Będą to pojazdy solowe, do 12,5 metra długości, szerokości minimum: 2,5 m; wysokości maksimum: 3,25 m. Wyposażone w czterosuwowy silnik z zapłonem samoczynnym, spełniającym normę emisji spalin EURO 6 oraz w akumulatory lub superkondensatory do magazynowania energii elektrycznej.
ZOBACZ TAKŻE: Do Szczecina dojechał pierwszy hybrydowy autobus. Czekamy na kolejne [ZDJĘCIA, WIDEO]
Pojazdy będą klimatyzowane i niskopodłogowe – na całej długości autobusu, bez stopni we wszystkich drzwiach. Pomieszczą 80 pasażerów, w tym miejsc siedzących będzie co najmniej 29.
Przypomnijmy, że przez kilka dni pasażerowie mogli korzystać z dwunastometrowej hybrydy, która kursowała na liniach 101,102 i 109. Autobus firmy man był na testach w Policach.
Autobus man lion's city 12C efficienthybrid ma tzw. moduł hybrydowy w postaci superkondensatorów, które gromadzą energię kinetyczną odzyskaną w czasie hamowania pojazdu. Następnie jest ona wykorzystywana w czasie postoju autobusu do zasilania urządzeń pokładowych i wspomaga ruszanie pojazdu.
CZYTAJ TAKŻE:
CZYTAJ TAKŻE:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?