Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Szóstka" przyspiesza. Przetarg na odcinek z Płotów do Kiełpina. Najniższa cena ok. 254 mln zł, najwyższa 310 mln zł

Marek Rudnicki
Droga nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego
Droga nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego Sebastian Wołosz
Otwarto koperty z ofertami na zaprojektowanie i budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S6, tym razem z Płotów do Kiełpina.

Zobacz także:

Najnowsze wiadomości o drodze S6

Do ogłoszonego przez oddział szczeciński GDDKiA wpłynęły łącznie cztery oferty. Najniższa cena to ok. 254 mln zł, a najwyższa przekroczyła 310 mln zł. Głównym kryterium przetargu była cena (w 90 proc.), a pozostałymi (po pięć procent) czas realizacji od 34 do 37 miesięcy oraz okres gwarancyjny od pięciu do dziesięciu lat.

Odcinek Płoty - Kiełpino ma długość 14,6 km. Jest czwartym odcinkiem ekspresowej S6, dla którego zostały otwarte oferty cenowe. 30 czerwca poznaliśmy oferty w przetargu na odcinek Goleniów - Nowogard, 6 lipca na odcinek Nowogard - Płoty, zaś 8 lipca na odcinek Ustronie Morskie - początek obwodnicy Koszalina i Sianowa.

Droga Płoty - Kiełpino ma zostać wykonana do roku 2018. Ma posiadać dwie jezdnie po dwa pasy ruchu na każdej z nich plus pas awaryjny. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą, tj. bez połączenia z drogą ekspresową.

Planowany odcinek drogi biegnie początkowo w śladzie lub w niewielkiej odległości od istniejącej Drogi Krajowej nr 6. Między miejscowościami Modlimowo i Wicimice droga odejdzie od obecnego przebiegu DK nr 6 w kierunku północnym. W rejonie tego odejścia powstanie węzeł Wicimice stanowiący połączenie S6 z obecną DK nr 6. Trasa będzie następnie biegła nowym śladem na południe od miejscowości Natolewice. Na przecięciu z DW nr 105 powstanie węzeł Kiełpino, na którym ten odcinek się kończy.

Na trasie powstaną m.in. wiadukty, mosty, estakady, przepusty nad ciekami, drogi dojazdowe dla obsługi ruchu lokalnego.

- Powstanie też infrastruktura służąca ochronie środowiska - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA. - Chodzi o przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, siatki wygradzające oraz urządzenia podczyszczające wody opadowe.

W październiku 2014 r. podczas wizyty w Szczecinie ówczesna wicepremier Elżbieta Bieńkowska powiedziała Głosowi, że S6 została przyjęta do realizacji i zapewniła, że "nikt nie będzie w stanie tego zmienić".

Wówczas też Mateusz Grzeszczuk zapewnił: - Gotową drogą powinniśmy pojechać już w roku 2018.
Póki co, my jesteśmy optymistami co do naszego, 140-kilometrowego odcinka zachodniopomorskiego.

Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski północnej, tj. Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk i Koszalin.

Niestety prace w części województwa pomorskiego są w stosunku do zachodniopomorskiego mocno spóźnione i nie wiadomo, czy w tym rozdaniu unijnym dojdą nawet do skutku. A tak obiecywano, gdy planowano połączenie zachodniej granicy Polski poprzez Trójmiasto do wschodniej, czyli obwodu Kaliningradzkiego oraz połączenia na Litwę do Kowna i Wilna.

Zobacz również:

Przetargi na kolejne odcinki S6 na odcinku Goleniów - Nowogard [wideo, wizualizacje]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński