Ścieżki rowerowe w Szczecinie. W jakim są stanie i czy jest ich wystarczająco dużo [wideo, zdjęcia]

mj
Udostępnij:
Sprawdzamy stan wybranych ścieżek rowerowych w Szczecinie - jak się okazuje są trasy, które wołają o pomstę do nieba jak i nowe gładkie drogi dla miłośników dwóch kółek. Spytaliśmy też szczecinian co sądzą o stanie ścieżek rowerowych i czy jest ich wystarczająco wiele w naszym mieście.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
abelon

Ścieżki rowerowe są nawet całkiem w miarę. Chcę po zimie kupić rower i zacząć jeździć.

W
Wiesio

Ścieżka jadąc z centrum w strone prawobrzeża jest dobra ale tylko po jednej stronie, po drugiej stronie ten kto wie co tam jest..... jedziesz kawałek chodnikiem, kawałek ulicą a kawałek po ścieżce cały czas jedziesz jak jakiś potłuczony wąż.... ścieżka rowerowa wytyczona na ulicy jagielońskej,śląskiej i piastów to jakiś żart, w każdej z tych ścieżek zaraz po prawej stronie ścieżki mamy parking dla samochodów, gdzie auto wyjężdżające z parkingu w wielu przypadkach nie widzi nadjeżdżającego rowerzysty, ciekawe też ile już było wypadków, że rowerzysta wpadł na otwarte drzwi.

S
SimoN

Wybudowano ścieżki za mln. złotych; wybudowano "stacje rowerowe"... ale NIKT nie edukuje ludzi że jazda rowerem po zmroku bez oświetlenia to ŚMIERĆ ! Nawet na po mieście...

Szkoda że Policja ma to w d..*e.

A "miejskie rowery" są widoczne po zmroku ... niczym święte krowy w Indiach -Przepraszam; ich w Indiach mŻna się spodziewać a rowerzystów po zmrroku z wypożyczalni w Szczecinie- NIE !!!

c
cyklista
Na ulicy Gryfińskiej nie ma chodnika na całej długości. Na ul.Wiosennej ukradli rok temu 10 metrów nowego chodnika. Zajmijcie się jełopy chodnikami a później możemy porozmawiać o ścieżkach dla rowerów.
G
Gość

to ja pogrubię jeszcze reszt e, bo przydałaby się umiejętność czytania ze zrozumieniem.

 

2) używania sygnału dźwiękowego na obszarze zabudowanym, chyba że jest to konieczne w związku z bezpośrednim niebezpieczeństwem;

 

Pieszy, który włazi na drogę dla rowerów i łazi nią środkiem, jest  bezpośrednim zagrożeniem. Po jezdni sobie pospaceruj środkiem..
 

1234
W dniu 16.08.2015 o 21:38, Gość napisał:

No, no. Co jeden, to mądrzejszy. Z jakiej studni czerpiesz te swoje mądrości?PS. Jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś wyłapał MKK za używanie dzwonka rowerowego w terenie zabudowanym, rolkarzu fantasto.

 

Art. 29. Zasady używania sygnału dźwiękowego lub świetlnego
1. Kierujący pojazdem może używać sygnału dźwiękowego lub świetlnego, w razie gdy zachodzi konieczność ostrzeżenia o niebezpieczeństwie.
2. Zabrania się:
1) nadużywania sygnału dźwiękowego lub świetlnego;
2) używania sygnału dźwiękowego na obszarze zabudowanym, chyba że jest to konieczne w związku z bezpośrednim niebezpieczeństwem;
3) ostrzegania światłami drogowymi w warunkach, w których może to spowodować oślepienie innych kierujących.
 
 
R
Roman

 zdjęcie nr 3 proponuję słupy umieścić na środku jezdni.

o
opus (i)dei
W dniu 17.08.2015 o 08:36, polak napisał:

Najlepszy odcinek to jest przy elektrowni szczecin. jezdze tam codziennie dramat po prostu. i droga i sciezka. ta droga nie powinna byc dopuszczona do ruchu a zarzadca powinnien dostac kare za jej stan. torowisko wymieniali niemcy w 40 latach ubieglego wieku ..... kpina

Prawobrzeże wciąż jest traktowane po macoszemu. Najlepiej infrastruktura drogowa rozwija sie w kierunku willi pana prezydenta Krzystka.

25 km/h

Panom redaktorom nie chciało się ruszyć tyłków na Prawobrzeże? "Ścieżka rowerowa" w okolicach Estakady Pomorskiej biegnąca po torowiskach kolejowych (zjazd w Górnośląską) woła o pomstę do Niebios. Przecież tam nawet nie ma po niej śladu. Dziury, błoto, woda w kałużach - obraz nędzy i rozpaczy.

C
Cyklista ze śródmieścia

Przykładów głupoty w budowie ścieżek nie da się zliczyć. Np. na ostrowie grabowskim, wzdłuż kontenerów jest bardzo ładna ścieżka. Wiekowa acz w dobrym stanie, mimo iż z kostki. Przyjemność z jazdy psują pojawiające się co 10-20 metrów podjazdy, obniżone względem ścieżki o 10 cm i zakończone ostrym krawężnikiem, bez żadnego najazdu.

 

Jest wiele miejsc gdzie zrobienie ścieżki nie wymagało by dużych inwestycji, gdzie wystarczyłoby wymalować linie, na już istniejącej nawierzchni np. kontrapasy na ulicach jednokierunkowych w śródmieściu czy ścieżka przez środek narutowicza, gdzie miejsca nie brakuje(i rowerów na ulicy), a wystarczy nawierzchnia. Ale przede wszystkim, te już istniejące powinny zostać zrewidowane pod kątem zakończeń. 90% ścieżek w mieście zaczyna i kończy się beż żadnego sensownego połączenia z dalszą siecią ścieżek lub chociaż drogami czy chodnikami.

 

Pojawiło się tu kilkukrotnie słowo "Piastów" - o tej ścieżce można by ballady pisać.Największa bzdura w mieście. Nie przemyślana, źle wykonana i niebezpieczna. Po pierwsze i najważniejsze - na piastów powinien być kontrapas. Ścieżka tutaj w kierunku takim samym jak pasy ruchu jest zupełnie zbędna i utrudnia ruch kierowcom. Kontrapas znacznie ułatwiłby ruch rowerowy oraz zapewnił bezpieczeństwo gdyż kierowcy i rowerzyści będą się świetnie na wzajem widzieć. Teraz kierowca, szukając miejsca parkingowego, nie widzi czy nie nadjeżdża za nim rower, co często kończy się wpadnięciem roweru na skręcający samochód lub jego drzwi nieuważnie otwarte.

 

PS: Dlaczego nowe inwestycje jak przebudowa potulickiej, narutowicza, 3-maja nie uwzględniają w ogóle potrzeb rowerzystów? Na Nowym Mieście(między wyszyńskiego,dąbrowskiego, kolumba a piastów) nie ma w ogóle infrastruktury rowerowej (poza fragmentem na głowckiego, tylko nikt nie wie po co on jest) mimo iż prawie każdy mieszkaniec tego osiedla ma co najmniej jeden rower. Teraz pół osiedla jest rozkopane ale w żadnym miejscu roboty nie wprowadzają usprawnień dla cyklistów tylko kończą się podobnym stanem jak zaczynały.O jakości wykonania szkoda mówić.

 

PS: Jeżdżę zarówno rowerem, jak i samochodem a czasem na rolkach lub komunikacją miejską w niepogodę. Mieszkam na nowym mieście w okolicy pl. Zawiszy. Z tego miejsca dojazd jakimkolwiek środkiem transportu jest bardzo kłopotliwy. Ścieżek brak, połączeń KM też a jeżdżenie autem w okolicy to katorga. Wszechobecny bruk uniemożliwia zaś, jazdę na rolkach oraz czymkolwiek z mniejszymi kółkami. Matki z dziećmi też mają nie lada problem prowadząc wózek. Wystarczyło by jednak, wymalowanie na jednokierunkowych uliczkach nowego miasta( z których większość powinna być w przeciwnym kierunku,  aby być w zgodzie z kształtem ulic i całością systemu) kontrapasów, uprawniających wjazd rowerem pod prąd. Na tych szerokich jednokierunkowych uliczkach nie byłoby to żadnym problemem ani utrudnieniem dla kierowców. Wystarczą tylko chęci i wiadro czerwonej farby.

a
antoni p.

Często można spotkać rowerzystów jadących po ulicy równolegle do ścieżki rowerowej np. na Malczewskiego. Myślę że Policja powinna troszkę edukować rowerzystów za pomocą upomnień i mandatów, bo niektórzy swoim beztroskim - bezmyślnym zachowaniem na drodze powodują niebezpieczeństwo. 

R
Roman

Kolejny raz zauważm wielu  - że podobnie jak autor artykułu - Prawobrzeże traktuje jak osobną miejscowość, a tam mieszka prawie jedna trzecia mieszkańców. Stan ścieżek rowerowych prowadzących za Odrę to potwierdza.

p
polak

Najlepszy odcinek to jest przy elektrowni szczecin. jezdze tam codziennie dramat po prostu. i droga i sciezka. ta droga nie powinna byc dopuszczona do ruchu a zarzadca powinnien dostac kare za jej stan. torowisko wymieniali niemcy w 40 latach ubieglego wieku ..... kpina

L
Lukasz

jeszcze bardzo ciekawy jest zjazd z Trasy Zamkowej na Waly Chrobrego. wymalowana calosc na czerwono, z czego jedna czesc przechodzi na schody w dol ( zaznaczam ze pomalowane czerwona farba az do schodow) a reszta prowadzi na pas zjazdowy z trasy.wszystko dzieje się na zakrecie. Czekac tylko, az ktoś spadnie razem z rowerem ze schodow :)

b
biker
Slawna, bo jedyna (po obu stronach ulicy) sciezka na prawobrzeze wzdluz Gdanskiej i Eskadrowej nie dosc ze w kawalkach to jeszcze rozjeb.na. trzeba ulica na kawalkach jechac. A pod estakada pomorska tragedia. O farbie co to sciezka jest wyznaczona to mozna krotko powiedziec "ponoc kiedys byla" chyba z 5 lat temu. Slyszalem ze. Szczecinie jest jakis OFICER rowerowy. Nawet chcialem go kiedys zabrac na wycieczke na u zcprawobrzeza, ale kontaktu nie znalazlem.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie