Książka, to część tzw. turystycznego produktu sieciowego, który jest projektem Grupy Partnerskiej. W jej skłąd wchodzą osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, instytucje i organizacje samorządowych oraz organizacje pozarządowe. Wszyscy mają w swojej działalności związek z branżą turystyczną, choć w różnym stopniu. Łączy ich też to, że działają na terenie gmin, przez które przebiega szlak Berlin-Szczecin-Bałtyk.
- Celem Grupy Partnerskiej jest wypromowanie turystyki wodno-lądowej wzdłuż szlaku wodnego, jako wiodącej oferty turystycznej Pomorza Zachodniego - tłumaczy Zbigniew Zbroja, prezes Transgranicznego Klastra TK-BSzB. - Dążymy do obudowania szlaku atrakcyjnym programem imprez rekreacyjno-sportowych i wydarzeń kulturalnych, realizowanych na wodzie i na lądzie.
Taki program w regionie zachodniopomorskim budowany jest i realizowany co roku w sezonie letnim i stanowi podstawę współpracy różnych podmiotów działających w strefie przygranicznej. Każdy jednak buduje go jakby osobno. Nie ma skorelowanych terminów, imprezy zamiast się uzupełniać i budować wspólną markę - stanowią dla siebie konkurencję. Co gorsze, najczęściej lokalni organizatorzy imprezy, których nie stać na ekspansywną reklamę - słabo są słyszalni przez potencjalnych klientów-turystów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?