budżetu miasta.

Szybki tramwaj ma kosztować zdaniem projektantów 326 mln zł. Zdaniem niezależnych ekspertów, którzy mieli zweryfikować podane kwoty - ponad 100 mln zł mniej.

Zdecydowanym zwolennikiem budowy tramwaju jest wiceprezydent Mirosław Czesny oraz radni reprezentujący prawobrzeże. W pierwszej kolejności byłaby realizowana nitka od Basenu Górniczego do pętli w Kijewie.

Długość trasy SST wynieść ma ponad 6 km. Budowa mogłaby się rozpocząć już w przyszłym roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński