Autobus man lion's city 12C efficienthybrid ma tzw. moduł hybrydowy w postaci superkondensatorów, które gromadzą energię kinetyczną odzyskaną w czasie hamowania pojazdu. Następnie jest ona wykorzystywana w czasie postoju autobusu do zasilania urządzeń pokładowych i wspomaga ruszanie pojazdu. Dzięki takiemu rozwiązaniu silnik spalinowy może pozostawać zgaszony w czasie postoju np. na przystankach. Niewykluczone, że hybrydy znajdą się we flocie polickiego przewoźnika.
- Sprawdzimy jaki był efekt oszczędności. Dodam, że ceny takich pojazdów są niemal takie same jak zwykłych – mówi Grzegorz Ufniarz, kierownik działu przewozów Szczecińsko – Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
Z naszych informacji wynika, że przewoźnik ogłosi niedługo przetarg na zakup czterech nowych pojazdów. Czy będą to hybrydy? Czas pokaże.
Dodajmy, że to nie pierwsza hybryda testowana w polickiej zajezdni. Wiosną 2013 roku na polickich liniach widzieliśmy – także – mana. Był to man lion' s city hybrid. Autobus obsługiwał linie na terenie Polic oraz linie pomiędzy Policami i Szczecinem. Wówczas okazało się, że autobus jest oszczędny, ale optymalna dla niego jest jazda po mieście, gdzie co 100 - 200 metrów jest przystanek.
CZYTAJ TAKŻE:
ZOBACZ TAKŻE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?